| More

Ποιές είναι οι αντιλήψεις εκπαιδευτικών των γυμνασίων για τη χρήση της φορητής τεχνολογίας στις τάξεις;

Views: 3360 Downloads: 2171
Κλεοπάτρα Νικολοπούλου (http://orcid.org/0000-0002-2175-1765), Μανόλης Κουσλόγλου
Κλεοπάτρα Νικολοπούλου, Μανόλης Κουσλόγλου

Περίληψη


Έρευνες αναφέρουν την ολοένα αυξανόμενη χρήση των ψηφιακών φορητών συσκευών (φορητής τεχνολογίας) και την υψηλή τους δημοφιλία μεταξύ των νέων/εφήβων. Η φορητή τεχνολογία έχει τη δυναμική να υποστηρίξει τη φορητή μάθηση στις τάξεις (υπό προϋποθέσεις), ενώ οι απόψεις των εκπαιδευτικών αποτελούν ένα σημαντικό παράγοντα που επηρεάζει την αποτελεσματικότητα της μάθησης. Η εργασία αυτή παρουσιάζει εμπειρικά δεδομένα αναφορικά με τις αντιλήψεις και τις απόψεις εκπαιδευτικών Β’θμιας εκπαίδευσης για τη χρήση της φορητής τεχνολογίας (tablet και κινητών τηλεφώνων) στις τάξεις και επικεντρώνεται στα πλεονεκτήματα, τα εμπόδια και τους ενδοιασμούς τους. Στην έρευνα συμμετείχαν 32 εκπαιδευτικοί από δύο Γυμνάσια της Καβάλας και οι απόψεις τους καταγράφηκαν με τη χρήση ερωτηματολογίου. Τα πλεονεκτήματα χρήσης που δηλώθηκαν από τους περισσότερους εκπαιδευτικούς αφορούν το διαδραστικό και ευχάριστο μάθημα, την κινητοποίηση των μαθητών και την ευκαιρία εξοικείωσής τους με την τεχνολογία. Ως κύριο εμπόδιο δηλώθηκε η έλλειψη εξοπλισμού αλλά και η ισχύουσα νομοθεσία για τη χρήση κινητών και tablet. Οι ενδοιασμοί των εκπαιδευτικών αφορούν την τυχόν παραβατική συμπεριφορά των μαθητών, τη δυσκολία ελέγχου τους, τη φασαρία στην τάξη και την απόσπαση της προσοχής των μαθητών. Συζητιούνται συνέπειες, προτάσεις για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, την πολιτική του σχολείου και ευρύτερα την εκπαιδευτική πολιτική.


Λέξεις κλειδιά


φορητή τεχνολογία; Tablets; κινητά τηλέφωνα; απόψεις εκπαιδευτικών; Β’/θμια εκπαίδευση

Πλήρες Κείμενο:

PDF

Αναφορές


Baek, Y., Zhang, H., & Yun, S. (2017) Teachers’ attitudes toward mobile learning in Korea, TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, 16(1), σ. 154-163. Διαθέσιμο στο https://pdfs.semanticscholar.org/2387/c5fed38489b4524eb6784b7f241c8ec4a4c2.pdf?_ga=2.116920966.1236912183.1569336485-1323140519.1528558837 (Πρόσβαση 3 Αυγούστου 2019).

Biloš, A., Turkalj, D., & Kelić, I. (2017) Mobile learning usage and preferences of vocational secondary school students: The cases of Austria, the Czech Republic, and Germany, Naše gospodarstvo/Our Economy, 63(1), σ. 59-69. DOI: 10.1515/ngoe-2017-0006 (Πρόσβαση 15 Δεκεμβρίου 2018).

Black-Fuller, L., Taube, S., Koptelov, Α., & Sullivan, S. (2016) Smartphones and pedagogy: Digital divide between high school teachers and secondary students, US-China Education Review A, 6(2), σ. 124-131. Διαθέσιμο στο http://davidpublisher.org/Public/uploads/Contribute/56d7aac27fd70.pdf (Πρόσβαση 3 Αυγούστου 2019).

Chang, C. S., Chen, T. S., & Hsu, W. H. (2011) The study on integrating WebQuest with mobile learning for environmental education, Computers & Education, 57(1), σ. 1228–1239.

Chee, K. N., Yahaya, N., Ibrahim, N. H., & Noor Hassan, M. (2017) Review of Mobile Learning Trends 2010-2015: A Meta-Analysis, Educational Technology & Society, 20(2), σ. 113–126.

Christensen, R., & Knezek, G. (2018) Reprint of readiness for integrating mobile learning in the classroom: Challenges, preferences and possibilities, Computers in Human Behavior, 78, σ. 379-388.

Dinsmore, B. (2019) Contested affordances: teachers and students negotiating the classroom integration of mobile technology, Information, Communication & Society, 22(5), 664-677.

Lavidas, K., Athanassopoulos, S., Priovolou, K., Lappa, A., & Voutsina, L. (2020). Investigating practices and perceptions of higher education students concerning the utilization of mobile devices in their studies. Ανοικτή Εκπαίδευση: το περιοδικό για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση και την Εκπαιδευτική Τεχνολογία, 15(2), 114-123.

Montrieux, H., Vanderlinde, R., Schellens, T., & De Marez, L. (2015) Teaching and learning with mobile technology: A qualitative explorative study about the introduction of tablet devices in secondary education, PLoS ONE, 10(12). Διαθέσιμο στο https://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0144008 (Πρόσβαση 10 Αυγούστου 2019).

Msuya, O. (2015) Using mobile phones in teaching and learning in secondary schools in Tanzania, International Journal of Education and Research, 3(5), σ. 207-218.

Nikou, S.A., & Economides, A.A. (2018) Mobile-Based micro-Learning and Assessment: Impact on learning performance and motivation of high school students, Journal of Computer Assisted Learning, 34(3), σ. 269-278.

O'Bannon, B., & Thomas, K. (2014) Teacher perceptions of using mobile phones in the classroom: Age matters! Computers & Education, 74, σ. 15-25.

Olufadi, Y. (2015) A configurational approach to the investigation of the multiple paths to success of students through mobile phone use behaviours, Computers and Education, 86(issue C), σ. 84-104.

Taleb, Z., Ahmadi, A., & Musavi, M. (2015) The effect of m-learning on mathematics learning, Procedia - Social and Behavioral Sciences, 171, σ. 83 – 89. DOI: 10.1016/j.sbspro.2015.01.092 (Πρόσβαση 15 Δεκεμβρίου 2018).

Thomas, K., O’Bannon, B., & Bolton, N. (2013) Cell phones in the classroom: Teachers’ perspectives of inclusion, benefits, and barriers, Computers in the Schools, 30(4), σ. 295-308.

Thomas, K., O'Bannon, B., & Britt, V. (2014) Standing in the schoolhouse door: Teacher perceptions of mobile phones in the classroom, Journal of Research on Technology in Education, 46(4), σ. 373- 395.

Whyley, D. (2018) Barriers to mobile learning advancements in the United Kingdom, στο Voogt J. (επιμ.), Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (σ. 1-10), Springer International Handbooks of Education.

Μπουφίδου, Δ. (2018) Η διερεύνηση των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για το mobile learning. Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία, Θεσσαλονίκη, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας. Διαθέσιμο στο https://dspace.lib.uom.gr/bitstream/2159/22009/4/BoufidouDespinaMsc2018.pdf (Πρόσβαση 20 Ιουνίου 2019).

Συγγραφέας 1 & Συγγραφέας 2 (2019)

Συγγραφέας 1 (2018)

Συγγραφέας 1 κ.ά. (2019)

Συγγραφέας 2 (2017)

Συγγραφέας 2 κ.ά. (2018)


Εισερχόμενη Αναφορά

  • Δεν υπάρχουν προς το παρόν εισερχόμενες αναφορές.


Copyright (c) 2020 Κλεοπάτρα Νικολοπούλου, Μανόλης Κουσλόγλου