open, digital, online, education, distance education

Απόψεις επιμορφούμενων εκπαιδευτικών ως προς την ικανοποίησή τους από τα στοιχεία του έντυπου εξ αποστάσεως επιμορφωτικού υλικού Μια εμπειρική έρευνα


Open Education - The Journal for Open and Distance Education and Educational Technology
Published: Jul 7, 2023
Δήμητρα Τσιβοπούλου
https://orcid.org/0000-0001-5409-8128
Abstract

The feeling of satisfaction of the trainees plays an important role in learning. The present research aims to investigate the views of distance-trained primary education teachers on the elements of the printed material that contribute to their satisfaction. An overview survey was carried out, with a sample of 44 teachers of the PE of Thessaly. The research tool was the anonymous, individual and online questionnaire. The findings show that satisfaction is positively related to the existence of useful, experiential and interesting content that meets the needs of learners, has clear instructions and promotes learning control, personalized learning, assessment and interaction with the instructor, learners and the material. Also, they show that there is a positive correlation of satisfaction with friendly style, direct style, simple dialogic form, complex dialogic form, the existence of pretexts, posttexts, intertexts, impingements, adjacent, contexts, polytexts, visual depictions and color application. The results have important implications for improving the quality of printed distance learning materials.

Article Details
  • Section
  • Articles
Downloads
Download data is not yet available.
References
Αναστασάκης, Ν. (2020). Σχεδιασμός, υλοποίηση και αποτίμηση εξ αποστάσεως επιμόρφωσης εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για την διδασκαλία της Φυσικής: Η Ενότητα Φως - Στ’ Δημοτικού» (Αδημοσίευτη Διπλωματική Εργασία). Πανεπιστήμιο Κρήτης/Π.Τ.Δ.Ε., Ρέθυμνο. doi: 10.13140/RG.2.2.13291.05924
Bryman, A. (2017). Μέθοδοι κοινωνικής έρευνας (μτφ. Π. Σακελλαρίου). Αθήνα: Gutenberg. (έτος έκδοσης πρωτοτύπου 2016)
Chaney, B. H., Eddy, J. M., Dorman, S. M., Glessner, L. L., & Lara-Alecio, R. (2009). A Primer on Quality Indicators of Distance Education. Health Promot Pract,10(2),222-31. doi: 10.1177/1524839906298498.
Huibregtse, G. (2012). The Influence of Aesthetics in an E-learning Environment (Unpublished master’s thesis). University of Minnesota Duluth. Retrieved from: https://conservancy.umn.edu/bitstream/handle/11299/187536/Huibregtse,%20Geri_Redacted.pdf?sequence=5
Κόκκος, Α., Λιοναράκης, Α., Ματραλής, Χ. & Παναγιωτακόπουλος, Χ (1998, 1999). Ανοικτή και Εξ αποστάσεως εκπαίδευση: το εκπαιδευτικό υλικό και οι νέες τεχνολογίες (τομ. Γ). Πάτρα: ΕΑΠ.
Λιοναράκης, Α. (2001). Ανοικτή και εξ αποστάσεως εκπαίδευση και διαδικασίες μάθησης. Απόψεις και προβληματισμοί για την ανοικτή και εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Ανακτήθηκε από: http://newtutor.pbworks.com/f/qualityDesignOfTeachingMaterial.pdf
Μπάμπας, Ν., & Δάρρα, Μ. (2015). Παράγοντες αποτελεσματικότητας εξ αποστάσεως επιμόρφωσης: Εμπειρική έρευνα. Παιδαγωγικά ρεύματα στο Αιγαίο, 8. Ανακτήθηκε από: http://revmata.pre.aegean.gr/issue%208/2.9%20%CE%94%CE%AC%CF%81%CF%81%CE%B1.pdf
Πάλμου, Μ. (2018). Χρώμα και έντυπο εκπαιδευτικό υλικό εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης (Αδημοσίευτη Διπλωματική Εργασία). Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο Πάτρας. Ανακτήθηκε από: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/40035
Παναγιωτίδου, Α (2014). Η διαδικασία της μάθησης στην εξ αποστάσεως επιμόρφωση των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης - εμπειρική έρευνα (Αδημοσίευτη Διδακτορική Διατριβή). Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης/Π.Τ.Δ.Ε., Αλεξανδρούπολη. doi: 10.12681/eadd/39779
Ρούκστουλ, Σ., & Καλογιαννάκης, Μ. (2019, Νοέμβριος). Σχεδιασμός, υλοποίηση και αποτίμηση διαδικτυακού περιβάλλοντος επιμόρφωσης εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, με θέμα: Ενσυνειδητότητα για εκπαιδευτικούς. Ανακοίνωση στο 10ο Διεθνές Συνέδριο για την Ανοικτή & εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση, Αθήνα. Ανακτήθηκε από: http://dx.doi.org/10.12681/icodl.2291
Simonson, M., Schlosser, C., & Orellana, A. (2011). Distance education research: a review of the literature. Journal of Computing in Higher Education, 23, 124-142. doi: 10.1007/s12528-011-9045-8
Σπανακά, Α. Κ., & Λιοναράκης, A. (2017). Οι Επτά Αρχές Δημιουργίας Εκπαιδευτικού Υλικού. Διεθνές Συνέδριο για την Ανοικτή & εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση, 9(6Β), 121-123. Ανακτήθηκε από:
Στρίγκας, Κ., & Τσιμπίρης, (2019). Εξ αποστάσεως Επιμόρφωση Δασκάλων. Εφαρμογή, Στατιστική Ανάλυση και Αποτίμηση. Ανοικτή Εκπαίδευση: Το περιοδικό για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση και την Εκπαιδευτική Τεχνολογία, 15(1), 241-267. doi: 10.12681/jode.19604
Vlachopoulos, D. (2016). Assuring Quality in E-Learning Course Design: The Roadmap. International Review of Research in Open and Distance Learning, 17(6), 183-205. doi: 10.19173/irrodl.v17i6.2784
Χαρτοφύλακα, Α-Μ. (2011). Η διασφάλιση ποιότητας στην παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού Ανοικτής και εξ Αποστάσεως εκπαίδευσης: διαμόρφωση κριτηρίων ποιότητας περιεχομένου. (Αδημοσίευτη Διδακτορική Διατριβή). ΕΑΠ. Διαθέσιμη στο: https://www.didaktorika.gr/eadd/handle/10442/28372