Οικονομικές Δαπάνες για την Δημόσια Τριτοβάθμια Εκπαίδευση στην Ελλάδα και στην Κύπρο την Τετραετία 2015-2019


Γεώργιος Μαρής
Σταματία Μαλωίνα
Abstract

Η οικονομική κρίση που επηρέασε την Ελλάδα και την Κύπρο είναι μια περίοδος που αξίζει να μελετηθεί και αν αναλυθεί σε διάφορους τομείς διακυβέρνησης. Μια χρονικά σημαντική περίοδος και συγκεκριμένα από το έτος 2015 έως το 2019 όπου πραγματοποιήθηκαν τα σημαντικότερα γεγονότα. Αυτά τα γεγονότα επηρέασαν την δημόσια τριτοβάθμια εκπαίδευση και στις δύο χώρες. Σκοπός της συγκεκριμένης μελέτης είναι να καταγράψει και να συγκρίνει τις δαπάνες των κεντρικών τραπεζών, και για τις δύο χώρες,και να εξάγει συμπεράσματα. Η μελέτη παρουσιάζει πρωτότυπα ευρήματα διότι αν ανατρέξουμε σε παλιότερες έρευνες δεν υπάρχουν αναφορές για το συγκεκριμένο θέμα. Μας βοηθάει να αποκτήσουμε εικόνα για το σύνολο της κατάστασης στην δημόσια τριτοβάθμια εκπαίδευση. Έτσι, οι ερευνητές που μελετάνε στοιχεία αυτής μπορούν να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους και τις μελλοντικές έρευνες τους.

Article Details
  • Rubrik
  • Articles
Downloads
Keine Nutzungsdaten vorhanden.
Literaturhinweise
Andreou, S. (2012). Analysis of household expenditure on education in Cyprus.Cyprus Economic Policy Review, 6(2), 17-38.
Brown, S., Demetriou, D., & Theodossiou, P. (2018). Banking Crisis in Cyprus: Causes, Consequences and Recent Developments.MultinationalFinanceJournal, 22(1), 63-118.
Carnoy, M. (1988). Εκπαίδευση, Οικονομία και το κράτος. Σύγχρονη Εκπαίδευση: Τρίμηνη Επιθεώρηση Εκπαιδευτικών Θεμάτων, 40, 8-42.
Clerides, M., & Stephanou, C. (2009). The Financial Crisis and the Banking System in Cyprus. Economic Policy Review, 3(1), 27-50.
ΕΛΣΑΤ, (2021). Έρευνα οικονομικών δημοσίων και δημόσιας εκπαίδευσης (πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση) Ετών 2017, 2018, 2019. Πειραιάς [online].
Hazakis, K. J. (2022). Is there a way out of the crisis? Macroeconomicchallenges for Greece after the Covid-19 pandemic. European Politics and Society, 1-15.
Koulouris A., Moniarou-Papaconstantinou V., & Manessi, D. (2014). Austerity Measures in Greece and their Impact on Higher Education. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 147, 518-526.
Καζακος, Π. (2020). Το Τέλος των Ψευδαισθήσεων. Ελεγχόμενες Πτωχεύσεις, Οικονομική Κρίση και Μνημόνια. 2009-2019. Αθήνα: Παπαζήση.
Καμαριανός Γ., Κυρίδης, Α., Φωτόπουλος, Ν., & Χαλκιώτης, Δ. (2019). Το δημόσιο σχολείο στην Ελλάδα. Όψεις και τάσεις μιας αναδυόμενης ιδιωτικοποίησης, Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας & Ομοσπονδία λειτουργών μέσης εκπαίδευσης, Αθήνα.
Liargovas, P., & Psychalis, M. (2019). Do economic adjustment programmesset conflicting objectives? The case of Greece. Theoretical Economics Letters, 9(8), 3065-3087.
Maris, G., Sklias, P., & Maravegias, N. (2021): The political economy of the Greek economic crisis in 2020, European Politics and Society, 23(4), 447-467.
Sklias, P., & Maris, G. (2013). The political Dimension of the Greek Financial Crisis. Perspectives on European Politics and Society, 14(1), 144-164.
Σιάνου-Κύργιου, Ε. (2014). «Εκπαιδευτική Πολιτική Ι : Επαγγελματισμός των εκπαιδευτικών και διοίκησης εκπαίδευσης. Εκπαιδευτική πολιτική και εκπαιδευτικοί. Έκδοση: 1.0.
ΣΥΣΤΑΤ (2018). Τρέχουσες/ Κεφαλαιουχικές δαπάνες στο δημόσιο ή ιδιωτικό τομέα ή στο εξωτερικό κατά επίπεδο εκπαίδευσης, 2018, [online].
Zenios, S., (2013). The Cyprus Debt: Perfect Crisis and a Way Forward. Cyprus Economic Policy Review, 7(1), 3-45.