Education and national prosperity


Δημοσιευμένα: Οκτ 1, 1972
A.C. Kazepides
Περίληψη

Στο άρθρο αύτό υποστηρίζεται ότι ή άποκλει-
στική χρήση οικονομικών κατηγοριών καί έπιχειρημάτων
στην έκπαιδευτική πολιτική παραβιάζει τά κριτήρια τής παιδείας
καί άλλοιώνει τον χαρακτήρα της.
Ή παιδεία δέ μπορεί να έννοηθή σάν κατανάλωση, σάν
επένδυση ή σάν καί τά δυό μαζί—παρ’ όλο πού μπορούμε, γιά
όρισμένους σκοπούς, νά τήν δούμε καί έτσι. Ή άνάπτυξη τής
ευφυΐας, ή καλλιέργεια τής εύαισθησίας, ή διαμόρφωση τού
χαρακτήρος, κτλ., έπιδιώκονται όχι άπλώς γιατί είναι χρήσιμες
γιά τήν έπίτευξη άλλων σκοπών, άλλά γιατί είναι αυτές
καθ’ έαυτές άξιες. Ή αξιολόγηση τών άποτελεσμάτων αύτών
τής παιδείας μέ κριτήρια πού βρίσκονται εξω άπό αύτήν (οικονομικά,
πολιτικά, κτλ.) μεταβάλλει τήν παιδεία σέ άπλή
εκπαίδευση ή προπαρασκευή καί θεωρεί τόν άνθρωπο σάν
μέσο γιά τήν έπιτυχία άλλων σκοπών.
Ή άντίληψη αύτή δημιουργεί σοβαρά λογικά, ηθικά, κοινωνιολογικά
καί παιδαγωγικά προβλήματα.
’Επί πλέον, τό οικονομικό πρότυπο όργανώσεως τής έκ-
παιδεύσεως βασίζεται σέ μιάν άμφισβητήσιμη ύπόθεση: ότι
δηλαδή ή ad hoc έκπαίδευση άποτελεϊ τό άσφαλέστερο μέσο
οικονομικής άναπτύξεως καί προόδου.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άρθρα
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Βιογραφικό Συγγραφέα
A.C. Kazepides, National Centre of Social Research

A. C. Kazepides is an associate professor of Philosophy of Education
at Simon Fraser University, Burnaby 2, B. C. Canada.
He did his undergraduate work in Greece and his graduate
work (Masters and Doctorate) at Temple University, Philadelphia,
USA. He taught at Temple University, the University
of Illinois and the University of Alberta before going to Simon
Fraser in 1968. He has published several essays in educational
journals and contributes regularly to the proceedings of the
Philosophy of Education Society. He is a member of the Philosophy
of Education Society of Great Britain, the Philosophy of
Education Society (USA and Canada), the Northwestern Philosophy
of Education Society and the Philosophy of Science Association.
He is currently associated with the National Centre
of Social Research and is writing a book entitled The Autonomy
of Education. With minor alterations, the article published
in this issue is part of that book.