Investigation and mitigation of a failure at the Taxiarches canal of Mornos aqueduct


Δημοσιευμένα: Ιαν 21, 2013
Λέξεις-κλειδιά:
εδαφική θραύση λασπορροή επώθηση οπλισμένο επίχωμα Αποκατάσταση
N. D. Mourtzas
A. Gkiolas
D. Vakiris
V. Soulis
Περίληψη

Η αιφνίδια αστοχία του υπεδάφους έδρασης της Διώρυγας Ταξιαρχών του Υδαταγωγού του Μόρνου (Ε.ΥΔ.ΑΠ. Α.Ε.), σε απόσταση 540m μετά την έξοδό της από τη σήραγγα Ελικώνα, προκάλεσε τη θραύση και μετακίνηση των φατνωμάτων της, σε μήκος 80 m. Αποτέλεσμα της αστοχίας ήταν η προσωρινή διακοπή της υδροδότησης και η δημιουργία δύο εκτεταμένων μισγαγγειών, σε απόσταση 75 m μεταξύ τους, που διαμορφώθηκαν από την ορμή του διαφυγόντος νερού. Ο όγκος του νερού που διέφυγε μετέφερε τεράστιες μάζες γεωυλικών (λασπορροή) και δύο εκ των φατνωμάτων της διώρυγας. Από την αστοχία καταστράφηκε τμήμα του επαρχιακού δρόμου Πρόδρομου- Σαράντι, αποξηλώθηκαν ελαιοκαλλιέργειες και κατακλύστηκε σημαντικό τμήμα του οικισμού Σαράντι. Η αστοχία της διώρυγας εκδηλώθηκε σε περιοχή απότομου μορφολογικά ανάγλυφου, στην κεφαλή του μετώπου επώθησης και σε θέση όπου επικρατούν τεκτονικά λατυποπαγή, χαοτικής δομής ασβεσταργιλικά υλικά, τεκτονικά καταπονημένα, ευκολοδιάβρωτα και με μειωμένα μηχανικά χαρακτηριστικά. Τα όρια της κύριας ολίσθησης καθορίζονται από τη γεωμετρία της επώθησης. Η μελέτη μόνιμης αποκατάστασης της υδροδότησης, περιελάμβανε την εκσκαφή ορύγματος στο φυσικό πρανές ανάντη της ολίσθησης, την κατασκευή νέου αγωγού εδραζομένου επί του βραχώδους υποβάθρου και πασσαλότοιχου με προεντεταμένα αγκύρια κατάντη του νέου αγωγού και τέλος εκσκαφή και απομάκρυνση της προσωρινής επίχωσης και κατασκευή οπλισμένου επιχώματος αποκατάστασης.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Τεχνική Γεωλογία και Γεωτεχνική Μηχανική
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Τα περισσότερο διαβασμένα άρθρα του ίδιου συγγραφέα(s)