Urban geology: educational proposal for Geoscience. a case study from the inner city of Athens, Greece.
Περίληψη
The limited exploitation and low understanding of geological notions, in modern education in physical sciences, motivated the planning of research procedures about the understanding of rock formations, of recognizing rocks, of informing about geological and hydrographic potential, for students of secondary school of Attica, using techniques entailed in the scientific/educational methodology by inquiry, suggesting educational walking paths through the historical center of Athens. Selected places of the walk trail served our educational aims. Via the educational intervention, students improved their understanding of geological notions, their creativity, their cooperation and their critical thinking. The educational walk trail motivated the students’ interest in the science of geology.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Kontokostas, G., Antonarakou, A., Fountopoulou, M., Drinia, H., & Lozios, S. (2020). Urban geology: educational proposal for Geoscience. a case study from the inner city of Athens, Greece. Δελτίο της Ελληνικής Γεωλογικής Εταιρείας, 56(1), 133–146. https://doi.org/10.12681/bgsg.21002
- Τεύχος
- Τόμ. 56 Αρ. 1 (2020)
- Ενότητα
- Γεωεπιστήμες στην Εκπαίδευση και Γεώτοποι
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc/4.0/88x31.png)
Αυτή η εργασία είναι αδειοδοτημένη υπό το CC Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση 4.0.
Οι συγγραφείς θα πρέπει να είναι σύμφωνοι με τα παρακάτω: Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται στο περιοδικό διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους, δίνοντας στο περιοδικό το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης. Άρθρα που δημοσιεύονται στο περιοδικό διατίθενται με άδεια Creative Commons 4.0 Non Commercial και σύμφωνα με την οποία μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στο/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση για μη κερδοσκοπικούς σκοπούς. Οι συγγραφείς μπορούν να: Μοιραστούν — αντιγράψουν και αναδιανέμουν το υλικό με κάθε μέσο και τρόπο, Προσαρμόσουν — αναμείξουν, τροποποιήσουν και δημιουργήσουν πάνω στο υλικό.