Η γεωλογία στην Α'Βάθμια Εκπαίδευση. Δυνατότητες και προοπτικές
Résumé
Οι παράγοντες που καθορίζουν ποια στοιχεία Γεωλογίας και πως διδάσκονται στα ελληνικά δημοτικά σχολεία δεν περιορίζονται μόνο στα αναλυτικά προγράμματα και στα εγχειρίδια. Οι περιορισμένες ώρες των μαθημάτων, στα οποία εμπεριέχονται, ο πενιχρός εξοπλισμός των σχολείων σε βιβλιοθήκες και εποπτικά μέσα, η ανεπάρκεια εξειδικευμένης εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών του δημοτικού σχολείου, παίζουν σημαντικό ρόλο. Δίπλα σε αυτά ξεχωριστή θέση έχει η έλλειψη επεξεργασμένου προβληματισμού για τα ιδιαίτερα προβλήματα που θέτει η συνάντηση του συγκεκριμένου γνωστικού αντικειμένου με τις ανάγκες της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Στην εργασία αυτή, επιχειρείται αποτίμηση και παρουσίαση της Γεωλογικής ύλης των διδακτικών βιβλίων του δημοτικού σχολείου, όπωςαυτή αναπτύσσεται στο μάθημα της Γεωγραφίας Ε' και Στ' τάξης. Επί πλέον, παρουσιάζονται δυνατότητες και προοπτικές εμπλουτισμού τηςΓεωλογικής ύλης μέσα από τα διδακτικά εγχειρίδια του μαθήματος «Μελέτη του Περιβάλλοντος», που διδάσκεται στις τέσσερις πρώτες τάξεις της Α'βάθμιας εκπαίδευσης και προτείνονται, ενδεικτικά, παραδείγματα ανάπτυξης και μεταβίβασης γεωλογικής γνώσης, στα πλαίσια των αρχώντης Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, εξυπηρετώντας, έτσι, και τους μαθησιακούς στόχους του μαθήματος αυτού.
Article Details
- Comment citer
-
ΡΟΚΚΑ Α. X. (2018). Η γεωλογία στην Α’Βάθμια Εκπαίδευση. Δυνατότητες και προοπτικές. Bulletin of the Geological Society of Greece, 34(2), 819–823. https://doi.org/10.12681/bgsg.17705
- Rubrique
- Geosites

Ce travail est disponible sous licence Creative Commons Attribution - Pas d’Utilisation Commerciale 4.0 International.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution Non-Commercial License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g. post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal. Authors are permitted and encouraged to post their work online (preferably in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work.