Αποτίμηση γραπτής ανατροφοδότησης εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων: η «φωνή» φοιτητών/τριών του ΕΑΠ
Abstract
Η βιβλιογραφία έχει καταδείξει τις θετικές επιπτώσεις της ποιοτικής γραπτής ανατροφοδότησης γραπτών εργασιών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση όπως επίσης και ορισμένα χαρακτηριστικά συστατικά στοιχεία – αρχές – πρακτικές ποιότητας με τα οποία φαίνεται να συνδέεται η αποτελεσματική ανατροφοδότηση γραπτών εργασιών. Στόχος της συγκεκριμένης έρευνας ήταν η καταγραφή απόψεων φοιτητών Προγραμμάτων Σπουδών με εξαμηνιαίες Θεματικές Ενότητες του ΕΑΠ, κατά το πρώτο εξάμηνο λειτουργίας τους (2016-17), για την ποιότητα της γραπτής ανατροφοδότησης που ελάμβαναν από τον Καθηγητή-Σύμβουλο στις εκπαιδευτικές δραστηριότητες που εκπονούσαν. Για τις ανάγκες τις έρευνας αντλήθηκαν οι απαντήσεις σε ερωτήσεις ελεύθερου κειμένου 646 φοιτητών από το ερωτηματολόγιο αξιολόγησης της Μονάδας Εσωτερικής Αξιολόγησης και Επιμόρφωσης (ΜΕΑΕ) του ΕΑΠ. Από την ανάλυση των απαντήσεων των φοιτητών προέκυψε ότι τα θέματα στα οποία εστιάζουν αφορούν σε ζητήματα συναφή κυρίως με το «Περιεχόμενο σχολίων γραπτής ανατροφοδότησης εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων» ενώ τα θέματα «Βαθμολόγηση – βαθμολογία εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων» και «Χρόνος αποστολής των σχολίων ανατροφοδότησης εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων» τυγχάνουν περιορισμένου ενδιαφέροντος από την πλευρά τους. Επιπλέον, αναδείχθηκαν ως πλέον δημοφιλή χαρακτηριστικά ποιότητας της γραπτής ανατροφοδότησης, η «Συμβολή στη μάθηση», η «Κατάλληλη και σαφής ανατροφοδότηση», η «Ενθάρρυνση-εμψύχωση στην ανατροφοδότηση» και η «Αναλυτική ανατροφοδότηση».
Article Details
- How to Cite
-
Χατζηνικήτα Β., & Βορβυλάς Γ. (2020). Αποτίμηση γραπτής ανατροφοδότησης εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων: η «φωνή» φοιτητών/τριών του ΕΑΠ. Open Education: The Journal for Open and Distance Education and Educational Technology, 15(2), 78–94. https://doi.org/10.12681/jode.21921
- Issue
- Vol. 15 No. 2 (2019)
- Section
- Section 1
Copyright Notice
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution Non-Commercial License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g. post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
Authors are permitted and encouraged to post their work online (preferably in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work.