open, digital, online, education, distance education

Η καθημερινότητα των εκπαιδευτικών εν μέσω της πανδημίας: επιχειρώντας μια σύγκριση μεταξύ Ελλάδας και Ουκρανίας


Δημοσιευμένα: Σεπ 3, 2021
ΕΥΦΡΟΣΥΝΗ-ΑΛΚΗΣΤΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΟΠΟΥΛΟΥ-ΚΟΛΛΙΑ
https://orcid.org/0000-0003-1317-4686
Nanouchka Podkovyroff
https://orcid.org/0000-0001-6165-4436
Χρήστος-Απόστολος Μιχαλακόπουλος
https://orcid.org/0000-0001-8766-8588
Περίληψη

Η πανδημία που έχει πλήξει -και πλήττει- την ανθρωπότητα αυτήν την περίοδο έχει επηρεάσει πολλούς τομείς της ζωής μας, έχει περιορίσει την κοινωνική ζωή των ατόμων, και καταφανώς και το πεδίο της εκπαίδευσης (βλ. και Crawford, Butler-Henderson, Rudolph, Malkawi, Glowatz, Burton, & Lam, 2020). Αυτό που δεν πρέπει να ξεχνάμε εν μέσω όλης αυτής της κατάστασης είναι το γεγονός ότι οι εκπαιδευτικοί έπρεπε να προσαρμοστούν γρήγορα σε δεδομένα, για τα οποία δεν ήταν προετοιμασμένες/οι (βλ. Επίσης Haverback, 2020; Evagorou & Nisiforou, 2020; Edelhauser & Lupu-Dima, 2020) και ότι τα περισσότερα σχολεία ίσως δεν είχαν την τεχνική υποδομή που θα μπορεί να υποστηρίξει οποιαδήποτε διαδικτυακή αλληλεπίδραση. Για τους προαναφερθέντες λόγους, αποφασίσαμε να διεξάγουμε μια ερευνα που θα αφορούσε την εκπαιδευτική καθημερινότητα μεταξύ δυο χωρών που δεν βρίσκονται κοντά γεωγραφικά, της Ελλάδας και της Ουκρανίας, προκειμένου να αναδειχθούν στοιχεία που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν ως χρήσιμα και στις δυο χώρες. Σαφώς, η καθημερινή ζωή των εκπαιδευτικών των δύο (2) χωρών είχε ομοιότητες αλλά και διαφορές. Οι ομοιότητες ήταν ότι οι εκπαιδευτικοί και των δύο (2) χωρών ξόδεψαν πολύ χρόνο προετοιμάζοντας κατάλληλο εκπαιδευτικό υλικό για εξ αποστάσεως εκπαίδευση και διατηρούσαν επαφή με τις/τους συναδέλφους τους, με τις Ελληνίδες και τους Έλληνες εκπαιδευτικούς να το κάνουν πιο συχνά. Όσον αφορά τις διαφορές, φαίνεται ότι οι Ουκρανές και οι Ουκρανοί εκπαιδευτικοί χρησιμοποίησαν τη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση εν συγκρίσει με τις Ελληνίδες και τους Έλληνες που χρησιμοποιούσαν την ασύγχρονη. Μια άλλη διαφορά είναι ότι οι Ελληνίδες και Έλληνες εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (δασκάλες/οι) φάνηκε να διατηρούν επαφή με τις/τους μαθήτριες/ητές τους και εκτός της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Μέρος δεύτερο / Section 2
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Βιογραφικά Συγγραφέων
ΕΥΦΡΟΣΥΝΗ-ΑΛΚΗΣΤΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΟΠΟΥΛΟΥ-ΚΟΛΛΙΑ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Σχολή Θετικών Επιστημών, Διδάσκουσα βάσει Π.Δ.407/80 στη βαθμίδα της Επίκουρου Καθηγήτριας
Nanouchka Podkovyroff, Odessa National University of Mechnikovo

Lecturer in the Center of Modern Greek Studies

Χρήστος-Απόστολος Μιχαλακόπουλος, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Σχολή Θετικών Επιστημών, Μεταπτυχιακός φοιτητής

Αναφορές
Adolph, C., Amano, K., Bang-Jensen, B., Fullman, N., & Wilkerson, J. (2020). Pandemic politics: Timing state-level social distancing responses to COVID-19. medRxiv. Posted March, 31, 2020. doi: https://doi.org/10.1101/2020.03.30.20046326 (10.11.2020)
Alexander, J., & Dromi, S. (2015). Κατασκευή τραύματος και ηθικός περιορισμός: Η ασάφεια του Ολοκαυτώματος για το Ισραήλ. Επιστήμη και Κοινωνία: Επιθεώρηση Πολιτικής και Ηθικής Θεωρίας, 28, 21-50. doi:https://doi.org/10.12681/sas.819 (ανακτήθηκε 10.11.2020)
Alexander, J. C., Eyerman, R., Giesen, B., Smelser, N. J., & Sztompka, P. (2004). Cultural trauma and collective identity. Berkeley: University of California Press.
Aliyyah, R. R., Rachmadtullah, R., Samsudin, A., Syaodih, E., Nurtanto, M., & Tambunan, A. R. S. (2020). The Perceptions of Primary School Teachers of Online Learning during the COVID-19 Pandemic Period: A Case Study in Indonesia. Journal of Ethnic and Cultural Studies, 7(2), 90-109.
Andreev A.A. (2005). Internet v sisteme nepreryvnogo obrazovaniya. Vysshee obrazovanie v Rosii, (7), 91-94.
Baker, S. E., & Edwards, R. (2012). How many qualitative interviews is enough. National Centre for Research Methods Review Paper. E.S.R.C.
Ballas, D., Rossiter, D., Thomas, B., Clarke, G., & Dorling, D. (2005). Geography matters: Simulating the local impacts of national social policies.
Burgess, S., & Sievertsen, H. H. (2020). Schools, skills, and learning: The impact of COVID-19 on education. VoxEu. org, 1.
Casero-Ripollés, A. (2020). Impact of Covid-19 on the media system. Communicative and democratic consequences of news consumption during the outbreak. Casero-Ripollés, Andreu (2020).“Impact of Covid-19 on the media system. Communicative and democratic consequences of news consumption during the outbreak”. El profesional de la información, 29(2), e290223.
Crawford, J., Butler-Henderson, K., Rudolph, J., Malkawi, B., Glowatz, M., Burton, R., & Lam, S. (2020). COVID-19: 20 countries' higher education intra-period digital pedagogy responses. Journal of Applied Learning & Teaching, 3(1), 1-20.
Donitsa-Schmidt, S., & Ramot, R. (2020). Opportunities and challenges: teacher education in Israel in the Covid-19 pandemic. Journal of Education for Teaching, 1-10.
Edelhauser, E., & Lupu-Dima, L. (2020). Is Romania Prepared for eLearning during the COVID-19 Pandemic?. Sustainability, 12(13), 5438.
Ercikan, K., & Roth, W. M. (2014). Limits of generalizing in education research: Why criteria for research generalization should include population heterogeneity and users of knowledge claims. Teachers College Record, 116(5), 1-28.
Eyerman, R., Alexander, J. C., & Breese, E. B. (2015). Narrating trauma: on the impact of collective suffering. Routledge.
Evagorou, M., & Nisiforou, E. (2020). Engaging Pre-service Teachers in an Online STEM Fair during COVID-19. Journal of Technology and Teacher Education, 28(2), 179-186.
Ferdig, R. E., Baumgartner, E., Hartshorne, R., Kaplan-Rakowski, R., & Mouza, C. (2020). Teaching, technology, and teacher education during the covid-19 pandemic: Stories from the field. Waynesville, NC, USA: Association for the Advancement of Computing in Education (AACE).
Giavrimis, P., & Nikolaou, S. M. (2020). The Greek University Student’s Social Capital during the COVID-19 Pandemic. European Journal of Education Studies, 7(8).
González, Á., Fernández, M.B., Pino-Yancovic, M., & Madrid, R. (2020). Teaching in the pandemic: reconceptualizing Chilean educators' professionalism now and for the future, Journal of Professional Capital and Community, Vol. ahead-of-print No. ahead-of-print. https://doi.org/10.1108/JPCC-06-2020-0043 (ανακτήθηκε 10.11.2020)
Gren, M. (2001). Time-geography matters. Timespace: Geographies of temporality, 208-225.
Haverback, H. R. (2020). Middle Level Teachers Quarantine, Teach, and Increase Self-Efficacy Beliefs: Using Theory to Build Practice during COVID-19. Middle Grades Review, 6(2), n2.
König, J., Jäger-Biela, D. J., & Glutsch, N. (2020). Adapting to online teaching during COVID-19 school closure: Teacher education and teacher competence effects among early career teachers in Germany. European Journal of Teacher Education, 43(4), 608-622.
Tsekeris, C., & Zeri, P. (2020). Κράτος, κοινωνία και μέσα επικοινωνίας στην εποχή του κορωνοϊού. Επιθεώρηση Κοινωνικών Ερευνών, 154, 109-128.
Ustun, G. (2020). Determining depression and related factors in a society affected by COVID-19 pandemic. The International Journal of Social Psychiatry.
Venables, A. J. (1999). But why does geography matter, and which geography matters?. International Regional Science Review, 22(2), 238-241.
Δεμερτζής, Ν., & Ρουδομέτωφ, Β. (2015). Πολιτισμικό τραύμα: Μια προβληματική της πολιτισμικής κοινωνιολογίας. Επιστήμη και Κοινωνία: Επιθεώρηση Πολιτικής και Ηθικής Θεωρίας, 28, 1-19. doi:https://doi.org/10.12681/sas.818
Κορωνάκη, Κ. (2015). Περί πολιτισμικού τραύματος. Επιστήμη και Κοινωνία: Επιθεώρηση Πολιτικής και Ηθικής Θεωρίας, 28, 207-219. doi:https://doi.org/10.12681/sas.825
Ηλεκτρονική Βιβλιογραφία
Τα περισσότερο διαβασμένα άρθρα του ίδιου συγγραφέα(s)