Οι δραστηριότητες ελεύθερου χρόνου και η διαχείριση χρόνου ως παράγοντας της άτυπης μάθησης των Ελλήνων μαθητών του Δημοτικού σχολείου
Résumé
Το άρθρο αυτό αναφέρεται στην επίδραση των διάφορων μορφών εκπαίδευσης (τυπικής – μη τυπικής – άτυπης) στη διαμόρφωση του ελεύθερου χρόνου των μαθητών Δημοτικού, στην αποτύπωση των δραστηριοτήτων που επιλέγουν και στον τρόπο με τον οποίο διαχειρίζονται τον ελεύθερο τους χρόνο. Διαπιστώθηκε ότι τα περισσότερα παιδιά παρακολουθούν καθημερινά τηλεόραση, αν και η συγκεκριμένη δραστηριότητα δεν είναι στις πρώτες προτιμήσεις τους. Συμμετέχουν σε αθλητικές δραστηριότητες, ενώ από όσα παιδιά δεν συμμετέχουν τα περισσότερα δηλώνουν ότι θα το επιθυμούσαν. Καταγράφηκε επίσης η επίδραση του φύλου, της ηλικίας και της τάξης στις επιλογές των δραστηριοτήτων του ελεύθερο χρόνου και των συνηθειών των παιδιών καθώς και η σχέση με το επάγγελμα, τη μόρφωση των γονιών και την περιοχή κατοικίας. Με σημείο αναφοράς τη βελτίωση της ποιότητας ζωής προκύπτει η σύνδεση της άτυπης μάθησης με την επιλογή των δραστηριοτήτων από τα παιδιά καθώς και η σπουδαιότητα της διαχείρισης χρόνου στη σχολική ηλικία μέσα από εξισορροπημένη συμμετοχή των μαθητών ανάμεσα σε δραστηριότητες που πραγματικά επιθυμούν και σε αυτές που κάνουν.
Article Details
- Comment citer
-
- Numéro
- Vol. 17 No 1 (2021)
- Rubrique
- Μέρος δεύτερο / Section 2