Tο αναπηρικό κίνημα και ο αγώνας για αναγνώριση: Συνθήκη για μετασχηματίζουσα μάθηση ατόμων με αναπηρία


Δημοσιευμένα: Ιαν 31, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
αναπηρικό κίνημα, αναπηρία, μετασχηματίζουσα μάθηση, βιογραφική-αφηγηματική προσέγγιση, αναγνώριση
Ανθή Χατζηπέτρου
Περίληψη

Η διδακτορική διατριβή που παρουσιάζεται εκπονήθηκε στη  Σχολή  Ανθρωπιστικών  Επιστημών  του  Ελληνικού  Ανοικτού Πανεπιστημίου  και  υποστηρίχθηκε  τον Ιούνιο του 2023. Η τριμελής συμβουλευτική επιτροπή συγκροτήθηκε από τον Επίκουρο Καθηγητή του  Ελληνικού  Ανοικτού Πανεπιστημίου  Ζαχαρία  Παληό  (επιβλέπων),  τον  Καθηγητή του Πανεπιστημίου Κρήτης Γιώργο Τσιώλη και τον Ομότιμο Καθηγητή  του Πανεπιστημίου Αθηνών Γεράσιμο Κουζέλη. Στη διατριβή εξετάζεται η σύνθετη σχέση μεταξύ βιογραφίας, μάθησης και (δια)μόρφωσης.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Διδακτορικές διατριβές-Έρευνες
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Βιογραφικό Συγγραφέα
Ανθή Χατζηπέτρου, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο

Διδάκτωρ Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο

Αναφορές
Alheit, P. (2013). Ταυτότητα και βιογραφία. Η συμβολή της βιογραφικής έρευνας σε μια θεωρία της ταυτότητας στις κοινωνικές και ανθρωπιστικές επιστήμες. Στο Γ. Τσιώλης & Ε. Σιούτη (Επιμ.), Βιογραφικές (ανα)κατασκευές στην ύστερη νεωτερικότητα. Νήσος.
Honneth, A. (1995). The struggle for recognition. The moral grammar of social conflicts. The MIT Press.
Illeris, Κ. (2016[2007]). Ο τρόπος που μαθαίνουμε. Οι πολλαπλές διαστάσεις της μάθησης. Μεταίχμιο.
Jarvis, P. (2010). Adult education and lifelong learning. Routledge.
Mezirow, J. (2022[1991]). Θεωρία Μετασχηματισμού. Επιστημονική Ένωση Εκπαίδευσης Ενηλίκων.
Wenger, E. (2009). Μια κοινωνική θεωρία μάθησης. Στο Κ. Illeris, Σύγχρονες θεωρίες μάθησης 16 θεωρίες μάθησης… με τα λόγια των δημιουργών τους. Μεταίχμιο.