open, digital, online, education, distance education

Εποχή COVID-19 και Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση στο νηπιαγωγείο. Διερεύνηση απόψεων εκπαιδευτικών.


Δημοσιευμένα: Sep 3, 2021
Λέξεις-κλειδιά:
Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση σύγχρονη και ασύγχρονη Νηπιαγωγείο δυνατότητες περιορισμοί διλήμματα.
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΥ ΦΩΤΗ
https://orcid.org/0000-0002-1931-6414
Περίληψη

Κατά το τελευταίο διάστημα και μέσα στις ιδιαίτερες συνθήκες που διαμορφώθηκαν λόγω του COVID-19, διαπιστώθηκε η δημιουργία νέων συνθηκών εργασιακών δεδομένων για το σύνολο σχεδόν του εκπαιδευτικού δυναμικού της χώρας. Η αναστολή λειτουργίας των σχολικών μονάδων δημιούργησε νέα δεδομένα και δυσκολίες οι οποίες έπρεπε να υπερκεραστούν με σκοπό τη συνέχιση της εκπαιδευτικής δραστηριότητας και της εν γένει παιδαγωγικής διαδικασίας ενώ η επαναλειτουργία τους τον Σεπτέμβριο 2020 με δεδομένα COVID-19, δημιούργησαν ένα νέο εκπαιδευτικό πλαίσιο. Στο χώρο της προσχολικής εκπαίδευσης, οι νηπιαγωγοί κλήθηκαν να ανταποκριθούν στην αντικειμενική αδυναμία αφενός να προσεγγίσουν τις ηλεκτρονικές μορφές εκπαίδευσης και αφετέρου να προσαρμοσούν το εκπαιδευτικό πλαίσιο στα νέα μέτρα ασφάλειας μεταξύ άλλων τη χρήση μάσκας και την τήρηση αποστάσεων. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι  η διερεύνηση αντιλήψεων, δυνατοτήτων και περιορισμών στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, σύγχρονη και ασύγχρονη και η ανταπόκριση των μαθητών στα νέα δεδομένα του CODID-19. Εισαγωγικά θα γίνει αναφορά στις προϋποθέσεις της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και τους στόχους και στη συνέχεια θα παρουσιαστεί η μεθοδολογία της έρευνας  που θα περιλαμβάνει την παρουσίαση του εργαλείου συλλογής δεδομένων και συγκεκριμένα το δομημένο ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο το οποίο εστάλη σε νηπιαγωγεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Γ΄ Αθήνας και στη συνέχεια, η ανάλυση  και παρουσίαση των αποτελεσμάτων.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Μέρος δεύτερο / Section 2
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Βιογραφικό Συγγραφέα
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΥ ΦΩΤΗ, ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
Διδάκτωρ Παιδικής Λογοτεχνίας και Παιδαγωγικής της Εικόνας στο ΠΑΔΑ Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου κλ. ΠΕ60 3ο ΠΕΚΕΣ Αττικής
Αναφορές
Allen, I. E., & Seaman, J. (2017). Digital compass learning: Distance education enrollment report 2017. Boston: Babson survey research group.
Αναστασιάδης, Π., (2008). Ζητήματα παιδαγωγικού σχεδιασμού για τη Διδακτική Αξιοποίηση της Διαδραστικής Τηλεδιάσκεψης σε Περιβάλλον Μικτής- Πολυμορφικής-Μάθησης. Στο Π. Αναστασιάδης (Επιμ.). Η Τηλεδιάσκεψη στην υπηρεσία της Δια Βίου Μάθησης και της Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης (σσ. 17-91). Αθήνα: Gutenberg.
Arnesen, K., Hveem, J., Short, C., West, R., & Barbour, M. (2019). K-12 online learning journal articles: Trends from two decades of scholarship. Distance Education. 40(1), 32-53,
Bachmaier, R. (2011). Fortbildung Online. Entwicklung, Erprobung und Evaluation eines tutoriell betreuten OnlineSelbstlernangebots für Lehrkräfte. [Training online. Development, testing and evaluation of a tutorially supervised online self-learning offer for teachers.] Unpublished Ph.D. thesis, Department of Philosophy (Psychology, Pedagogy and Sports Science), University of Regensburg. Retrieved from https://epub.uni-regensburg.de/22007/1/Dissertation_RegineBachmaier_EPub.pdf. 19-05-2020.
Βασάλα, Π., (2005). Ανοικτή και εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση και διαδικασίες μάθησης. Στο, Εξ αποστάσεως σχολική εκπαίδευση. Πάτρα: Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο.
Bruner, J. (1960). Η διαδικασία της παιδείας (Μετάφραση Κληρίδη, Χρυσάνθη). Αθήνα, εκδ. Καραβίας.
ΔΕΠΠΣ (2002). Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίαιο Προγραμμάτων Σπουδών για το Νηπιαγωγείο και Προγράμματα Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Δραστηριοτήτων, Αθήνα, ΥΠΕΠΕΘ –ΠΙ.
Δημητρόπουλος, Ε,Γ. (2001): Εισαγωγή στην Μεθοδολογία της Επιστημονικής Έρευνας. Προς ένα Συστημικό Δυναμικό Μοντέλο Μεθοδολογίας Επιστημονικής Έρευνας (3η εκδ.), εκδ. Ελλην, Αθήνα.
Cohen, L. & Manion, L. (1994). Research methods in education. London and New York: Routledge.
Davis, N. L., Gough, M., & Taylor, L. L. (2019). Online teaching: Advantages, obstacles and tools for getting it right. Journal of Teaching in Travel & Tourism, 19(3), 256–263.
de Oliveira, M. M. S., Penedo, A. S. T., & Pereira, V. S. (2018). Distance education: advantages and disadvantages of the point of view of education and society. Dialogia, 29, 139–152.
Downes S. (2007). E-learning 2.0: Feature Article. eLearn Magazine., 22,12-25.
Fessakis, G., Goulia, E. & Mavroudi, E., (2013). Problem solving by 5–6 years old kindergarten children in a computer programming environment: A case study”,Computers & Education. s.l.:s.n.
Foti, P. (2020). Research in distance learning in greek kindergarten schools during the pandemic of COVID-19: Possibilities, dilemmas, limitations. European Journal of Open Education and E-learning Studies.Retrieved from https://doi.org/10.5281/zenodo.3839063, 18-05-2020.
Halili, S. H. (2019). Technological Advancements in Education 4.0. The Online Journal of Distance Education and e-Learning
Ke, Z., Wang, D., Yan, Q., Ren, J., & Lau, R. (2019). Dual student: Breaking the limits of the teacher in semi-supervised learning. Proceedings of the IEEE International Conference on Computer Vision. https://doi.org/10.1109/ICCV.2019.00683 19-05-2020.
Keegan, D., (2001). Οι βασικές αρχές της ανοικτής και εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Αθήνα: Μεταίχμιο.
Schlosser, L.A., and Simonson, M., (2002). Distance Education: Definition and Glossary of Terms, AECT.
Lionarakis, A., (2003). A preliminary framework for a theory of Open and Distance Learning – the evolution of its complexity, in Andras Szucs and Erwin Wagner (Eds). The Quality Dialogue, Integrating Quality Cultures in Flexible, Distance and eLearning. Proceedings of the 2003 EDEN Annual Conference held in Rhodes, Greece, 15-18 June 2003, pp. 42 – 47.
Λαγουμιντζής, Γ., Βλαχόπουλος, Γ., Κουτσογιάννης, Κ., (2015). Μεθοδολογία της Έρευνας στις Επιστήμες Υγείας, ΣΕΑΒ, Αθήνα.
Λιοναράκης, Α., (2005). Ανοικτή και εξ αποστάσεως εκπαίδευση και διαδικασίες μάθησης. Στο Α. Λιοναράκης (Επιμ.). Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση. Παιδαγωγικές και Τεχνολογικές Εφαρμογές (σσ.13-38). Πάτρα: Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
Moore, J. L., Dickson-Deane, C., Galyen, K., (2011) e-Learning, online learning, and distance learning environments: Are they the same? The Internet and Higher Education 14,(2), p. 129 -135.
Μουζάκης, Χ. (2004). Ολοκληρωμένα Διαδικτυακά Περιβάλλοντα – Θέματα Σχεδιασμού, Εφαρμογής και Αξιολόγησης, στο Π. Αναστασιάδης (Eπιμ). Πρακτικά της 1ης Διημερίδας για τη «Δια βίου και εξ αποστάσεως εκπαίδευση» Πανεπιστήμιο Κρήτης στις 23 - 24 Οκτωβρίου 2004.
Muhdi, N. (2021). Jurnal Obsesi : Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini Keefektivan Kebijakan ELearning berbasis Sosial Media pada PAUD di Masa Pandemi Covid-19 Abstrak. Jurnal Obsesi : Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini, 5(1), 212–228.Retrieved in https://doi.org/10.31004/obsesi.v5i1.535 18-05-2020
Nana, N., & Surahman, E. (2019). Pengembangan Inovasi Pembelajaran Digital Menggunakan Model Blended POE2WE di Era Revolusi Industri 4.0. Prosiding SNFA (Seminar Nasional Fisika Dan Aplikasinya), 4, 82.
Ουζούνη Χ. & Νακάκης Κ., (2011). Η Αξιοπιστία και η Εγκυρότητα των Εργαλείων Μέτρησης σε Ποσοτικές Μελέτες, Άρθρο συνεχιζόμενης εκπαίδευσης, Νοσηλευτική, 50(2): 231–239.
Παππάς, Θ. (2002). Η μεθοδολογία της επιστημονικής έρευνας στις ανθρωπιστικές επιστήμες. Εκδόσεις Καρδαμίτσα.
Παρασκευόπουλος Ι. (1999). Ερωτηματολόγιο διαπροσωπικής και ενδοπροσωπικής προσαρμογής. Ελληνικά Γράμματα, Αθήνα.
Pascal, C., & Bertram T. (2012). The Impact of Early Education as a Strategy in Countering Socioeconomic Disadvantage. London, UK: Ofsted.
Pekarova, J., 2008. Using a Programmable Toy at Preschool Age: Why and How?.s.l., s.n., pp. 112-121.
Piajet, J. (1958). Η ψυχολογία της νοημοσύνης, Αθήνα, εκδ. Αθηνά.
Saba, F. (2011). Distance education in the United States: Past, present, future. Educational Technology, 51(6), 11–18.
Saykılı, A. (2018). Distance education: Definitions, generations, key concepts and future directions.
International Journal of Contemporary Educational Research, 5(1), 2-17
Shah, A. & Godiyal, S., 2004. “ICT in early years : balancing the risks and benefits”, British Journal of Educational Technology. [Online] Available at:
Simonson, M., Smaldino, S. A., Albright, M. M., & Zvacek, S. (2011). Teaching and learning at a distance: Foundations of distance education. Boston: Pearson Education.
Thoms, B., & Eryilmaz, E. (2014). How media choice affects learner interactions in distance learning classes. Computers & Education, 75(6), 112–126.
VygotskyL. (1988). Σκέψη και Γλώσσα, Αθήνα, εκδ. Γνώση.
Wedemeyer, C.A. (1981). Learning at the Back Door: Reflections on Non-traditional Learning in the Lifespan. Madison, WI: University of Wisconsin.