open, digital, online, education, distance education

Απόψεις επιμορφούμενων εκπαιδευτικών ως προς την ικανοποίησή τους από τα στοιχεία του έντυπου εξ αποστάσεως επιμορφωτικού υλικού Μια εμπειρική έρευνα


Open Education - The Journal for Open and Distance Education and Educational Technology
Δημοσιευμένα: Juli 7, 2023
Λέξεις-κλειδιά:
distance education, printed learning material, quality criteria, perceptions of trainees, satisfaction of trainees
Δήμητρα Τσιβοπούλου
https://orcid.org/0000-0001-5409-8128
Περίληψη

Το αίσθημα της ικανοποίησης των επιμορφούμενων διαδραματίζει σπουδαίο ρόλο στη μάθηση. Η παρούσα έρευνα στοχεύει να διερευνήσει τις απόψεις των εξ αποστάσεως επιμορφούμενων εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, για τα στοιχεία του έντυπου υλικού, που συντελούν στην ικανοποίησή τους. Πραγματοποιήθηκε μια έρευνα επισκόπησης, με δείγμα 44 εκπαιδευτικούς της ΠΕ Θεσσαλίας. Το εργαλείο της έρευνας ήταν το ανώνυμο, ατομικό και διαδικτυακό ερωτηματολόγιο. Τα ευρήματα δείχνουν ότι η ικανοποίηση σχετίζεται θετικά με την ύπαρξη χρήσιμων, βιωματικών και ενδιαφερόντων περιεχομένων, που ανταποκρίνονται στις ανάγκες των επιμορφούμενων, έχουν σαφείς οδηγίες και προάγουν τον έλεγχο μάθησης, την εξατομικευμένη μάθηση, την αξιολόγηση και την αλληλεπίδραση με τον διδάσκοντα, τους επιμορφούμενους και το υλικό. Επίσης, δείχνουν ότι υπάρχει θετική συσχέτιση της ικανοποίησης με το φιλικό ύφος, το άμεσο ύφος, την απλή διαλογική μορφή, τη σύνθετη διαλογική μορφή, την ύπαρξη προκείμενων, μετακείμενων, διακείμενων, επικείμενων, παρακείμενων, περικείμενων, πολυκείμενων, οπτικών απεικονίσεων και εφαρμογής χρώματος. Τα αποτελέσματα έχουν σημαντικές επιπτώσεις στη βελτίωση της ποιότητας του έντυπου εξ αποστάσεως επιμορφωτικού υλικού.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άρθρα
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Αναστασάκης, Ν. (2020). Σχεδιασμός, υλοποίηση και αποτίμηση εξ αποστάσεως επιμόρφωσης εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για την διδασκαλία της Φυσικής: Η Ενότητα Φως - Στ’ Δημοτικού» (Αδημοσίευτη Διπλωματική Εργασία). Πανεπιστήμιο Κρήτης/Π.Τ.Δ.Ε., Ρέθυμνο. doi: 10.13140/RG.2.2.13291.05924
Bryman, A. (2017). Μέθοδοι κοινωνικής έρευνας (μτφ. Π. Σακελλαρίου). Αθήνα: Gutenberg. (έτος έκδοσης πρωτοτύπου 2016)
Chaney, B. H., Eddy, J. M., Dorman, S. M., Glessner, L. L., & Lara-Alecio, R. (2009). A Primer on Quality Indicators of Distance Education. Health Promot Pract,10(2),222-31. doi: 10.1177/1524839906298498.
Huibregtse, G. (2012). The Influence of Aesthetics in an E-learning Environment (Unpublished master’s thesis). University of Minnesota Duluth. Retrieved from: https://conservancy.umn.edu/bitstream/handle/11299/187536/Huibregtse,%20Geri_Redacted.pdf?sequence=5
Κόκκος, Α., Λιοναράκης, Α., Ματραλής, Χ. & Παναγιωτακόπουλος, Χ (1998, 1999). Ανοικτή και Εξ αποστάσεως εκπαίδευση: το εκπαιδευτικό υλικό και οι νέες τεχνολογίες (τομ. Γ). Πάτρα: ΕΑΠ.
Λιοναράκης, Α. (2001). Ανοικτή και εξ αποστάσεως εκπαίδευση και διαδικασίες μάθησης. Απόψεις και προβληματισμοί για την ανοικτή και εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Ανακτήθηκε από: http://newtutor.pbworks.com/f/qualityDesignOfTeachingMaterial.pdf
Μπάμπας, Ν., & Δάρρα, Μ. (2015). Παράγοντες αποτελεσματικότητας εξ αποστάσεως επιμόρφωσης: Εμπειρική έρευνα. Παιδαγωγικά ρεύματα στο Αιγαίο, 8. Ανακτήθηκε από: http://revmata.pre.aegean.gr/issue%208/2.9%20%CE%94%CE%AC%CF%81%CF%81%CE%B1.pdf
Πάλμου, Μ. (2018). Χρώμα και έντυπο εκπαιδευτικό υλικό εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης (Αδημοσίευτη Διπλωματική Εργασία). Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο Πάτρας. Ανακτήθηκε από: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/40035
Παναγιωτίδου, Α (2014). Η διαδικασία της μάθησης στην εξ αποστάσεως επιμόρφωση των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης - εμπειρική έρευνα (Αδημοσίευτη Διδακτορική Διατριβή). Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης/Π.Τ.Δ.Ε., Αλεξανδρούπολη. doi: 10.12681/eadd/39779
Ρούκστουλ, Σ., & Καλογιαννάκης, Μ. (2019, Νοέμβριος). Σχεδιασμός, υλοποίηση και αποτίμηση διαδικτυακού περιβάλλοντος επιμόρφωσης εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, με θέμα: Ενσυνειδητότητα για εκπαιδευτικούς. Ανακοίνωση στο 10ο Διεθνές Συνέδριο για την Ανοικτή & εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση, Αθήνα. Ανακτήθηκε από: http://dx.doi.org/10.12681/icodl.2291
Simonson, M., Schlosser, C., & Orellana, A. (2011). Distance education research: a review of the literature. Journal of Computing in Higher Education, 23, 124-142. doi: 10.1007/s12528-011-9045-8
Σπανακά, Α. Κ., & Λιοναράκης, A. (2017). Οι Επτά Αρχές Δημιουργίας Εκπαιδευτικού Υλικού. Διεθνές Συνέδριο για την Ανοικτή & εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση, 9(6Β), 121-123. Ανακτήθηκε από:
Στρίγκας, Κ., & Τσιμπίρης, (2019). Εξ αποστάσεως Επιμόρφωση Δασκάλων. Εφαρμογή, Στατιστική Ανάλυση και Αποτίμηση. Ανοικτή Εκπαίδευση: Το περιοδικό για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση και την Εκπαιδευτική Τεχνολογία, 15(1), 241-267. doi: 10.12681/jode.19604
Vlachopoulos, D. (2016). Assuring Quality in E-Learning Course Design: The Roadmap. International Review of Research in Open and Distance Learning, 17(6), 183-205. doi: 10.19173/irrodl.v17i6.2784
Χαρτοφύλακα, Α-Μ. (2011). Η διασφάλιση ποιότητας στην παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού Ανοικτής και εξ Αποστάσεως εκπαίδευσης: διαμόρφωση κριτηρίων ποιότητας περιεχομένου. (Αδημοσίευτη Διδακτορική Διατριβή). ΕΑΠ. Διαθέσιμη στο: https://www.didaktorika.gr/eadd/handle/10442/28372