Μνείες Φιλελλήνων και σημασιοδοτήσεις του Φιλελληνισμού στην Ελλάδα κατά τον 19ο αιώνα
Περίληψη
Mentions des philhellènes et significations du philhellénisme en Grèce au
XIXe siècle
L’étude aborde la question de la mémoire du philhellénisme en Grèce au XIXe siècle, lorsque l’Europe, en particulier l’Allemagne, s’est tournée vers l’Est et notamment vers la Turquie. Les références sporadiques repérées dans la presse périodique concernent des philhellènes bien connus, tels que Jean-Gabriel Eynard, Georges Canning, Santorre di Santarosa,
George Gordon Byron, Percy Shelley, François-René de Chateaubriand, Alexandre Puchkine. Certains des philhellènes parmi les moins connus ont été honorés durant les premières années de l’État grec. Beaucoup d’entre eux ont été mentionnés dans des listes établies par le général Makrygiannis, et plus tard par le colonel français Auguste Hilarion Touret et l’officier suisse Henri Fornèsy. Dans ces références, la principale importance du philhellénisme est liée à la participation à la lutte pour l’indépendance de la Grèce, pour laquelle les philhellènes sont gratifiés et déclarés citoyens de l’hellénisme. Le concept de philhellénisme se transforme en fonction de l’époque et des aspirations de chaque utilisateur, et son champ sémantique s’étend de l’amitié méditerranéenne qui unit les peuples, du libéralisme et de la rhétorique anti-tyrannique, aux idées démocratiques et au socialisme. Au milieu du siècle, une élaboration du concept, par Georgios Tertsetis et Stefanos Koumanoudis, le relie à la gloire ancestrale, aux lumières de l’Évangile et à la destinée de la nation grecque dont le but est de civiliser l’humanité. La qualité qui perpétue le philhellénisme est identifiée au passé de l’âge classique revendiqué par l’hellénisme moderne : c’est la signification du philhellénisme qui connaît la plus grande résilience.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Σφοίνη Α. (2024). Μνείες Φιλελλήνων και σημασιοδοτήσεις του Φιλελληνισμού στην Ελλάδα κατά τον 19ο αιώνα. Ο Ερανιστής, (30), 663–682. https://doi.org/10.12681/er.36160
- Ενότητα
- Μελετήματα
Αυτή η εργασία είναι αδειοδοτημένη υπό το CC Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Παρόμοια Διανομή 4.0.
Πνευματικά δικαιώματαΟι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται στον ΕΡΑΝΙΣΤΗ διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους, δίνοντας στο περιοδικό το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης. Άρθρα που δημοσιεύονται στον ΕΡΑΝΙΣΤΗ μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα για μη κερδοσκοπικούς σκοπούς, χωρίς δικαίωμα τροποποίησης (δημιουργία νέου παράγωγου έργου) και με αναφορά πάντοτε στον συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση (άδεια Creative Commons 3.0). Ο Όμιλος Μελέτης του Ελληνικού Διαφωτισμού (ΟΜΕΔ) διατηρεί το δικαίωμα να δημοσιεύει, να αναπαραγάγει, να παρουσιάζει στο κοινό, να διανέμει και να χρησιμοποιεί άρθρα που δημοσιεύονται στον ΕΡΑΝΙΣΤΗ σε οποιοδήποτε μέσο και μορφή, είτε μεμονωμένα είτε ως μέρος συλλογικών έργων, για ολόκληρο το χρόνο διάρκειας προστασίας της πνευματικής ιδιοκτησίας και για όλες τις χώρες του κόσμου. Αυτό περιλαμβάνει, ενδεικτικά και όχι αποκλειστικά, το δικαίωμα δημοσίευσης των άρθρων σε τεύχη του περιοδικού Ο ΕΡΑΝΙΣΤΗΣ, αναπαραγωγής και διανομής μεμονωμένων αντιγράφων των άρθρων, αναπαραγωγής ολόκληρων των άρθρων σε άλλη έκδοση του ΟΜΕΔ, και αναπαραγωγής και διανομής των άρθρων ή περίληψης αυτών με χρήση πληροφορικού συστήματος αποθετηρίου.