Transformative Education and Experience-Based Learning for Refugee Empowerment and Peaceful Coexistence in European Society: Role-Playing and Drama Simulation Approaches
Περίληψη
This essay underscores the significance of transformative education and experience-based learning methods. In "The Path" workshop, refugees and European citizens actively engage, sharing transformative experiences through role-playing and drama simulation. These methods serve as a powerful catalyst for social change by fostering empathy, cross-cultural understanding, and harmonious coexistence. By immersing participants in these learning experiences, the transformative potential of this educational approach becomes evident, contributing to a more informed, inclusive, and empathetic European society.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Kanatelia, E. (2023). Transformative Education and Experience-Based Learning for Refugee Empowerment and Peaceful Coexistence in European Society: Role-Playing and Drama Simulation Approaches. Epistēmēs Metron Logos, (10), 1–14. https://doi.org/10.12681/eml.36130
- Ενότητα
- Φορέας Έκδοσης
Αυτή η εργασία είναι αδειοδοτημένη υπό το CC Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση 4.0.
Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται στο περιοδικό διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους, δίνοντας στο περιοδικό το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης.
Άρθρα που δημοσιεύονται στο περιοδικό διατίθενται με άδεια Creative Commons 4.0 Non Commercial και σύμφωνα με την άδεια μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στο/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση για μη κερδοσκοπικούς σκοπούς.
Οι συγγραφείς μπορούν να καταθέσουν το άρθρο σε ιδρυματικό ή άλλο αποθετήριο ή/και να το δημοσιεύσουν σε άλλη έκδοση, με υποχρεωτική την αναφορά πρώτης δημοσίευσης στο EMΛ
Οι συγγραφείς ενθαρρύνονται να καταθέσουν σε αποθετήριο ή να δημοσιεύσουν την εργασία τους στο διαδίκτυο πριν ή κατά τη διαδικασία υποβολής και αξιολόγησής της.