Η εκπαιδευτική πολιτική του ελληνικού κράτους για τη μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης: Η περίπτωση της πρωτοβάθμιας μειονοτικής εκπαίδευσης
Περίληψη
Το μειονοτικό εκπαιδευτικό σύστημα έχει αποτελέσει έναν από τους σημαντικότερους χώρους αντιπαραθέσεων μεταξύ του ελληνικού κράτους και της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης. Με την παρούσα μελέτη επιχειρείται μια προσέγγιση των συχνά αντικρουόμενων ερμηνειών και διαστάσεων που αποδίδουν κοινωνικοί, διοικητικοί και πολιτικοί δρώντες στο -ομόφωνα χαρακτηριζόμενο ως προβληματικό πεδίο της πρωτοβάθμιας μειονοτικής εκπαίδευσης, κατά την τελευταία δεκαετία. Λαμβανομένων υπόψη των ιστορικών, πολιτικών και κοινωνικών παραγόντων που έχουν διαμορφώσει το σημερινό πρωτοβάθμιο μειονοτικό εκπαιδευτικό σύστημα διερευνάται ο βαθμός στον οποίο οι βασικοί αυτοί δρώντες επηρεάζουν το σχεδιασμό και την εφαρμογή της μειονοτικής εκπαιδευτικής πολιτικής και διατυπώνουν αιτήματα και διεκδικήσεις ή προβαίνουν σε πολιτικές επιλογές. Παράλληλα, αναζητούνται οι παράγοντες εκείνοι που λειτουργούν ανασταλτικά στην άσκηση μιας αποτελεσματικής εκπαιδευτικής πολιτικής για τη μειονότητα εκ μέρους του ελληνικού κράτους. Για τους σκοπούς της μελέτης διεξήχθη πρωτογενής επιτόπια έρευνα στην περιοχή του νομού Ροδόπης, στο πλαίσιο της οποίας λήφθηκαν συνεντεύξεις από τοπικούς παράγοντες, διοικητικά στελέχη, ανώτερους δημόσιους λειτουργούς, μουσουλμάνους εκπαιδευτικούς, γονείς μουσουλμάνων μαθητών κ. ά.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Ματανά Α. (2016). Η εκπαιδευτική πολιτική του ελληνικού κράτους για τη μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης: Η περίπτωση της πρωτοβάθμιας μειονοτικής εκπαίδευσης. Επιθεώρηση Κοινωνικών Ερευνών, 116, 111–140. https://doi.org/10.12681/grsr.9459
- Τεύχος
- 2005: 116 Α΄
- Ενότητα
- Άρθρα
Αυτή η εργασία είναι αδειοδοτημένη υπό το CC Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση 4.0.
Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται στην Επιθεώρηση Κοινωνικών Ερευνών διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους, δίνοντας στο περιοδικό το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης. Άρθρα που δημοσιεύονται στην Επιθεώρηση Κοινωνικών Ερευνών διατίθενται με άδεια Creative Commons 4.0 και σύμφωνα με την άδεια μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στο/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση για μη κερδοσκοπικούς σκοπούς.
Το Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών διατηρεί το δικαίωμα να δημοσιεύει, να αναπαραγάγει, να παρουσιάζει στο κοινό, να διανέμει και χρησιμοποιεί άρθρα που δημοσιεύονται στην Επιθεώρηση Κοινωνικών Ερευνών σε οποιοδήποτε μέσο και μορφή είτε μεμονωμένα είτε ως μέρη συλλογικών έργων, για όλο τον χρόνο διάρκειας προστασίας της πνευματικής ιδιοκτησίας και για όλες τις χώρες του κόσμου. Αυτό περιλαμβάνει ενδεικτικά και όχι αποκλειστικά το δικαίωμα δημοσίευσης των άρθρων σε τεύχη της Επιθεώρησης Κοινωνικών Ερευνών, αναπαραγωγής και διανομής μεμονωμένων αντιγράφων των άρθρων, αναπαραγωγής ολόκληρων των άρθρων σε άλλη έκδοση του Εθνικού Κέντρου Κοινωνικών Ερευνών, καθώς και αναπαραγωγής και διανομής των άρθρων ή περίληψης αυτών με χρήση πληροφορικού συστήματος αποθετηρίου.