Η γεωλογία στην Α'Βάθμια Εκπαίδευση. Δυνατότητες και προοπτικές

Περίληψη
Οι παράγοντες που καθορίζουν ποια στοιχεία Γεωλογίας και πως διδάσκονται στα ελληνικά δημοτικά σχολεία δεν περιορίζονται μόνο στα αναλυτικά προγράμματα και στα εγχειρίδια. Οι περιορισμένες ώρες των μαθημάτων, στα οποία εμπεριέχονται, ο πενιχρός εξοπλισμός των σχολείων σε βιβλιοθήκες και εποπτικά μέσα, η ανεπάρκεια εξειδικευμένης εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών του δημοτικού σχολείου, παίζουν σημαντικό ρόλο. Δίπλα σε αυτά ξεχωριστή θέση έχει η έλλειψη επεξεργασμένου προβληματισμού για τα ιδιαίτερα προβλήματα που θέτει η συνάντηση του συγκεκριμένου γνωστικού αντικειμένου με τις ανάγκες της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Στην εργασία αυτή, επιχειρείται αποτίμηση και παρουσίαση της Γεωλογικής ύλης των διδακτικών βιβλίων του δημοτικού σχολείου, όπωςαυτή αναπτύσσεται στο μάθημα της Γεωγραφίας Ε' και Στ' τάξης. Επί πλέον, παρουσιάζονται δυνατότητες και προοπτικές εμπλουτισμού τηςΓεωλογικής ύλης μέσα από τα διδακτικά εγχειρίδια του μαθήματος «Μελέτη του Περιβάλλοντος», που διδάσκεται στις τέσσερις πρώτες τάξεις της Α'βάθμιας εκπαίδευσης και προτείνονται, ενδεικτικά, παραδείγματα ανάπτυξης και μεταβίβασης γεωλογικής γνώσης, στα πλαίσια των αρχώντης Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, εξυπηρετώντας, έτσι, και τους μαθησιακούς στόχους του μαθήματος αυτού.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
ΡΟΚΚΑ Α. X. (2018). Η γεωλογία στην Α’Βάθμια Εκπαίδευση. Δυνατότητες και προοπτικές. Δελτίο της Ελληνικής Γεωλογικής Εταιρείας, 34(2), 819–823. https://doi.org/10.12681/bgsg.17705
- Ενότητα
- Γεώτοποι

Αυτή η εργασία είναι αδειοδοτημένη υπό το CC Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση 4.0.
Οι συγγραφείς θα πρέπει να είναι σύμφωνοι με τα παρακάτω: Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται στο περιοδικό διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους, δίνοντας στο περιοδικό το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης. Άρθρα που δημοσιεύονται στο περιοδικό διατίθενται με άδεια Creative Commons 4.0 Non Commercial και σύμφωνα με την οποία μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στο/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση για μη κερδοσκοπικούς σκοπούς. Οι συγγραφείς μπορούν να: Μοιραστούν — αντιγράψουν και αναδιανέμουν το υλικό με κάθε μέσο και τρόπο, Προσαρμόσουν — αναμείξουν, τροποποιήσουν και δημιουργήσουν πάνω στο υλικό.