Η εκπαιδευτική πολιτική του ελληνικού κράτους για τη μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης: Η περίπτωση της πρωτοβάθμιας μειονοτικής εκπαίδευσης


Αναστασία Ματανά
Abstract

Το μειονοτικό εκπαιδευτικό σύστημα έχει αποτελέσει έναν από τους σημαντικότερους χώρους αντιπαραθέσεων μεταξύ του ελληνικού κράτους και της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης. Με την παρούσα μελέτη επιχειρείται μια προσέγγιση των συχνά αντικρουόμενων ερμηνειών και διαστάσεων που αποδίδουν κοινωνικοί, διοικητικοί και πολιτικοί δρώντες στο -ομόφωνα χαρακτηριζόμενο ως προβληματικό πεδίο της πρωτοβάθμιας μειονοτικής εκπαίδευσης, κατά την τελευταία δεκαετία. Λαμβανομένων υπόψη των ιστορικών, πολιτικών και κοινωνικών παραγόντων που έχουν διαμορφώσει το σημερινό πρωτοβάθμιο μειονοτικό εκπαιδευτικό σύστημα διερευνάται ο βαθμός στον οποίο οι βασικοί αυτοί δρώντες επηρεάζουν το σχεδιασμό και την εφαρμογή της μειονοτικής εκπαιδευτικής πολιτικής και διατυπώνουν αιτήματα και διεκδικήσεις ή προβαίνουν σε πολιτικές επιλογές. Παράλληλα, αναζητούνται οι παράγοντες εκείνοι που λειτουργούν ανασταλτικά στην άσκηση μιας αποτελεσματικής εκπαιδευτικής πολιτικής για τη μειονότητα εκ μέρους του ελληνικού κράτους. Για τους σκοπούς της μελέτης διεξήχθη πρωτογενής επιτόπια έρευνα στην περιοχή του νομού Ροδόπης, στο πλαίσιο της οποίας λήφθηκαν συνεντεύξεις από τοπικούς παράγοντες, διοικητικά στελέχη, ανώτερους δημόσιους λειτουργούς, μουσουλμάνους εκπαιδευτικούς, γονείς μουσουλμάνων μαθητών κ. ά.

Article Details
  • Section
  • Articles
Downloads
Download data is not yet available.