| More

Education and national prosperity

Views: 53 Downloads: 66
A.C. Kazepides
A.C. Kazepides

Περίληψη


Στο άρθρο αύτό υποστηρίζεται ότι ή άποκλει-
στική χρήση οικονομικών κατηγοριών καί έπιχειρημάτων
στην έκπαιδευτική πολιτική παραβιάζει τά κριτήρια τής παιδείας
καί άλλοιώνει τον χαρακτήρα της.
Ή παιδεία δέ μπορεί να έννοηθή σάν κατανάλωση, σάν
επένδυση ή σάν καί τά δυό μαζί—παρ’ όλο πού μπορούμε, γιά
όρισμένους σκοπούς, νά τήν δούμε καί έτσι. Ή άνάπτυξη τής
ευφυΐας, ή καλλιέργεια τής εύαισθησίας, ή διαμόρφωση τού
χαρακτήρος, κτλ., έπιδιώκονται όχι άπλώς γιατί είναι χρήσιμες
γιά τήν έπίτευξη άλλων σκοπών, άλλά γιατί είναι αυτές
καθ’ έαυτές άξιες. Ή αξιολόγηση τών άποτελεσμάτων αύτών
τής παιδείας μέ κριτήρια πού βρίσκονται εξω άπό αύτήν (οικονομικά,
πολιτικά, κτλ.) μεταβάλλει τήν παιδεία σέ άπλή
εκπαίδευση ή προπαρασκευή καί θεωρεί τόν άνθρωπο σάν
μέσο γιά τήν έπιτυχία άλλων σκοπών.
Ή άντίληψη αύτή δημιουργεί σοβαρά λογικά, ηθικά, κοινωνιολογικά
καί παιδαγωγικά προβλήματα.
’Επί πλέον, τό οικονομικό πρότυπο όργανώσεως τής έκ-
παιδεύσεως βασίζεται σέ μιάν άμφισβητήσιμη ύπόθεση: ότι
δηλαδή ή ad hoc έκπαίδευση άποτελεϊ τό άσφαλέστερο μέσο
οικονομικής άναπτύξεως καί προόδου.


Πλήρες Κείμενο:

PDF (English)


DOI: http://dx.doi.org/10.12681/grsr.406

Εισερχόμενη Αναφορά

  • Δεν υπάρχουν προς το παρόν εισερχόμενες αναφορές.