Οι δραστηριότητες ελεύθερου χρόνου και η διαχείριση χρόνου ως παράγοντας της άτυπης μάθησης των Ελλήνων μαθητών του Δημοτικού σχολείου
Abstract
Το άρθρο αυτό αναφέρεται στην επίδραση των διάφορων μορφών εκπαίδευσης (τυπικής – μη τυπικής – άτυπης) στη διαμόρφωση του ελεύθερου χρόνου των μαθητών Δημοτικού, στην αποτύπωση των δραστηριοτήτων που επιλέγουν και στον τρόπο με τον οποίο διαχειρίζονται τον ελεύθερο τους χρόνο. Διαπιστώθηκε ότι τα περισσότερα παιδιά παρακολουθούν καθημερινά τηλεόραση, αν και η συγκεκριμένη δραστηριότητα δεν είναι στις πρώτες προτιμήσεις τους. Συμμετέχουν σε αθλητικές δραστηριότητες, ενώ από όσα παιδιά δεν συμμετέχουν τα περισσότερα δηλώνουν ότι θα το επιθυμούσαν. Καταγράφηκε επίσης η επίδραση του φύλου, της ηλικίας και της τάξης στις επιλογές των δραστηριοτήτων του ελεύθερο χρόνου και των συνηθειών των παιδιών καθώς και η σχέση με το επάγγελμα, τη μόρφωση των γονιών και την περιοχή κατοικίας. Με σημείο αναφοράς τη βελτίωση της ποιότητας ζωής προκύπτει η σύνδεση της άτυπης μάθησης με την επιλογή των δραστηριοτήτων από τα παιδιά καθώς και η σπουδαιότητα της διαχείρισης χρόνου στη σχολική ηλικία μέσα από εξισορροπημένη συμμετοχή των μαθητών ανάμεσα σε δραστηριότητες που πραγματικά επιθυμούν και σε αυτές που κάνουν.
Article Details
- How to Cite
-
Δραγατογιάννη Π. (2021). Οι δραστηριότητες ελεύθερου χρόνου και η διαχείριση χρόνου ως παράγοντας της άτυπης μάθησης των Ελλήνων μαθητών του Δημοτικού σχολείου. Open Education: The Journal for Open and Distance Education and Educational Technology, 17(1), 184–200. https://doi.org/10.12681/jode.22577
- Issue
- Vol. 17 No. 1 (2021)
- Section
- Section 2
Copyright Notice
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution Non-Commercial License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g. post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
Authors are permitted and encouraged to post their work online (preferably in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work.