Κρίση, ηγεμονία και MME: Το παράδειγμα ΣΚΑΪ / Καθημερινής


Ζηνοβία Λιαλιούτη
Γιώργος Μπιθυμήτρης
Abstract

Στόχος του άρθρου είναι να φωτίσει όψεις του δημόσιου λόγου ο οποίος επιχειρεί να ερμηνεύσει την τρέχουσα οικονομική κρίση στην Ελλάδα, επιλέγοντας ως παράδειγμα τον λόγο που εκπορεύεται από τον δημοσιογραφικό όμιλο συμφερόντων Αλαφούζου (ειδησεογραφική ιστοσελίδα, ραδιόφωνο, τηλεόραση ΣΚΑΪ και εφημερίδα Καθημερινή). Θεωρούμε ότι πρόκειται για έναν συνεκτικό λόγο ο οποίος δομείται πάνω στους ακόλουθους νοηματικούς άξονες: α) την απο-ιδεολογικοποίηση και τον αντίστοιχο εκφειιχισμό της αποτελεσματικότητας, β) τον αντι-λαϊκισμό, γ) τον ανπ-κομματισμό με στοιχεία ενός λανθάνοντος αυταρχισμού και δ) τον εθελοντισμό και την ιδιωτική πρωτοβουλία που ως ενδεδειγμένες απαντήσεις στην κρίση συμπυκνώνουν το εγχείρημα αναθεώρησης του πυρήνα της σχέσης ιδιωτικού-δημοσίου.

Article Details
  • Sezione
  • Άρθρα
Downloads
I dati di download non sono ancora disponibili.
Puoi leggere altri articoli dello stesso autore/i