open, digital, online, education, distance education

Σύγχρονη και ασύγχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία για την ασφάλεια και την υγιεινή στο μάθημα «Βασική Ηλεκτρολογία και Eφαρμογές» της Β΄ Τάξης του Τομέα Μηχανολόγων της Επαγγελματικής Εκπαιδευσης και Κατάρτισης


Δημοσιευμένα: Σεπ 3, 2021
Λέξεις-κλειδιά:
Τηλεκπαίδευση Ηλεκτρονική Τάξη Εξ’ Αποστάσεως Διδασκαλία Ασφάλεια και Υγιεινή Τομέας Μηχανολόγων Μαθήματα Ηλεκτρολογίας και Εφαρμογές Επαγγελματική Εκπαιδευση και Κατάρτιση
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΙΩΑΝΝΟΥ ΚΟΤΣΙΦΑΚΟΣ
https://orcid.org/0000-0002-6656-260X
Χρήστος Πολίτης
Περίληψη

Στην παρούσα εργασία προσεγγίζουμε τη διδασκαλία της υγιεινής και της ασφάλειας για την Β΄ τάξη του Τομέα των Μηχανολόγων, όπως αυτή υλοποιήθηκε μέσα από τα εξ αποστάσεως «μαθήματα» θεωρίας και εργαστηρίου και οργανώθηκε στις Ηλεκτρονικές τάξεις και στις Τηλεδιασκέψεις, μέσω του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου. Η διδασκαλία σχετικά με την εφαρμογή των οδηγιών ασφάλειας και των γενικών κανόνων προφύλαξης συμβάλει σημαντικά στην εξασφάλιση της βέλτιστης πολιτικής ασφάλειας για την υγιεινή και την ασφάλεια στην εκπαίδευση, για το αμέσως επομενο χρονικό διάστημα καθώς, η σημερινή υγειονομική κρίση μετά την παγκόσμια διάδοση της νόσου Covid-19 συνεχίζεται. Τα πρότυπα αναφοράς του μαθήματος μέσω των κατάλληλων αντιστοιχίσεων στο αναλυτικό πρόγραμμα του μαθήματος Ηλεκτρολογία και Εφαρμογές για την Β΄ τάξη του Τομέα των Μηχανολόγων της Επαγγελματικής Εκπαιδευσης και Κατάρτισης και μέσω της αξιοποίησης διαδικτυακών ψηφιακών εργαλείων, αποκτούν μια επίκαιρη διάσταση καθώς συνδέονται απολύτως με την καθημερινότητα και τη ζωή των μαθητών, παρέχοντας και αναδεικνύοντας με αυτόν τον τρόπο, θετική προστιθέμενη αξία στην τεχνική εκπαίδευση. Το άρθρο συμβάλει θετικά τόσο στην κατεύθυνση της διάδοσης των μέτρων της υγιεινής και της ασφάλειας, όσο και στην υλοποίηση της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης, συνεχίζοντας το διάλογο σχετικά με τον εμπλουτισμό και την αξιοποίηση των διαδικτυακών εργαλείων από την σχολική κοινότητα.  

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Μέρος δεύτερο / Section 2
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Βιογραφικό Συγγραφέα
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΙΩΑΝΝΟΥ ΚΟΤΣΙΦΑΚΟΣ, Πανεπιστήμιο Πειραιώς

Δρ. ΚΟΤΣΙΦΑΚΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

1ο ΕΠΑΛ Περάματος, 7o EK Πειραιά (Περάματος) 

καθηγητής Ηλεκτρονικής ΠΕ 84, 

Ραδιοηλεκτρολόγος Β΄ 

Απόφοιτος Α-ΤΕΙ Αθηνών,

Απόφοιτος ΕΠΠΑΙΚ,  τμήματος ΑΣΠΑΙΤΕ Αθηνών,

Post-Doc, PhD, MSc,

Τμήματος Πληροφορικής, Πανεπιστημίου Πειραιώς,

Στοιχεία επικοινωνίας: 

τηλ: 6938416632

skype: dkotsifakos

e-mail: dimkots@sch.gr,

kotsifakos@unipi.gr

http://kotsifakos.mysch.gr

http://netlab.cs.unipi.gr/

 

Αναφορές
Barak, M. (2017). Science teacher education in the twenty-first century: A pedagogical framework for technology-integrated social constructivism. Research in Science Education, 47(2), 283-303.
Beck, U. (1992). From industrial society to the risk society: Questions of survival, social structure and ecological enlightenment. Theory, culture & society, 9(1), 97-123.
Brauer, R. L. (2016). Safety and health for engineers. John Wiley & Sons.
Cattaneo, A. A., & Boldrini, E. (2017). Learning from errors in dual vocational education: Video-enhanced instructional strategies. Journal of Workplace Learning.
Hemamalinie, A., Jeyaarthi, A.J., and Ramajeyam, L., (2014). Behavioural based safety culture in the construction industry, International Journal of Emerging Technology and Advanced Engineering, vol. 4, no. 4, pp. 45–50.
Kämäräinen, P. (2018). Research as mediator between vocational learning, work process knowledge and conceptual innovation–on the role of research in the modernisation of vocational education and training (VET). Research paper, 2(3).
Kanchana, S., Sivaprakash, P., & Joseph, S. (2015). Studies on labour safety in construction sites. The Scientific World Journal, 2015.
Khan, M. S. H., & Markauskaite, L. (2017). Approaches to ICT-enhanced teaching in technical and vocational education: a phenomenographic perspective. Higher Education, 73(5), 691-707.
Olagbegi, P. O., Kwasi-Effah, C. C., & Ugbi, B. A. (2013). Assessment of health and safety practice in engineering workshop. International Journal of Engineering Sciences, 2(7), 297-301.
Panadero, E., Garcia, D., & Fraile, J. (2018). Self-assessment for learning in vocational education and training. Handbook of Vocational Education and Training: Developments in the Changing World of Work, 1-12.
Parmaxi, A., & Zaphiris, P. (2017). Web 2.0 in Computer-Assisted Language Learning: a research synthesis and implications for instructional design and educational practice. Interactive Learning Environments, 25(6), 704-716.
Rashid, A. A., Yunus, M. M., & Wahi, W. (2019). Using Padlet for collaborative writing among ESL learners. Creative Education, 10(3), 610-620. https://doi.org/10.4236/ce.2019.103044
Διεθνείς Συμβάσεις για την Υγιεινή και την Ασφάλεια στους Χώρους Εργασίας https://europa.eu/youreurope/business/human-resources/social-security-health/work-safety/index_el.htm
Νόμος 1568/85 Υγιεινή και ασφάλεια των εργαζόμενων. (ΦΕΚ 177/Α/18-10-85) https://tinyurl.com/y7ylax2k
Πληροφορίες για την αντιμετώπιση της Ηλεκτροπληξίας – Πρώτες Βοήθειες (https://www.mamatsio.gr/prwtes-boh8eies/53-ilektropliksia.html)
Ύλη και Οδηγίες Διδασκαλίας για τα Τεχνολογικά – Επαγελματικά Μαθήματα του Τομέα Μηχανολογίας (2018). https://tinyurl.com/y5tcjg7o
Τα περισσότερο διαβασμένα άρθρα του ίδιου συγγραφέα(s)