Ολιστική προσέγγιση του υπάρχοντος ΑΠΣ στο κεφάλαιο της λιθόσφαιρας της γςωλογίας - γεωγραφίας της Α γθμνασίου και η εφαρμογή της προσέγγισης Geocause – PAP – Core στο σχεδιασμό των ΑΠΣ των γεωεπιστημών


Δημοσιευμένα: Jan 11, 2015
Λέξεις-κλειδιά:
Αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών Λιθόσφαιρα Γεωσύστημα Γεωεργαλείο Γεωσυστημική σκέψη
A. Bakopoulou
A. Antonarakou
S. Lozios
A. Zambetakis - Lekkas
Περίληψη
Στην παρούσα εργασία γίνεται μια ολιστική προσέγγιση του υπάρχοντος ΑΠΣ στη λιθόσφαιρα της Α τάξης του γυμνασίου και αναφέρονται αδυναμίες των διδακτικών στόχων αυτού και του σχολικού εγχειριδίου. Αναφέρονται συνολικά τα κριτήρια που θεωρούμε απαραίτητα για την ολοκληρωμένη ανάπτυξη των ΑΠΣ των γεωεπιστημών. Προτείνεται ένα νέο ΑΠΣ για τη λιθόσφαιρα που στηρίζεται σε μια νέα προσέγγιση την οποία ονομάζουμε GeoCause – PaP – CoRe. Σύμφωνα με αυτήν, η Γη αποτελεί ένα γεωσύστημα και δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στην αιτία των φαινομένων, στις διαδικασίες στο εσωτερικό και στην επιφάνεια της Γης και η μεταξύ τους αλληλεπίδραση. Κατά την πιλοτική εφαρμογή του πειραματικού ΑΠΣ για τη λιθόσφαιρα χρησιμοποιήθηκε το γεωεργαλείο GCI προκειμένου να αξιολογηθεί και να αναβαθμισθεί η διαδικασία ανάπτυξης του ΑΠΣ. Τα πρώτα αποτελέσματα της ποιοτικής αξιολόγησης έδειξαν ότι γεφυρώθηκε το γνωσιακό και εννοιολογικό κενό των μαθητών και ότι επιτεύχθηκε σε πολύ ικανοποιητικό βαθμό η εννοιολογική αλλαγή. Προτείνεται ότι η παραπάνω προσέγγιση μπορεί να επεκταθεί και σε άλλα αντικείμενα των γεωεπιστημών και να αναπτυχθούν αξιόπιστα και αποδοτικά ΑΠΣ. Το γεωεργαλείο GCI μπορεί να αξιοποιείται για τη συνεχή αξιολόγηση και αναβάθμιση των ΑΠΣ των γεωπιστημών και των εκπαιδευτικών διαδικασιών γενικώς.
Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άρθρα
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Τα περισσότερο διαβασμένα άρθρα του ίδιου συγγραφέα(s)