Λόγοι για την εκπαίδευση στα ελληνικά γυναικεία περιοδικά του οθωμανικού χώρου (19ος αι.-1906): Η γυναικεία λαϊκή εκπαίδευση <html />
Περίληψη
Katerina Dalakoura, Discourses on education in the Ottoman Greek women’s journals (19th c.-1906): the emergence of female popular education
The paper is concerned with the connection between women’s publishing culture and education within the Orthodox/Greek communities (Rum Millet) of the Ottoman Empire, during the 19th century and until the 1908 Constitutional Reform. More specifically, the paper investigates how women’s discourses in periodicals negotiated women’s right to education, focusing on the changing content of ‘female popular education’, while at the same time presenting the argumentation and the philosophical traditions that underlied education and popular education claims. The study is based on three Greek women’s journals published in Istanbul, namely Kypseli (1845), Eurydice (1870-1873) and Bosporis (1899-1906) – the only ones edited by women and addressed exclusively or mostly to female readership within the entire Ottoman Empire during the period under study. The paper argues that although middle-class girls’ education was the apparent focus of the education-related debate in the journals, women’s popular education also featured in the agenda, spotlighting the dominant education discourses as highly progressive –almost radical– for the era until the 1870s. From this point in time onwards, women’s discourses appeared to be limited to just improving education quality, without venturing beyond what had up to then been achieved.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
ΔΑΛΑΚΟΥΡΑ Κ. (2012). Λόγοι για την εκπαίδευση στα ελληνικά γυναικεία περιοδικά του οθωμανικού χώρου (19ος αι.-1906): Η γυναικεία λαϊκή εκπαίδευση: <html />. Μνήμων, 31, 115–150. https://doi.org/10.12681/mnimon.26
- Τεύχος
- Τόμ. 31 (2010)
- Ενότητα
- ΜΕΛΕΤΕΣ
Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται στο Μνήμονα διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους, δίνοντας στο περιοδικό το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης. Άρθρα που δημοσιεύονται στο Μνήμονα μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, χωρίς δικαίωμα τροποποίησης (δημιουργία παράγωγου έργου) με αναφορά στο συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση για μη κερδοσκοπικούς σκοπούς(άδεια Creative Commons 4.0). To Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών διατηρεί το δικαίωμα να δημοσιεύει, να αναπαραγάγει, να παρουσιάζει στο κοινό, να διανέμει και χρησιμοποιεί άρθρα που δημοσιεύονται στο Μνήμονα σε οποιοδήποτε μέσο και μορφή είτε μεμονωμένα είτε ως μέρη συλλογικών έργων, για όλο το χρόνο διάρκειας προστασίας της πνευματικής ιδιοκτησίας και για όλες τις χώρες του κόσμου. Αυτό περιλαμβάνει ενδεικτικά και όχι αποκλειστικά, το δικαίωμα δημοσίευσης των άρθρων σε τεύχη του περιοδικού Μνήμων, αναπαραγωγής και διανομής μεμονωμένων αντιγράφων των άρθρων, αναπαραγωγής ολόκληρων των άρθρων σε άλλη έκδοση του ΕΙΕ, και αναπαραγωγής και διανομής των άρθρων ή περίληψης αυτών με χρήση πληροφορικού συστήματος αποθετηρίου.