The folk song "The bridge of Arta". Bridging modern Greek literature and drama in an educational context
Περίληψη
This paper presents the creative use of dramatic tension techniques in teaching literature at secondary school level, with a specific focus on the folk song "The Bridge of Arta." The paper describes the main principles of the Curriculum for the teaching of Literature in Secondary Education in terms of expanding the teaching of texts within the field of dramatic art. It outlines the objectives of the proposal for employing dramatic techniques in this poem and analyzes the plot of the poem. The paper then suggests applications of experiential practice to enhance the elements of dramatic tension within the literary text. Additionally, it discusses the benefits of theatrical exploration in enriching the students' points of view.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Papadopoulos, S., & Basoukou, L. (2023). The folk song "The bridge of Arta". Bridging modern Greek literature and drama in an educational context. Epistēmēs Metron Logos, (10), 42–47. https://doi.org/10.12681/eml.36128
- Ενότητα
- Φορέας Έκδοσης
Αυτή η εργασία είναι αδειοδοτημένη υπό το CC Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση 4.0.
Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται στο περιοδικό διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους, δίνοντας στο περιοδικό το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης.
Άρθρα που δημοσιεύονται στο περιοδικό διατίθενται με άδεια Creative Commons 4.0 Non Commercial και σύμφωνα με την άδεια μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στο/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση για μη κερδοσκοπικούς σκοπούς.
Οι συγγραφείς μπορούν να καταθέσουν το άρθρο σε ιδρυματικό ή άλλο αποθετήριο ή/και να το δημοσιεύσουν σε άλλη έκδοση, με υποχρεωτική την αναφορά πρώτης δημοσίευσης στο EMΛ
Οι συγγραφείς ενθαρρύνονται να καταθέσουν σε αποθετήριο ή να δημοσιεύσουν την εργασία τους στο διαδίκτυο πριν ή κατά τη διαδικασία υποβολής και αξιολόγησής της.