Όψεις ινδικής φιλοσοφίας στην ευρωπαϊκή: Ένας διάλογος ιδεών
Δημοσιευμένα:
Jul 6, 2022
Λέξεις-κλειδιά:
Ινδική φιλοσοφία Παγκόσμια φιλοσοφία Αρχαία ελληνική φιλοσοφία Ευρώπη Πολιτισμοί
Περίληψη
Η ιστορία της φιλοσοφίας δεν αρκείται σε ένα φιλοσοφικό ρεύμα ή σε μία εθνική πρόσληψη, παρά είναι ζύμωση ιδεών μεταξύ λαών και θρησκειών. Τα φιλοσοφικά ζητήματα είναι διαχρονικά και πανανθρώπινα, υπογραμμίζοντας οντολογικά θέματα, της ύπαρξης και της ουσίας. Τόσο ο αρχαίος ελληνικός πολιτισμός, όσο και ο ινδικός —δύο πολιτισμοί που συναντούνται κοινωνικά— ασχολούνται με την κοσμογονία. Όμως, αυτή δεν είναι η τελευταία συνάντηση μεταξύ Ινδίας και Ευρώπης, καθώς η φιλοσοφική σχέση τους βιώνει καταπίεση από την ευρωπαϊκή πλευρά. Σήμερα τίθενται εύλογα ερωτήματα σχετικά με τον φιλοσοφικό διάλογο και την ακαδημαϊκή σχέση μεταξύ λαών.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Κωνσταντίνου Κ. (2022). Όψεις ινδικής φιλοσοφίας στην ευρωπαϊκή: Ένας διάλογος ιδεών. Ηθική. Περιοδικό φιλοσοφίας, (15), 136–147. https://doi.org/10.12681/ethiki.30742
- Τεύχος
- Αρ. 15 (2022)
- Ενότητα
- Άρθρα
Οι Συγγραφείς που δημοσιεύουν εργασίες τους σε αυτό το περιοδικό συμφωνούν στους παρακάτω όρους:
- Οι Συγγραφείς διατηρούν τα Πνευματικά Δικαιώματα και χορηγούν στο περιοδικό το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης ενώ ταυτόχρονα τα πνευματικά δικαιώματα της εργασίας προστατεύονται σύμφωνα με την Creative Commons Attribution License που επιτρέπει σε τρίτους - αποδέκτες της άδειας να χρησιμοποιούν την εργασία όπως θέλουν με την προϋπόθεση της διατήρησης των διατυπώσεων που προβλέπονται στην άδεια σχετικά με την αναφορά στον αρχικό δημιουργό και την αρχική δημοσίευση σε αυτό το περιοδικό.
- Οι Συγγραφείς μπορούν να συνάπτουν ξεχωριστές, και πρόσθετες συμβάσεις και συμφωνίες για την μη αποκλειστική διανομή της εργασίας όπως δημοσιεύτηκε στο περιοδικό αυτό (π.χ. κατάθεση σε ένα ακαδημαϊκό καταθετήριο ή δημοσίευση σε ένα βιβλίο), με την προϋπόθεση της αναγνώρισης και την αναφοράς της πρώτης δημοσίευσης σε αυτό το περιοδικό.
- Το περιοδικό επιτρέπει και ενθαρρύνει τους Συγγραφείς να καταθέτουν τις εργασίες τους μέσω διαδικτύου (π.χ. σε ένα ακαδημαϊκό καταθετήριο ή στους προσωπικές τους ιστοσελίδες) πριν και μετά από τις διαδικασίες της δημοσίευσης, καθώς αυτό μπορεί να οδηγήσει σε παραγωγική ανταλλαγή ιδεών και σκέψεων καθώς επίσης και σε γρηγορότερη και μεγαλύτερη χρήση και ευρετηρίαση της δημοσιευμένης εργασίας (See The Effect of Open Access).
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Aklujkar, Ashok. The Oxford Handbook of Indian Philosophy. Oxford: Oxford University Press, 2017.
Beckwith, Christopher I. Greek Buddha. Princeton: Princeton University Press, 2017.
Bormann, K. Πλάτων. Mτφρ. Ι. Γ. Καλογεράκος. Αθήνα: Ινστιτούτο του Βιβλίου – Α. Καρδαμίτσα, 2006.
Bronkhorst, Johannes. Karma and teleology. Tokyo: International Institute for Buddhist Studies, 2000.
Creation Hymn, RG VEDA (10:129). Translated by Basham. 1954.
Dobbin, Robert. The Cynic Philosophers. London: Penguin Classics, 2013.
Domanski, Andrew. “The Journey of the Soul in Parmenides and the Katha Upanisad.” Phronimon vol. 7, no. 2 (2006): 47 – 59.
Eggermont, Pierre H. L. Alexander's Campaigns in Sind and Baluchistan and the Siege of the Brahmin Town of Harmatelia. Leuven: Leuven University Press, 1975.
Foltz, Richard. Religions of the Silk Road. London: Palgrave Macmillan, 2010.
Grimes, John A. A concise dictionary of Indian philosophy. New York: State University of New York Press, 1996.
Halbfass, Wilhelm. Indian and Europe: An essay in understanding. New York: SUNY, 1988.
Kopf, David. “Hermeneutics versus Philosophy.” Journal of Asian Studies vol. 39, no. 3 (1980): 495-506.
Mc Evilley, Thomas. The Shape of Ancient Thought. New York: Allworth Press, 2002.
Rawls, John. Lectures on the History of Moral Philosophy. Cambridge, Massachusetts and London: Harvard University Press, 2000.
Said, Edward. Οριενταλισμός. Mτφρ. Χάρης Βλαβιανός. Αθήνα: Νεφέλη, 1996.
Schelling, Friedrich. Φιλοσοφία και θρησκεία. Αθήνα: Ηριδανός, 2017.
Αριστοτέλης. Αναλυτικά πρότερα.
Ησίοδος. Θεογονία.
Πλάτων. Φαίδρος.