Εκπαίδευση εκπαιδευτικών και ψυχολογία: μια πρώτη προσέγγιση: το παράδειγμα των αναπαραστάσεων των εκπαιδευτικών σε σχέση με τη «δύσκολη» συμπεριφορά των παιδιών στο σχολείο
Περίληψη
Η παρουσίαση αναφέρεται στη διερεύνηση καί αξιολόγηση/αξιοποίηση των αναπαραστάσεων των εκπαιδευτικών σε σχέση με ζητήματα συμπεριφοράς των παιδιών στη σχολική τάξη. Η διερεύνηση αυτή στοχεύει στη δυνατότητα συνεργασίας εκπαιδευτικών και ψυχολόγων και στην πρόταση ενός προγράμματος εκπαίδευσης. Οι εκπαιδευτικοί αναπτύσσουν τις δικές τους «επαγγελματικές» θεωρίες που τους παρέχουν ερμηνευτικά σχήματα και συνεπακόλουθες πρακτικές δράσης για την οριοθέτηση και την αντιμετώπιση μιας δύσκολης συμπεριφοράς. Οι θεωρίες αυτές συχνά χαρακτηρίζονται από διλήμματα, που, σε μεγάλο βαθμό, έχουν παραγνωρισθεί. Στην παρουσίαση, γίνεται αναφορά στους βασικότερους αιτιολογικούς προσδιορισμούς που χρησιμοποιούν οι εκπαιδευτικοί, στη σύνδεσή τους με πρακτικές και στη διαφοροποίησή τους από αντίστοιχα ερμηνευτικά σχήματα των μαθητών -αν και όπου έχουν μελετηθεί. Προτείνεται η χρήση των αναπαραστάσεων των εκπαιδευτικών ως ενός ιδιαίτερα λειτουργικού τρόπου για το δικό τους προσδιορισμό και αντιμετώπιση δυσκολιών στη συμπεριφορά των παιδιών. Επιπλέον, η όιερεύνηση των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών επιτρέπει τη συγκατασκευή μιας εκπαίδευσης από κοινού εκπαιδευτικών και εκπαιδευτών.
*
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Μπίμπου-Νάκου Ι. (2000). Εκπαίδευση εκπαιδευτικών και ψυχολογία: μια πρώτη προσέγγιση: το παράδειγμα των αναπαραστάσεων των εκπαιδευτικών σε σχέση με τη «δύσκολη» συμπεριφορά των παιδιών στο σχολείο. Επιθεώρηση Κοινωνικών Ερευνών, 101, 265–282. https://doi.org/10.12681/grsr.1004
- Τεύχος
- 2000: 101-102 Α'-Β'
- Ενότητα
- Άρθρα
Αυτή η εργασία είναι αδειοδοτημένη υπό το CC Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση 4.0.
Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται στην Επιθεώρηση Κοινωνικών Ερευνών διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους, δίνοντας στο περιοδικό το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης. Άρθρα που δημοσιεύονται στην Επιθεώρηση Κοινωνικών Ερευνών διατίθενται με άδεια Creative Commons 4.0 και σύμφωνα με την άδεια μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στο/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση για μη κερδοσκοπικούς σκοπούς.
Το Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών διατηρεί το δικαίωμα να δημοσιεύει, να αναπαραγάγει, να παρουσιάζει στο κοινό, να διανέμει και χρησιμοποιεί άρθρα που δημοσιεύονται στην Επιθεώρηση Κοινωνικών Ερευνών σε οποιοδήποτε μέσο και μορφή είτε μεμονωμένα είτε ως μέρη συλλογικών έργων, για όλο τον χρόνο διάρκειας προστασίας της πνευματικής ιδιοκτησίας και για όλες τις χώρες του κόσμου. Αυτό περιλαμβάνει ενδεικτικά και όχι αποκλειστικά το δικαίωμα δημοσίευσης των άρθρων σε τεύχη της Επιθεώρησης Κοινωνικών Ερευνών, αναπαραγωγής και διανομής μεμονωμένων αντιγράφων των άρθρων, αναπαραγωγής ολόκληρων των άρθρων σε άλλη έκδοση του Εθνικού Κέντρου Κοινωνικών Ερευνών, καθώς και αναπαραγωγής και διανομής των άρθρων ή περίληψης αυτών με χρήση πληροφορικού συστήματος αποθετηρίου.