‘‘Στην πραγματικότητα δεν ξέρουμε πώς θα μπορούσε να λειτουργήσει’’: Οι front-end και back-end διεργασίες μιας έρευνας δράσης στην Tate


Δημοσιευμένα: Jul 26, 2024
Λέξεις-κλειδιά:
μεθοδολογία έρευνας, μουσεία, διαδικτυακό κοινό, εποπτικές πρακτικές, ψηφιακή κουλτούρα
Ioanna Zouli
https://orcid.org/0000-0002-3043-8551
Περίληψη

Η παρούσα εργασία εξετάζει το front-end και το back-end στις διαδικασίες καλλιτεχνικής παραγωγής ως μια μεθοδολογική πρόταση και μεταφορά για τη διεξαγωγή έρευνας σε μουσεία και άλλα πολιτιστικά ιδρύματα στην εποχή της ταχείας τεχνολογικής και υπολογιστικής καινοτομίας. Πέρα από τη χρήση τους στην αρχιτεκτονική λογισμικού, οι δύο αυτοί όροι μπορούν να αποτελέσουν τρόπους ενσωμάτωσης της έρευνας στο εσωτερικό ενός πολιτιστικού ιδρύματος. Βασιζόμενη σε ερευνητικά έργα ενσωματωμένα σε μουσεία καθώς και στις παρατηρήσεις μου από τη μελέτη περίπτωσης του προγράμματος BMW Tate Live: Performance Room, η εργασία διερευνά τον τρόπο με τον οποίο οι πολιτιστικοί φορείς αφομοιώνουν το τεχνολογικό παρόν και το πώς παράγεται πολιτιστική αξία σε αυτό το πλαίσιο. Εξετάζοντας αυτό το πειραματικό πρόγραμμα performance art, το οποίο παράχθηκε ζωντανά στο διαδικτυακό κανάλι της Tate στο YouTube και τις εννοιολογήσεις του ψηφιακού και του κοινού που προέκυψαν κατά τη διάρκεια της ανάπτυξης του προγράμματος, αναδείχθηκε ο τρόπος με τον οποίο η θεσμική εξουσία πάνω στην παραγωγή της καλλιτεχνικής γνώσης μεταφράζεται σε τεχνολογικά μέσα και επιφάνειες διεπαφής. Η αμφιθυμία του μουσείου να επεκτείνει τον καλλιτεχνικό του προγραμματισμό σε ένα ψηφιακό, δικτυωμένο, οικοσύστημα θέτει ευρύτερα ερωτήματα σχετικά με τους τρόπους με τους οποίους τα ιδρύματα σύγχρονης τέχνης μπορούν να κατανοήσουν την τεχνολογική στιγμή και κατά πόσον μπορούν να συμβαδίσουν με ένα υπολογιστικό παρόν και μέλλον.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άρθρα
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Βιογραφικό Συγγραφέα
Ioanna Zouli, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Συμβασιούχος λέκτορας (εντεταλμένη διδάσκουσα), Τμήμα Πολιτισμού, Δημιουργικών Μέσων και Βιομηχανιών

Αναφορές
Bennett, T. (1995). The birth of the museum: History, theory, politics. Routledge.
Calonje, T. (Ed.). (2014). Live forever: Collecting live art. Koenig Books.
Crooke, E., Farrell-Banks, D., Friel, B., Jackson, H., Hook, A., Maguire, T., & McDermott, P. (2022). Museums and the pandemic: Revisiting purposes and priorities. A report of the Museums, Crisis and Covid-19 Project. Ulster University.
Dekker, A. (2021). Curating digital art: From presenting and collecting digital art to networked co-curation. Valiz.
Dewdney, A., Dibosa, D., & Walsh, V. (2011). Tate encounters: Britishness and visual culture report. Tate Publishing.
Dewdney, A., Dibosa, D., & Walsh, V. (2013). Post-critical museology: Theory and practice in the art museum. Routledge.
Gellner, D. N., & Hirsh, E. (Eds.). (2001). Inside organisations: Anthropologists at work. Berg.
Geertz, C. (1988). Works and lives: The anthropologist as author. Stanford University Press.
Giannini, T., & Bowen, J. P. (2022). Museums and digital culture: From reality to digitality in the age of Covid-19. Heritage, 5(1), 192-214. https://doi.org/10.3390/heritage5010011
Goffman, E. (1956). The presentation of self in everyday life. University of Edinburgh.
Goffman, E. (1989). On fieldwork. Journal of Contemporary Ethnography, 18(2), pp. 123-132. https://doi.org/10.1177/089124189018002001
Gogarty, L. A. (2012). The Tanks: Art in action. Art Monthly, 362, pp. 29-30.
Graham, B. (Ed.). (2016). New collecting: Exhibiting and audiences after new media art. Routledge.
Heathfield, A. (Ed.). (2003). Live culture. Tate Publishing.
Henning, M. (2006). Museum media. John Wiley & Sons.
Latour, B. (2005). Reassembling the social: An introduction to actor-network-theory. Oxford University Press.
Laurenson, P. (2006). Authenticity, change and loss in the conservation of time-based media installations. Tate Papers, 6. https://www.tate.org.uk/research/tate-papers/06/authenticity-change-and-loss-conservation-of-time-based-media-installations
Lovink, G. (2008). The art of watching databases: Introduction to the video vortex reader. In G. Lovink & S. Niederer (Eds.), Video vortex reader: Responses to YouTube (pp. 9-12). Institute of Network Cultures.
Macdonald, S. (2001). Ethnography in the Science Museum, London. In D. N. Gellner & E. Hirsh (Eds.), Inside organisations: Anthropologists at work (pp. 77-96). Berg.
Macdonald, S. (Ed.) (2011). A companion to museum studies. Blackwell Publishing Ltd.
Pringle, E., Wood, C., Sinker, R., McAuley, D., Miller, M., & Tahir, L. (2014). Online collectives: Do online collectives constitute a new public space for museums? Panel discussion. Cultural Value and the Digital: Practice, Policy and Theory. Tate. http://www.tate.org.uk/context-comment/video/cultural-value-digital-audio-series
Ryu, S., & Cho, D. (2022). The show must go on? The entertainment industry during (and after) COVID-19. Media, Culture & Society, 44(3), pp. 591–600. https://doi.org/10.1177/01634437221079561
Stack, J. (2010). Tate online strategy 2010-2012. Tate Papers, 13. https://www.tate.org.uk/research/tate-papers/13/tate-online-strategy-2010-12
Stack, J. (2013). Tate digital strategy 2013–15: Digital as a dimension of everything. Tate Papers, 19. https://www.tate.org.uk/research/tate-papers/19/tate-digital-strategy-2013-15-digital-as-a-dimension-of-everything
Steyerl, H. (2009). Is a museum a factory? e-flux Journal, 7. https://www.e-flux.com/journal/07/61390/is-a-museum-a-factory/
Tate (2011, October 13). Tate and BMW announce major new international partnership: BMW Tate Live – Press release. Tate. https://www.tate.org.uk/press/press-releases/tate-and-bmw-announce-major-new-international-partnership-bmw-tate-live
Tate (2012, March 23). Jérôme Bel – BMW Tate Live: Performance Room [Video]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=l0TmUQmKpDg
Tate (n.d.-a). Collecting the performative. Tate. https://www.tate.org.uk/about-us/projects/collecting-performative
Tate (n.d.-b). Tate studentships. Tate. https://www.tate.org.uk/research/studentships
Tate Shots (2020). [Video playlist]. YouTube. https://youtube.com/playlist?list=PL5uUen04IQNkFECI0L3r-7zGY9RBgIKw8
Walsh, V. (2016). Redistributing knowledge and practice in the art museum. Stedelijk Studies Journal, 4. https://stedelijkstudies.com/journal/redistributing-knowledge-practice-art-museum/
Zouli, I. (2018). Digital Tate: The use of video and the construction of audiences. [Doctoral thesis, London South Bank University and Tate]. https://doi.org/10.18744/PUB.002751
Zouli, I. (2022). Internet liveness and the art museum. In A. Dewdney & K. Sluis (Eds.), The networked image in post-digital culture. Routledge.