Purposes for ICT usage and classroom activities in junior high schools: Evidence from teachers’ attitudes
Περίληψη
Η εργασία αυτή διερεύνησε τις απόψεις των εκπαιδευτικών σχετικά με τους σκοπούς της χρήσης των ΤΠΕ και των δραστηριοτήτων στην τάξη με εργαλεία ΤΠΕ, σε πειραματικά γυμνάσια στην Ελλάδα (ηλικίες μαθητών 12-15 ετών). Οι συμμετέχοντες ήταν 56 καθηγητές διαφορετικών ειδικοτήτων και τα δεδομένα συλλέχθηκαν μέσω ανοιχτού ερωτηματολογίου. Οι κύριοι σκοποί-λόγοι που αναφέρθηκαν περιλάμβαναν ότι αυτά τα εργαλεία είναι ελκυστικά, προκαλούν/αυξάνουν το ενδιαφέρον και τα κίνητρα των μαθητών και τα μαθήματα γίνονται περισσότερο ευχάριστα. Οι παράγοντες που επηρεάζουν το πότε και πώς θα χρησιμοποιηθούν οι ΤΠΕ στις τάξεις αφορούσαν κυρίως τη διαθεσιμότητα χρόνου και τεχνολογικής υποδομής, καθώς και τον αριθμό των μαθητών στην τάξη. Ποικίλα εργαλεία-εφαρμογές ΤΠΕ χρησιμοποιούνται σε διαφορετικά σχολικά μαθήματα για την επίτευξη διαφόρων μαθησιακών δραστηριοτήτων, όπως αναζήτηση πληροφοριών, παρουσίαση της εργασίας των μαθητών, συζητήσεις, επικοινωνία, ασκήσεις και αξιολόγηση. Συζητιούνται προτάσεις για την επαγγελματική αναβάθμιση των εκπαιδευτικών και την εξάλειψη εμποδίων αξιοποίησης των ΤΠΕ (υποδομή, μεγάλος αριθμός μαθητών στην τάξη).
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
- Ενότητα
- Μέρος πρώτο / Section 1
Αυτή η εργασία είναι αδειοδοτημένη υπό το CC Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Παρόμοια Διανομή 4.0.
Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται στο περιοδικό διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους, δίνοντας στο περιοδικό το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης. Άρθρα που δημοσιεύονται στο περιοδικό διατίθενται με άδεια Creative Commons 4.0 και σύμφωνα με την άδεια μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στο/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση για μη κερδοσκοπικούς σκοπούς και με δικαίωμα τροποποίησης μόνον με παρόμοια διανομή (αν αναμείξετε, τροποποιήσετε, ή δημιουργήσετε πάνω στο υλικό, πρέπει να διανείμετε τις δικές σας συνεισφορές υπό την ίδια άδεια όπως και το πρωτότυπο).