test Approaching the Easter Theme in Early Childhood Education: Analysis of Lesson Plans by Pre-Service ECE Teachers During Practicum|Greek Journal of Religious Education (GjRE)

Approaching the Easter Theme in Early Childhood Education: Analysis of Lesson Plans by Pre-Service ECE Teachers During Practicum


Published: Nov 27, 2025
Keywords:
Early childhood education Lesson plans Easter Practicum
Maria Koulouridi
https://orcid.org/0009-0005-9049-5610
Αναστάσιος Σιάτρας
https://orcid.org/0000-0002-0970-7796
Abstract

This study explores how future kindergarten teachers develop Easter lesson plans during their practical training. We analyzed 312 activities from 184 student teachers using thematic analysis. Our findings revealed a strong emphasis on social and emotional development and communication, with language and visual arts being prominent. However, STEM subjects and physical education were notably underrepresented, suggesting students' limited familiarity with these areas. We also observed significant use of digital media. This research enhances our understanding of the pedagogical approaches future kindergarten teachers employ when creating Easter-themed lesson plans.

Article Details
  • Section
  • Peer review articles
Downloads
Download data is not yet available.
Author Biographies
Maria Koulouridi, Department of Early Childhood Education, University of Thessaly

Η Μαρία Κουλουρίδη απόφοιτη του Τμήματος Ιστορίας & Αρχαιολογίας του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου στην Αρχαία Ιστορία, Κουλτούρα και Πολιτισμό (Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών, Guglielmo Marconi University) και μεταπτυχιακού τίτλου στη Διοίκηση Πολιτισμικών Μονάδων (Σχολή Κοινωνικών Επιστημών, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο). Είναι υποψήφια διδάκτορας στο Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου και παράλληλα εργάζεται ως αναπληρώτρια εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ02 στη δημόσια εκπαίδευση. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα σχετίζονται με την εκπαιδευτική πολιτική για τη δημόσια εκπαίδευση, με έμφαση στην ιστορία και τον πολιτισμό.

Αναστάσιος Σιάτρας, Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Ο Αναστάσιος Σιάτρας είναι Επίκουρος Καθηγητής (Μόνιμος) στο γνωστικό αντικείμενο «Εφαρμοσμένη κριτική παιδαγωγική στην προσχολική και πρωτοσχολική εκπαίδευση» του Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα επικεντρώνονται σε ζητήματα που σχετίζονται με την αλληλεπίδραση του κοινωνικού αποκλεισμού με την εκπαίδευση, εστιάζοντας σε τρία διαφορετικά πεδία έρευνας: (α) αρχική εκπαίδευση ή μετεκπαίδευση εκπαιδευτικών στο αντικείμενο της κριτικής παιδαγωγικής, (β) κοινωνική και εκπαιδευτική ενδυνάμωση των παιδιών στην προσχολική και πρωτοσχολική εκπαίδευση, (γ) κριτική διερεύνηση της εκπαιδευτικής πολιτικής για ζητήματα που αφορούν στην προώθηση της εκπαίδευσης για την κοινωνική δικαιοσύνη και ισότητα.

References
Αθανασέκου, Μ. (2022). Εικαστική αγωγή: Δημιουργική έκφραση και τέχνη. ἡδυέπεια.
Αναστασοπούλου, Ε., Ζυγούρη, Έ., & Καζταρίδου, Α. (2014). Κοινωνική μάθηση και κοινωνικές δεξιότητες: Διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών προσχολικής και πρωτοσχολικής ηλικίας για την εφαρμογή των αναλυτικού προγράμματος στην ανάπτυξη των κοινωνικών δεξιοτήτων. Ερευνώντας τον κόσμο του παιδιού, 13, 13-23. https://doi.org/10.12681/icw.17912
Athanasiou, M. (2023). Η συμβολή των εικαστικών τεχνών και της λογοτεχνίας στην ανάπτυξη της αισθητικής και συναισθηματικής αγωγής στην προσχολική ηλικία [Διπλωματική εργασία, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας]. https://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/3612
Bagila, S., Kok A., Zhumabaeva, A., Suleimenova, Z., & Riskulbekova, A., & Uaidullakyzy, E. (2019). Teaching primary school pupils through audio-visual means. International Journal of Emerging Technologies in Learning, 14, 122-140. https://doi.org/10.3991/ijet.v14i22.11760
Banou, M., Sakellariou, M., Loizou, E., & Zaragas, H. (2024). Views of Greek primary education professionals on the utilisation of play within preschool and school environments. East African Scholars Journal of Education Humanities and Literature, 7(2), 27-40. 10.36349/easjehl.2024.v07i02.002
Campbell, C., Speldewinde, C., Howitt, C., & MacDonald, A. (2018). STEM practice in the
early years. Creative Education Journal Special Edition Preschool Education Research,
Γεωργιάδου, Σ., & Κακανά, Δ. Μ. (2020). Η πρακτική άσκηση των φοιτητών/ριων ως διαδικασία στοχασμού, αναστοχασμού και επαγγελματικής ανάπτυξης των συνεργαζόμενων εκπαιδευτικών. Στο Ευ. Γουργιώτου, Δ.-Μ. Κακανά, Μ. Μπιρμπίλη & Κ.-Α. Χατζοπούλου (Επιμ), Πρακτικά 2ου Πανελλήνιου Συνεδρίου του Δικτύου Πρακτικών Ασκήσεων (σσ. 46-59). Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Θεσσαλίας. http://hpnconf2018.uth.gr/node/21
Grollios, G. (2015). Paulo Freire and the Curriculum. Routledge.
Denham, S.A., & Zinsser, K.M. (2014). Social and emotional learning during early childhood. In T.P. Gullotta & M. Bloom (Eds), Encyclopedia of Primary Prevention and Health Promotion (pp. 926-935). Springer.
Epstein, A. S., & Τρίμη, Ε. (2011). Εικαστικές τέχνες και μικρά παιδιά. Μεταίχμιο.
Ζαχοπούλου Ε., & Κούλη, Ο. (2017). Η φυσική αγωγή στην αρχή του 21ου αιώνα: Σκοποί - στόχοι - επιδιώξεις στην προσχολική ηλικία (αναθεωρημένη έκδοση). Αφοί Κυριακίδη.
Jermstad, L. (2025). Building history: Project based pedagogy for cultural heritage in early childhood education. Journal of Early Childhood Education Research, 14(2), 1-23. https://doi.org/10.58955/jecer.156299
Καλομοίρη, Β. (2020). Αντιλήψεις των παιδαγωγών προσχολικής ηλικίας σχετικά με τη διαπολιτισμική τους επάρκεια και ετοιμότητα [Διπλωματική εργασία, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο]. https://apothesis.eap.gr/archive/item/154328
Kale, M., Deretarla Gül, E., & Tohma, M. (2022). Cultural literacy of preschool teachers teaching children from different cultures. Early Child Development and Care, 193(4), 506-518. https://doi.org/10.1080/03004430.2022.2108025
Καπουλίτσα-Τρούλου, Θ. (2010). Εικαστικές προσεγγίσεις στην προσχολική ηλικία: Εφαρμογές, προσεγγίσεις και τεχνικές. Δίπτυχο.
Kimble, A. R. B. (2019). Teacher-child interaction styles in pre-kindergarten classrooms: Identification and relation to teaching practices and early learning (Doctoral dissertation, Oklahoma State University). https://hdl.handle.net/20.500.14446/331154
Μάνεση, Σ. (2022). Εκπαιδευτικό σενάριο για το νηπιαγωγείο: Διαθεματικές δραστηριότητες και παιχνίδια για το Πάσχα με έμφαση στην εφαρμογή των νέων τεχνολογιών. Συνέδρια της Ελληνικής Επιστημονικής Ένωσης Τεχνολογιών Πληροφορίας & Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση, 1, 249-256. https://eproceedings.epublishing.ekt.gr/index.php/cetpe/article/view/4465
Megalonidou, C., & Vitoulis, M. (2022). Teachers attitudes towards inclusion of refugee children in early childhood education and care centers in Greece. Education. Innovation. Diversity, 2(5), 6-19. https://doi.org/10.17770/eid2022.2.6904
Μερίκα, Ε., Σιάτρας, Α., (2023). Αλληλεπίδραση προγράμματος σπουδών παιδικών σταθμών με μαθησιακές ταυτότητες μαθηματικών, φυσικών επιστημών και τεχνολογίας στην πρώιμη παιδική ηλικία. Διεθνές Επιστημονικό Εκπαιδευτικό Περιοδικό «eκπ@ιδευτικός κύκλος», 11(3), 93-173. https://educircle.gr/2020/01/21/11-3-2023gr/
Mosley-Wetzel, M., L. Roser, N., Hoffman, J. V., Antonio Martínez, R., & Price-Dennis, D. (2016). “I couldn’t have learned this any other way”: Learning to teach literacy across concurrent practicum experiences. Action in Teacher Education, 38(1), 70–85. https://doi.org/10.1080/01626620.2015.1118412
Παύλου, Β. (2020). Εικαστικές τέχνες και εκπαίδευση: Σύγχρονες θεωρητικές και πρακτικές προσεγγίσεις. Εκδόσεις Γρηγόρη.
Παυλíδου, Ε. (2020). Κινητική ανάπτυξη και έκφραση του νηπίου: η δημιουργική κίνηση στην αισθητική και διαπολιτισμική αγωγή. Στο Δ. Κατσαρού (Επιμ.), Ειδική αγωγή και δημιουργικότητα (σσ. 111-148). Μέθεξις.
Πεντέρη, Ε., Χλαπάνα, Ε., Μέλλιου, Κ., Φιλιππίδη, Α., & Μαρινάτου, Θ. (2022α). Πρόγραμμα σπουδών για την προσχολική εκπαίδευση - διευρυμένη εκδοχή (2η έκδοση). Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής. https://iep.edu.gr/el/nea-ps-provoli
Pons, F., Harris, P.L., & Doudin, P.A. (2002). Teaching emotion understanding. Eur J Psychol Educ 17, 293-304. https://doi.org/10.1007/BF03173538
Salmon, K., & Reese, E. (2016). The benefits of reminiscing with young children. Current Directions in Psychological Science, 25, 233-238. https://doi.org/10.1177/0963721416655100
Sorin, R. (2012). Exploring partnerships in early childhood teacher education through scenario-based learning. World Journal of Education, 3(1), 39-45.10.5430/wje.v3n1p39
Σοφού, Ε. (2025). Η αξιοποίηση της σχεδίασης για τη διερεύνηση της αναδυόμενης ταυτότητας των μελλοντικών εκπαιδευτικών προσχολικής εκπαίδευσης. Επιστημονική Επετηρίδα Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, 18(1), 72-102. https://doi.org/10.12681/jret.40355
Σπυράτου, Ε., & Γουμενάκης, Γ. (2008). Αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου. https://users.sch.gr/goumenak/pake08/13.pdf
Στρούνη, Χ. Σ. (2020). Η διαχείριση της πολιτισμικής ετερότητας κατά την υποχρεωτική εκπαίδευση στην Ελλάδα και τη Φινλανδία: Συγκριτική προσέγγιση [Διπλωματική εργασίας, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης]. https://ikee.lib.auth.gr/record/310803
Thorifah, S. & Umam, K.. (2019). The influence of use audio visual media to increase the development of early childhood language. Jurnal Indria (Jurnal Ilmiah Pendidikan Prasekolah dan Sekolah Awal), 4, 146-155. https://doi.org/10.24269/jin.v4i2.1968
Torres-Crespo, M.N., Kraatz, E., & Pallansch, L. (2014). From fearing STEM to playing with it: The natural integration of STEM into the preschool classroom. SRATE Journal, 23(2), 8-16. https://eric.ed.gov/?id=EJ1044758
Τσαλαγιώργου, Ε. Ι., & Αυγητίδου Σ. (2017). Διερεύνηση αναγκών των νηπιαγωγών: Μια προσπάθεια τεκμηρίωσης του πλαισίου της προσχολικής εκπαίδευσης. Έρευνα στην Εκπαίδευση, 6(1), 255–273. https://doi.org/10.12681/hjre.14764
Φιλιππίδου, Δ. (2022). Διαπολιτισμική εκπαίδευση και παραμύθι στο νηπιαγωγείο [Διπλωματική εργασία, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας]. https://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/2775
Χαλά, Θ.-Ε. (2020). Η διαχείριση της πολιτισμικής ετερότητας στο νηπιαγωγείο: οι απόψεις των νηπιαγωγών [Διπλωματική εργασία, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο]. https://apothesis.eap.gr/archive/item/148092
Χαμπέρη, Ι.Π. (2022). Διαπολιτισμικότητα στο νηπιαγωγείο: Πρακτικές διαπολιτισμικής διδασκαλίας νηπιαγωγών [Διπλωματική εργασία, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας]. http://hdl.handle.net/11615/59199
Ye, P, & Xu, X. (2023). A case study of interdisciplinary thematic learning curriculum to cultivate ‘4C skills’. Front. Psychol. 14:1080811. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2023.1080811
Ζλατάνη, Ν. (2015). Διδακτική προσέγγιση των θρησκευτικών με τη χρήση των ΤΠΕ [Πτυχιακή εργασία, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης]. http://dx.doi.org/10.26257/heal.duth.8539
Zotou, E. (2017). Early childhood teachers’ perceptions of intercultural education in state schools of Thessaloniki and surrounding areas. Journal of Language and Cultural Education, 5(3), 127-143. https://doi.org/10.1515/jolace-2017-0032