open, digital, online, education, distance education

Η μεταγνωστική δεξιότητα «Σχεδιασμός» των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες μέσω των τεχνολογιών της πληροφορικής και της επικοινωνίας


Δημοσιευμένα: dic 27, 2017
Λέξεις-κλειδιά:
ΤΠΕ Μεταγνωστική δεξιότητα Μαθησιακές Δυσκολίες Κλάσματα
Γεώργιος Πολύδωρος
Περίληψη

Η εργασία διερευνά νέες μεθόδους διδασκαλίας των μαθηματικών και ιδιαίτερα των κλασμάτων σε μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες (ΜΔ), ενσωματώνοντας τις τεχνολογίες της πληροφορικής και της επικοινωνίας (ΤΠΕ). Στην εργασία αυτή ως κριτήριο του δείγματος για τις ΜΔ θεωρήθηκε η χαμηλή επίδοση στα Μαθηματικά. Επιλέχτηκαν 120 μαθητές της ΣΤ Δημοτικού με μαθησιακές δυσκολίες, οι οποίοι χωρίστηκαν τυχαία σε τέσσερις πειραματικές ομάδες. Στις ομάδες αυτές εφαρμόστηκαν διδασκαλίες με χρήση α) ηλεκτρονικού υπολογιστή (η/υ) β) video γ) η/υ και video και δ) διάλεξης. Για την διδασκαλία χρησιμοποιήθηκαν εκπαιδευτικά σενάρια προσαρμοσμένα στα λογισμικά Μπάρες, Πίτσα/Τούρτα και Γεωπίνακας του προγράμματος του ΠΙ, Τα παιδιά κάνουν Μαθηματικά.  Διενεργήθηκαν τεστ με ασκήσεις κλασμάτων και πλήρως δομημένες συνεντεύξεις για να αξιολογηθεί η επίδοση της μεταγνωστικής δεξιότητας του «Σχεδιασμού». Τα αποτελέσματα της στατιστικής ανάλυσης έδειξαν ότι η μεταγνωστική δεξιότητα «Σχεδιασμός» βελτιώθηκε στις ομάδες «η/υ & video» και «η/υ», ενώ δεν υπήρξε καμία μεταβολή στις άλλες δύο. Επομένως, είναι αναγκαία η ενσωμάτωση των ΤΠΕ στην διδασκαλία των Μαθηματικών και ιδιαίτερα των κλασμάτων.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Μέρος πρώτο / Section 1
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Anderson, Ν. (2002).The Role of Metacognition in Second Language Teaching and Learning. ERIC Digest. Εricdigests.org
Διαθέσιμο στον: http://www.ericdigests.org/2003-1/role.htm
Burns, M. (2001). Lessons for introducing fractions: Grades 4-5. California: Math Solutions
Francom, G.M. (2010). Teach me how to learn: principles for fostering students’ self- directed learning skills. International Journal of Self-Directed Learning, 7(1), 29-44.
Gresham, F. M (1991). Conceptualizing behavior disorders in terms to resistance to Intervention. School Psychology Review, 20, 23 – 36.
Jigyel, K., & Afamasaga-Fuata'i, K. (2007). Students' conceptions of models of fractions and equivalence. Australian Mathematics Teacher, 63(4), 17-25.
Κόμης, B. & Ντίνας, K. (2011). Μελέτη για την αξιοποίηση των ΤΠΕ στη διδασκαλία της γλώσσας και της λογοτεχνίας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση: γενικό πλαίσιο και ιδιαιτερότητες. Θεσσαλονίκη : ΚΕΝΤΡΟ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ, YΠΔΜΚΘ.
Κωσταρίδου-Ευκλείδη, Α. (2011). Μεταγνωστικές διεργασίες και αυτο-ρύθμιση. Αθήνα: Πεδίο.
Loyens, S.M.M., Magda , J. & Rikers, R.M.J.P. (2008). Self-directed learning in problem-based learning and its relationships with self-regulated learning. Educational Psychology Review, 20(4), 411-427.
Morales, Z. (2013). Analysis of Students’ Misconceptions and Error Patterns in Mathematics: The Case of Fractions. (Διαθέσιμο on line: .http://digitalcommons.fiu.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1350&context=sferc, προσπελάστηκε στις 28/4/2015)
Ni, Y. & Zhou, Y. D. (2005). Teaching and Learning Fraction and Rational Numbers: The Origins and Implications of Whole Number Bias. Educational Psychologist, 40(1), 27-52.
Ράπτης, Α. & Ράπτη, Α. (2007). Μάθηση και Διδασκαλία στην εποχή της πληροφορίας. Ολική προσέγγιση. Τόμος, Α΄. Αθήνα: Αυτοέκδοση.
Sperling, R., Howard, L. & Murphy, C. (2002). Measures of children’s knowledge and regulation of cognition. Contemporary Educational Psychology, 27, 51-79.
Stafylidou, S. & Vosniadou, S. (2004).The Development of Students’ Understanding of the Numerical Value of Fractions. Learning and Instruction, 14, 503-518.
Takallou, F. (March, 2011). The Effect of Metacognitive Strategy Instruction on EFL Learners’ Reading Comprehension Performance and Metacognitive Awareness. Asian EFL, 272-300 Διαθέσιμο στο: http://asian-efl-journal.com/PDF/March-2011-ft.pdf
White, Β. & Frederiksen, J. (2005). A Theoretical Framework and Approach for Fostering Metacognitive Development. Educational Psychologist, 40(4), 211–223.
Τα περισσότερο διαβασμένα άρθρα του ίδιου συγγραφέα(s)