open, digital, online, education, distance education

Εξ αποστάσεως συμβουλευτική και κινητοποίηση μέσω βίντεο-παρεμβάσεων στο πεδίο Οικονομίας και Διοίκησης


Στέφανος Ιωσήφ Αρμακόλας
https://orcid.org/0000-0003-1264-7066
Ελένη Καρφάκη
Abstract

Η παρούσα εργασία διαπραγματεύεται τη χρήση ΤΠΕ, με έμφαση στο βίντεο ως εργαλείο υποστήριξης της εκπαιδευτικής και συμβουλευτικής πρακτικής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Εστιάζει στο επιστημονικό πεδίο της Οικονομίας και Διοίκησης και εξετάζει το βαθμό κινητοποίησης των ενδιαφερομένων για εκπαίδευση σε αυτόγια περαιτέρω δραστηριοποίηση μετά την παρακολούθηση του βίντεο. Η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε περιλαμβάνει το σχεδιασμό, την υλοποίηση και την αξιολόγηση πέντε σεναρίων υποστήριξης των φοιτητών πάνω στους βασικότερους προβληματισμούς τους σχετικά με το πεδίο Οικονομίας και Διοίκησης. Η συμβουλευτική παρέμβαση περιελάμβανε την αξιολόγηση της συμβολής του βίντεο στην κινητοποίηση των εκπαιδευομένων μέσω ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου. Τα αποτελέσματα της αξιολόγησης επιβεβαιώνουν τη δύναμη και ελκυστικότητα της κινούμενης εικόνας στην παραγωγή νοημάτων που αυξάνουν την αποτελεσματικότητα της συμβουλευτικής παρέμβασης και οδηγούν στην κινητοποίηση των ενδιαφερομένων για περαιτέρω μελέτη και δραστηριοποίηση στο πεδίο ενδιαφέροντός τους.

Article Details
  • Sezione
  • Μέρος πρώτο / Section 1
Downloads
I dati di download non sono ancora disponibili.
Biografia autore
Στέφανος Ιωσήφ Αρμακόλας, ΑΣΠΑΙΤΕ Πανεπιστήμιο Πατρών
Πτυχίο Σχολής Τεχνολογικών Εφαρμογών του Ανώτατου Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος Πειραιά.

Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής Επάρκειας ΕΠΠΑΙΚ – Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε Πάτρας, της Ανώτατης Σχολής Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης.

Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης, «Σπουδές στην Εκπαίδευση», από το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο.

Πιστοποιημένος Εκπαιδευτής Ενηλίκων στην μη Τυπική Εκπαίδευση από τον ΕΟΠΠΕΠ.

Δρ. ΠΤΔΕΠανεπιστημίου Πατρών.

Τρέχουσα θέση

Εργαστηριακό Διδακτικό Προσωπικό Ε.ΔΙ.Π στο Παιδαγωγικό Τμήμα της Ανώτατης Σχολής Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης στο Παράρτημα της Πάτρας.

 
Riferimenti bibliografici
Amundson, N. E., Harris-Bowlsbey, J., & Niles, S. G. (2006). Essential
Elements of Career Counselling: Processes and Techniques. Education Review//Reseñas Educativas, Pearson, London, UK.
Griva, A., Thanopoulos, C., & Armakolas, S. (2019). Integrating digital technologies in tertiary education to prepare students for the job market. Form@re - Open Journal Per La Formazione in Rete, 19(3), 175-185.
Bandura, A. (1997). Self-Efficacy: The exercise of control. New York, NY: WH Freeman.
Bates, T. (2015). Teaching in a digital age: Guidelines for designing teaching and learning for a digital age. Canada: Tony Bates Associates Ltd. Ανακτήθηκε 20/03/2020, από https://opentextbc.ca/teachinginadigitalage/
Benkada, C., & Moccozet L. (2017). Enriched Interactive Videos for Teaching and Learning. In E. Banissi, M. W. McK. Bannatyne, F. Bouali, N. M. S. Datia ,G. Grinstein, D. Groth, W. Huang, M. Ivanova, S. Kenderdine, M. Nakayama, J. M. Pires, M. Sarfraz, M. Temperini, A. Ursyn, G. Venturini, T.G. Wyeld, and J. J. Zhang (Ed.), 21st International Conference Information Visualization. Computer Graphics, Imaging and Visualisation, 11-14 July 2017 (pp. 344-349). Danvers: IEEE.
Bimrose, J., & Barnes, S. A. (2010). Labour market information (LMI), information communications and technologies (ICT) and information, advice and guidance (IAG): the way forward. Warwick, England: Institute for Employment Research. Retrieved ον 20/11/2017, from http://www.ukces.org.uk/upload/pdf/424721%20LMI%20report_2.pdf.
Cappellen, T., & Janssens, M. (2005). Career paths of global managers: Towards future research. Journal of World Business, 40(4), 348-360.
Harvey, L. (2000). New realities: The relationship between higher education and employment. Tertiary Education & Management, 6(1), 3-17.
Henderson, R., & Robertson, M. (2000). Who wants to be an entrepreneur? Young adult attitudes to entrepreneurship as a career. Career Development International. 5(6), 279-287.
Herr, E. L., & Cramer, S. H. (2016). Career guidance and counselling through the life span: Systematic approaches. Scott, Foresman & Co.
Hooley, T., Hutchinson, J., & Watts, A. G. (2010a). Careering through the Web. London: UKCES.
Karagiannopoulou, A., Papadopoulos, A., & Armakolas, S. (2017). Video creation and social networking educational enviroment. A case study of pre-service teacher training in ASPETE Patras. Proceedings: Konference Olympiáda techniky Plzeņ 2017, University of West Bohemia, pp.180-184. ISBN 978-80-261-0710-1
Karfaki, E., & Armakolas, S. (2019). Video as a tool for student counselling in Higher Education. Educational Journal of the University of Patras UNESCO Chair. 6(1), p. 240-251.
Koh, C. (2016). Translating motivational theory into application of information technology in the classroom. In Building Autonomous Learners (pp. 245-258). Springer, Singapore.
Kolog, E., Sutinen, E., & Vanhalakka-Ruoho, M. (2014). E-counselling implementation: Students’ life stories and counselling technologies in perspective. International Journal of Education and Development using ICT, 10(3). Open Campus, The University of the West Indies, West Indies.
Koohang, A., Riley, L., Smith, T., & Schreurs, J. (2009). E-learning and constructivism: from theory to application. Interdisciplinary Journal of Knowledge and Learning Objects, 5, 91–109.
Koumi, J. (2006). Designing video and multimedia for open and flexible learning. Routledge.
Kounenou, K. (2011). The relationship between technical high school students’ career decision-making ability and family. Psychology. 18(3), 333-347.
Laaser, W., & Toloza, E. (2017). The Changing Role of the Educational Video in Higher Distance Education. International Review of Research in Open and Distributed Learning, 18(2), 264-276.
Laschou, S., Kollias, V., & Karasavvidis, I. (2018). How do Transformational Principals View ICT as a Means for Promoting Educational Innovations? A Descriptive Case Study Focusing on Twenty-First Century Skills. In A. Mikropoulos (ed), Research on e-Learning and ICT in Education (pp. 43-67). Switzerland: Springer International Publishing.
Maia, A., Borges, J., Reis, A., Martins, P., & Barroso, J. (2018). Integration of Technologies in Higher Education: Teachers’ Needs and Expectations at UTAD. In Research on e-Learning and ICT in Education (pp. 153-166). Springer, Cham.
Mikropoulos, A. (ed) (2018). Research on e-Learning and ICT in Education. Switzerland: Springer International Publishing.
Millerson. G., & Owens, J., (2008). Video Production Handbook. Fourth Edition. Focal Press, USA.
Murphy, S. (Ed.). (2012). The Oxford handbook of sport and performance psychology. Oxford University Press.
Maylor, H., Blackmon, K., & Huemann, M. (2016). Researching business and management. Macmillan International Higher Education.
Neo, M., & Neo, T. K. (2010). Students’ perceptions in developing a multimedia project within a constructivist learning environment: a Malaysian experience. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 9(1), 176–184.
Owolabi, B. G. (2018). The concept of e-councelling: utilization of information and communication technology (ICT) in counselling. IFE PsychologIA: An International Journal. 26(1), 209-221.
Panagiotakopoulos, C., Karatrantou, A., & Sarris, M. (2016). Producing Educational Videos: A Field-based Implementation with PBL Methodology. In P. Anastasiades, N. Zaranis (eds), Research on e-Learning and ICT in Education (pp. 91-103). Switzerland: Springer International Publishing.
Papadiamantopoulou, M., Papadiamantopoulou, C., Armakolas, S., & Gomatos, L. (2016). Pre-service and in-service teacher training: the use of technology in the greek educational system. Proceedings: konference Olympiáda techniky Plzeņ 2016, (pp. 32-40). ISBN 978-80-261-0620-3 Západoĉeská univerzita v Plzni. University of West Bohemia.
Skovholt, T. M., & Trotter-Mathison, M. (2014). The resilient practitioner: Burnout prevention and self-care strategies for counselors, therapists, teachers, and health professionals. Routledge, London. UK.
Usta, E., & Korkmaz, Ö. (2010). Pre-service teachers’ computer competencies, perception of technology use and attitudes toward teaching career. Journal of Human Sciences, 7(1), 1335-1349.
Watts, M., & Lloyd, C. (2001). Evaluating a classroom multimedia programme in the teaching of literacy. Educational Research and Evaluation. 7(1), 35-52.
Zhang, D., Zhou, L., Briggs, R.O., & Nunamaker Jr, J. (2006). Instructional video in e-learning: Assessing the impact of interactive video o
n learning effectiveness. Information & Management, 43(1), 15–27.
Ανδρεάδης, Μ. Ι. (2007). Συμβουλευτική και επαγγελματικός προσανατολισμός στα σχολεία δεύτερης ευκαιρίας: η επίδραση της διδασκαλίας του μαθήματος της Συμβουλευτικής Σταδιοδρομίας στους εκπαιδευόμενους του σχολείου δεύτερης ευκαιρίας Καλαμάτας και ο βαθμός επιρροής του στις επιδιώξεις τους (Διπλωματική εργασία). ΕΑΠ.
Αντωνέλου, Γ. Ε., Βερύκιος, Β. Σ., Καλαντζή, Ρ. Γ., Παναγιωτακόπουλος, Χ. Θ., & Σταυρόπουλος, Η. Κ. (2015). Υποστήριξη Ομαδικών Συμβουλευτικών Συναντήσεων του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου μέσω στοιχείων Μικτής Μάθησης και ΤΠΕ. Διεθνές Συνέδριο για την Ανοικτή & εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση, 8 (1Α).
Γεωργίου, Κ. (2018). Ετοιμάζοντας τους νέους για τα νέα επαγγέλματα και τα επαγγέλματα του μέλλοντος. Ανακτήθηκε από http://www.kepa.gov.cy/Europass/Uploads/Media/2%20%CE%9D%CE%95%CE%91%20%CE%95%CE%A0%CE%91%CE%93%CE%93%CE%95%CE%9B%CE%9C%CE%91%CE%A4%CE%91%20-%20%CE%95%CE%A0%CE%91%CE%93%CE%93%CE%95%CE%9B%CE%9C%CE%91%CE%A4%CE%91%20%CE%A4%CE%9F%CE%A5%20%CE%9C%CE%95%CE%9B%CE%9B%CE%9F%CE%9D%CE%A4%CE%9F%CE%A3.pdf.
ΕΚΕΠ (2007). Οδηγός Συμβουλευτικής και Επαγγελματικού Προσανατολισμού στον τομέα της Απασχόλησης. Ανακτήθηκε 25/11/2017, από http://www.eoppep.gr/images/SYEP/ODIGOS_EKPAIDEUSIS.pdf.
ΕΚΕΠ (2007α). Διεθνή συστήματα διασφάλισης και διαχείρισης ποιότητας των υπηρεσιών Συμβουλευτικής και Επαγγελματικού Προσανατολισμού. Αθήνα: Εθνικό Κέντρο Επαγγελματικού Προσανατολισμού. Ανακτήθηκε 20/11/2017, από http://www.eoppep.gr/images/SYEP/Diethni_Sys_Poiotitas.pdf.
ΕΟΠΠΕΠ (2018). Συμβουλευτική και Επαγγελματικός Προσανατολισμός. Ανακτήθηκε 23/11/2017, από http://www.eoppep.gr/index.php/el/work-guidance-and-consulting/developing-careers-adult/what-is-career-counseling.
ΕΥ, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, & Endeavor (2017). Επιχειρηματικότητα, Εκπαιδευτικό Σύστημα και Απασχόληση. Ανακτήθηκε 20/11/2017, από http://newpost.gr/ellada/614064/eythygrammish-ths-epixeirhmatikothtas-toy-ekpaideytikoy-systhmatos-kai-twn-anaptyksiakwn-prooptikwn.
ΙΟΒΕ (2016), Ετήσια Έκθεση Επιχειρηματικότητας 2016-2017. Ανακτήθηκε από http://iobe.gr/docs/research/RES_02_18122017_REP_GR.pdf.
Κατσανέβας, Θ. (2008). Οι διεθνείς εξελίξεις στη Συμβουλευτική Επαγγελματικού Προσανατολισμού. Σύγχρονη Εκπαίδευση: Τρίμηνη Επιθεώρηση Εκπαιδευτικών Θεμάτων, (152), 54-66.
Κιούση, Ε., Φλωράκος, Γ. & Παπακίτσος, Ε. Χ. (2017). Στερεότυπα φύλου και επιλογή σπουδών ανάλογα με το φύλο στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Έρευνα στην Εκπαίδευση, 6(1), 95-111.
Λιοναράκης, Α (1998). Το Βίντεο στην εκπαίδευση. Στο Α. Κόκκος, Α. Λιοναράκης& Χ. Ματραλής (Επιμ.), Ανοικτή και εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Το εκπαιδευτικό υλικό και οι νέες τεχνολογίες (Τόμος Γ). Πάτρα: Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο.
Μάινα, Μ. (2011). Συμβουλευτική και επαγγελματικός προσανατολισμός σε δομές που εκπαιδεύονται ενήλικοι με αναπηρία: καταγραφή της κατάστασης στη Σύρο (Διπλωματική εργασία). ΕΑΠ.
Μαλικιώση-Λοΐζου, Μ. (2011). Η Συμβουλευτική Ψυχολογία στην Ελλάδα σήμερα. Hellenic Journal of Psychology, 8, 266-288.
Παναγιωτακόπουλος, Χ. (2013). Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών. Αθήνα: Εκδόσεις Ίων.
Παναγιωτακόπουλος, Χ., Πιερρακέας, Χ., & Πιντέλας, Π. (2003). Το εκπαιδευτικό λογισμικό και η αξιολόγησή του. Αθήνα: Εκδόσεις Μεταίχμιο.
Παναγιωτακόπουλος, Χρ., & Σαρρής, Μ. (2015). Η εκπόνηση μιας επιστημονικής εργασίας με τη χρήση των ΤΠΕ: Μία ολοκληρωμένη προσέγγιση. Αθήνα: Εκδοτικός Όμιλος ΙΩΝ.
Παπαδέλα, Χ. Β., Κουτσούμπα, Μ., & Μαυροειδής, Η. (2020). Το βίντεο ως μέσο μάθησης στην πολυμορφική εξ αποστάσεως προσχολική εκπαίδευση: μοντέλο αξιολόγησης. Διεθνές Συνέδριο για την Ανοικτή & εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση, 10(1A), 62-75.
Σιδηροπούλου-Δημακάκου, Δ., Αλεξοπούλου, Γ., Αργυροπούλου, Α., Δρόσος, Ν., & Ταμπούρη, Σ. (2011). Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός. Ανακτήθηκε 20/11/2017, από https://repository.edulll.gr/edulll/retrieve/4764/1359.pdf.
Χατζηπαναγιώτου, Δ. (2012). Ανάγκες εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ηλικίας άνω των 50, για Συμβουλευτική και Επαγγελματικό Προσανατολισμό (Πτυχιακή Εργασία). Πανεπιστήμιο Μακεδονίας. Ανακτήθηκε από https://dspace.lib.uom.gr/bitstream/2159/15263/3/ChatzipanagiotouDimitriosMsc2012.pdf.
Puoi leggere altri articoli dello stesso autore/i