Ιατρική εκπαίδευση. Σύγχρονες και εναλλακτικές μέθοδοι εκπαίδευσης


Δημοσιευμένα: Nov 20, 2017
Λέξεις-κλειδιά:
ιατρική-κτηνιατρική εκπαίδευση συνεχιζόμενη ιατρική εκπαίδευση Ευρωπαϊκή Ένωση Ιατρικών Ειδικοτήτων εναλλακτικές μέθοδοι εκπαίδευσης ζωικά πρότυπα εκπαίδευσης
A. E. PAPALOIS (Α.Ε. ΠΑΠΑΛΟΗΣ)
Περίληψη

Ο σκοπός της ιατρικής εκπαίδευσης είναι η ανάπτυξη των ικανοτήτων των ιατρών και των κτηνιάτρων (συνεχιζόμενη ιατρική εκπαίδευση και συνεχιζόμενη επαγγελματική ανάπτυξη), αλλά και η αντιμετώπιση των αναγκών των ασθενών, μετις καλύτερες δυνατές προϋποθέσεις. Είναι αναμφισβήτητο ότι χωρίς την κατάλληλη εκπαίδευση, με μέθοδο, επανάληψη και επαρκή έλεγχο του αποτελέσματος, δεν υπάρχει ασφάλεια στη χρήση νέων τεχνικών. Με την αλματώδη τεχνολογική πρόοδο, πολλά προγράμματα που είχαν ως βασική μέθοδο τη χρήση ζωικών προτύπων, τώρα μπορούν να αναπαραχθούν σε προσομοιωτές. Ωστόσο, ακόμα και σήμερα, ορισμένες επεμβάσεις προϋποθέτουν την εκμάθηση τους σε ζωικά πρότυπα. Παράλληλα έχουν αναπτυχθεί και σημαντικές εναλλακτικές μέθοδοι εκπαίδευσης, όπως με τη χρήση ψηφιακών προβολών, τη χρήση πτωματικών ιστών,την εκπαίδευση μέσω ηλεκτρονικών προσομοιωτών, τη χρήση τρισδιάστατων κατασκευών, τη συμμετοχή σε χειρουργεία,τη χρήση απλών κατασκευών και άλλες μεθόδους. Οι εναλλακτικές μέθοδοι εκπαίδευσης αποτελούν μια δυναμική κατάσταση,που συνεχώς βελτιώνεται και εμπλουτίζεται και με νέες τεχνικές. Η εμπειρία των εκπαιδευτών, αλλά και η ανάγκη για όλο και μικρότερη χρήση ζωικών προτύπων, έχει προσφέρει σημαντικούς καρπούς στην ιατρική και κτηνιατρική εκπαίδευση.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Special Article
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Alexakis Ν. Surgical education and training with the use of animal models. Hellenic and international experience. Proceedings of the 1st Panhellenic Seminar for Experimental Biomedical Research. Athens, 11-14 December, 2007, page 96.
Aufses A Η (1989). Residency training programmes then and now: Surgery Mt Sinai J Med 56 (5): 367 - 369.
European Union of Medical Specialties - επίσημη ιστοσελίδα (www.uems.net).
Gomes Μ Ρ S F, Davies Β L (2004). Computer - assisted TURP training and monitoring. Lecture Notes in Computer Science (Springer) 1935/2000: eh 393.
Griffen WO (1986). Back to the future. Curr Surg 43 (5): 372 - 376.
Pieper S D, Laub D R, Rosen J M (1995). A finite-element facial model for simulating plastic surgery. Plast Recon Surg 96 (5):1100-1105.
Porter R W (1996). Surgical training and education. J Am Coll Surg 183 (5): 499-505:
Sawyers J L (1981). Presidential address. Graduate surgical education. AmSurg47(l)iT3;
Τα περισσότερο διαβασμένα άρθρα του ίδιου συγγραφέα(s)