Blockchain: Ένας μηχανισμός «αιρετικής» εμπιστοσύνης


Δημοσιευμένα: Μαρ 27, 2019
Λέξεις-κλειδιά:
κοινωνική συμπεριφορά διαδίκτυο αποκεντρωμένα συστήματα εμπιστοσύνη εκπαίδευση κρυπτογράφηση ασφάλεια απόδειξη μηδενικής γνώσης μάθηση ψυχολογία
Valentini Grigoriadou
https://orcid.org/0000-0001-5538-4556
Περίληψη
Η ανατρεπτική τεχνολογία blockchain υπόσχεται να αποκόψει τους μεσάζοντες, να μειώσει το κόστος, να αυξήσει την ταχύτητα και την εμβέλεια. Επίσης να προσφέρει διαφάνεια, ασφάλεια και ανιχνευσιμότητα. Το πιο σημαντικό να οικοδομήσει εμπιστοσύνη. Σε αντίθεση με τις παραδοσιακές ιεραρχικές δομές και τις κεντρικές βάσεις δεδομένων, όπου η πηγή της εμπιστοσύνης βρίσκεται στα θεσμικά όργανα, εδώ η πηγή της εμπιστοσύνης μεταφέρεται στην τεχνολογία. Μια τεχνολογία που έρχεται να δημιουργήσει τη ραχοκοκαλιά ενός νέου τύπου διαδικτύου. Το γεγονός ότι αναπτύσσεται με γρήγορους ρυθμούς σε πολλούς τομείς ταυτόχρονα, θα έχει ως αποτέλεσμα να αλλάξει τον τρόπο επικοινωνίας στο μέλλον. Παρ όλο που ξεκίνησε με κεντρικό άξονα τις οικονομικές συναλλαγές, αποδεικνύεται ότι μπορεί να εφαρμοστεί σε κάθε είδους συναλλαγών. Έτσι η νέα ψηφιακή εμπιστοσύνη μέσω κρυπτογράφησης, μπορεί να εφαρμοστεί και να διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην αναδιαμόρφωση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Στο πλαίσιο που δημιουργείται, οι σπουδαστές, οι εκπαιδευτικοί και οι συγγραφείς των μαθημάτων, βρίσκονται σε άμεση σχέση μεταξύ τους, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται νέα μοντέλα αλληλεπίδρασης. Σκοπός είναι να εξετάσουμε τις εφαρμογές της στον κόσμο της μάθησης, εστιάζοντας στις δυνατότητές της να αλλάξει τους εκπαιδευτικούς μηχανισμούς προς το καλύτερο καθώς και την αντιμετώπιση και τις επιδράσεις που θα έχει η συγκεκριμένη τεχνολογία στην κοινωνιο-ψυχολογική πραγματικότητα των εμπλεκόμενων υποκειμένων. Η εφαρμογή της στους τομείς της εκπαιδευτικής διαδικασίας σίγουρα θα παρουσιάσει πλεονεκτήματα αλλά και κινδύνους, που επιβάλλεται να διερευνηθούν. Επειδή μέχρι σήμερα οι άνθρωποι έχουν την ανάγκη ενός πρόσωπου, ενός οργανισμού που μπορούν να εμπιστευτούν, είναι μεγάλη πρόκληση η δημιουργία ενός κόσμου «αποκεντρωμένης εμπιστοσύνης».
Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Ερευνητικές Εργασίες
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Ankitt, G., & Li, Z. (2018). Blockchain “Unwrapped for non techies.” Chennai: Notion Press.
Brailas, A., Koskinas, K., & Alexias, G. (2017). Teaching to emerge: Toward a bottom-up pedagogy. Cogent Education, 4 (1), 1377506. ttps://doi.org/10.1080/2331186X.2017.1377506
Brailas, A., Koskinas, K., & Alexias, G. (2016). Design and implementation of a web-based system to support collective reflective practice. International Journal of Designs for Learning, 7 (3), 95-104. https://doi.org/10.14434/ijdl.v7i3.18864
Bayer, D., Haber, S., & Stornetta, W. S. (1993). Improving the Efficiency and Reliability of Digital Time-Stamping. In R. Capocelli, A. De Santis, & U. Vaccaro (Eds.), Sequences II (pp. 329-334). New York: Springer.
Collins, A. (2017). Four reasons to question the hype around Blockchain. Ανακτήθηκε από https://www.weforum.org/agenda/2017/07/four-reasons-to-question-the-hype-around-blockchain.
Grech, Α., & Camilleri, Α. (2017). JRC Science for policy report: Blockchain in education. Luxembourg: European Commission.
Haber, S., & Stornetta, W. S. (1991). How to Time-Stamp a Digital Document. In A. J. Menezes & S. A. Vanstone (Eds.), Advances in Cryptology-CRYPTO’ 90 (pp. 437–455). Springer Berlin Heidelberg.
Koskinas, K. (2018). Editorial: Homo Virtualis Inaugural Issue. Homo Virtualis, 1(1), 1–3. https://doi.org/10.12681/homvir.18621
Nian, L. P., & Chuen, D. L. K. (2015). Chapter 1 - Introduction to Bitcoin. In D. Lee Kuo Chuen (Ed.), Handbook of Digital Currency (pp. 5–30). San Diego: Academic Press. https://doi.org/10.1016/B978-0-12-802117-0.00001-1
Schutzer. (2016). CTO Corner: What is a Blockchain and why is it important? Ανακτήθηκε από http://www.fsroundtable.org/cto-corner-what-is-a-blockchain-and-why-is-it-important/.
Prigogine, I., & Stengers, I. (1997). The End of Certainty. Time, Chaos, and the New Laws of Nature. New York: Free Press.
Tapscott, D., & Tapscott, A. (2016). Blockchain Revolution: How the Technology Behind Bitcoin Is Changing Money, Business, and the World. London: Penguin Publishing Group.
Αρσένης, Σ. (2008). Δυνητικές κοινότητες και διαδίκτυο: Κοινωνιο-Ψυχολογικές προσεγγίσεις και τεχνικές εφαρμογές. Αθήνα: Εκδόσεις Κλειδάριθμος.
Κοσκινάς, Κ., & Μπράιλας, Α. (Eds.). (2015). Η Κουλτούρα του Διαδικτύου: Η συλλογική αφήγηση μιας δικτυωμένης ζωής. Αθήνα: Εργαστήριο Δυνητικής Πραγματικότητας, Πάντειο Πανεπιστήμιο. Ανακτήθηκε από https://leanpub.com/culture.
Κοσκινάς, Κ. (1995). Η Πολιτική της Εργασίας. Αθήνα: Εκδόσεις Συμεών.
Γιαννακόπουλος, Κ. (2005). Εικονικές Κοινότητες. Μία κοινωνιολογική προσέγγιση του Δια-δικτύου. Αθήνα: Εκδόσεις Παπαζήση.
Παπαστάμου, Σ. (2001). Κοινωνική ψυχολογία και ιδεολογία. Στο Σ. Παπαστάμου (επιμ.), Εισαγωγή στην Κοινωνική ψυχολογία. Επιστημολογικοί προβληματισμοί και μεθοδολογι-κές κατευθύνσεις (σσ. 185-288). Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
MaltaEU2017 (2018). The State of Digital Education. Engaging with Connected, Blended and Open Learning. Ανακτήθηκε από https://education.gov.mt/en/digitaleducation/Documents/conference_magazine.pdf.
MIT Technology Review (2018). 10 Breakthrough Technlogies 2018. Ανακτήθηκε από https://www.technologyreview.com/lists/technologies/2018/.
Τα περισσότερο διαβασμένα άρθρα του ίδιου συγγραφέα(s)