Ποιότητα στην Υγεία: Η Περίπτωση της Μονάδας Εντατικής Θεραπείας (Μ.Ε.Θ.)


Σταματίνα Δούκη
Μάρθα Κελέση-Σταυροπούλου
Аннотация

H ποιότητα στην υγεία επιτυγχάνεται με την αύξηση της παροχής των επιθυμητών αποτελεσμάτων στα άτομα και στις πληθυσμιακές ομάδες, σύμφωνα με τις σύγχρονες επαγγελματικές γνώσεις. Η Μονάδα Εντατικής Θεραπείας (ΜΕΘ) αποτελεί ένα ειδικά εξοπλισμένο και στελεχωμένο τμήμα του νοσοκομείου. Η βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών στη Μ.Ε.Θ. αξιολογείται με δείκτες ποιότητας, που εκτιμούν το σύνολο των παρεμβάσεων, άμεσων και έμμεσων, προς τον ασθενή. Η παρούσα ερευνητική μελέτη στοχεύει στη διερεύνηση και στην παρουσίαση της βελτίωσης της ποιότητας στη Μ.Ε.Θ. Η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε περιλαμβάνει την ανασκόπηση σύγχρονων μελετών και άρθρων στις βάσεις δεδομένων PubΜed και Google Scholar από το 2003 μέχρι σήμερα. Από την ενδελεχή μελέτη της διεθνούς και ελληνικής βιβλιογραφίας, φαίνεται ότι η ποιότητα στις παρεχόμενες υπηρεσίες στη Μ.ΕΘ. επιτυγχάνεται όταν εστιάζεται στην επιβίωση και στην ασφάλεια των ασθενών, στην ικανοποίηση αυτών και των οικογενειών τους, στην αποτελεσματικότητα, στην ισότητα, στην επικαιροποίηση και στην αποδοτικότητα. Οι δείκτες ποιότητας που αξιολογούν την ποιότητα στη Μ.Ε.Θ. στοχεύουν στην τεκμηρίωση και στην υποστήριξη της ποιότητας στην παρεχόμενη φροντίδα, στη σύγκριση των νοσοκομείων, στη θέσπιση προτεραιοτήτων και στη δυνατότητα των ασθενών να επιλέξουν δομή υγείας προκειμένου να βοηθηθούν αποτελεσματικά. Η μελέτη της διεθνούς βιβλιογραφίας, καθιστά ξεκάθαρο ότι η βελτίωση της ποιότητας στη Μ.Ε.Θ. συνεπάγεται παροχή αποτελεσματικότερης περίθαλψης, καθώς και διασφάλιση ορθολογικής κατανομής των διαθέσιμων πόρων.

Article Details
  • Раздел
  • Articles
Скачивания
Данные скачивания пока недоступны.
Библиографические ссылки
Becker, B. N., & Formisano, R. A. (2006). Strategic planning for departmental divisions in an academic health care center. The American journal of medicine, 119(4), 357-365.
Binioris, S. (2009). Total Quality Management. Athens, Paschalidis Publications (in Greek).
Chrusch, C. A., & Martin, C. M. (2016). Quality improvement in critical care: selection and development of quality indicators. Canadian respiratory journal, 2016.
De Vos, M., Graafmans, W., Keesman, E., Westert, G., & van der Voort, P. H. (2007). Quality measurement at intensive care units: which indicators should we use? Journal of critical care, 22(4), 267-274.
Dimick, J. B., Weeks, W. B., Karia, R. J., Das, S., & Campbell Jr, D. A. (2006). Who pays for poor surgical quality? Building a business case for quality improvement. Journal of the American College of Surgeons, 202(6), 933-937.
Donabedian, A. (1979). The quality of medical care: a concept in search of a definition. The Journal of family practice, 9(2), 277-284.
Ervin, N. E. (2006). Does patient satisfaction contribute to nursing care quality? JONA: The Journal of Nursing Administration, 36(3), 126-130.
Finkler, K. (2008). Can bioethics be global and local, or must it be both? Journal of Contemporary Ethnography, 37(2), 155-179.
Gallesio, A. O. (2008). Improving quality and safety in the ICU: a challenge for the next years. Current opinion in critical care, 14(6), 700-707.
Hickey, A., Scott, I., Denaro, C., Stewart, N., Bennett, C., & Theile, T. (2004). Using clinical indicators in a quality improvement programme targeting cardiac care. International Journal for Quality in Health Care, 16(suppl_1), i11-i25.
Iqbal, M., Rehmani, R., Venter, J., & Alaithan, A. M. (2007). Quality assurance in an adult intensive care unit, Eastern region, Saudi Arabia. Saudi medical journal, 28(3), 408-411.
Laszlo, A., & Krippner, S. (1998). Systems theories: Their origins, foundations, and development. Advances in Psychology-Amsterdam-, 126, 47-76.
LT, K. (2000). Committee on Quality of Health Care in America. To err is human: building a safer health system.
Latour, J. M., van Goudoever, J. B., & Hazelzet, J. A. (2008). Parent satisfaction in the pediatric ICU. Pediatric Clinics of North America, 55(3), 779-790.
Mainz, J. (2003). Defining and classifying clinical indicators for quality improvement. International journal for quality in health care, 15(6), 523-530.
Michou, K. (2017). Organization and management of Intensive Care Unit (Doctoral dissertation, University of Piraeus, Greece).
Najjar-Pellet, J., Jonquet, O., Jambou, P., & Fabry, J. (2008). Quality assessment in intensive care units: proposal for a scoring system in terms of structure and process. Intensive Care Medicine, 34, 278-285.
Pronovost, P. J., Berenholtz, S. M., Ngo, K., McDowell, M., Holzmueller, C., Haraden, C., ... & Dorman, T. (2003). Developing and pilot testing quality indicators in the intensive care unit. Journal of critical care, 18(3), 145-155.
Rie, M. A., & Kofke, W. A. (2007). Nontherapeutic quality improvement: The conflict of organizational ethics and societal rule of law. Critical care medicine, 35(2), S66-S84.
Robert, J., Fridkin, S. K., Blumberg, H. M., Anderson, B., White, N., Ray, S. M., ... & Jarvis, W. R. (2000). The influence of the composition of the nursing staff on primary bloodstream infection rates in a surgical intensive care unit. Infection Control & Hospital Epidemiology, 21(1), 12-17.
Thiedke, C. C. (2007). What do we really know about patient satisfaction? Family practice management, 14(1):33-36.
White, D. B., Braddock, C. H., Bereknyei, S., & Curtis, J. R. (2007). Toward shared decision making at the end of life in intensive care units: opportunities for improvement. Archives of internal medicine, 167(5), 461-467.
Wolfe, A. (2001). Institute of Medicine report: crossing the quality chasm: a new health care system for the 21st century. Policy, Politics, & Nursing Practice, 2(3), 233-235.
Наиболее читаемые статьи этого автора (авторов)