Ενίσχυση της ψυχικής και συναισθηματικής ανθεκτικότητας των μαθητών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για την άμβλυνση του αντίκτυπου της πανδημίας του Covid 19: Ο ρόλος του εκπαιδευτικού και ενδεικτικές πρακτικές
Abstract
Οι σχολικές μονάδες και οι εκπαιδευτικοί καλούνται τα τελευταία χρόνια να διαχειριστούν ένα ευρύ φάσμα από προκλήσεις μία από τις σημαντικότερες ήταν η διαχείριση των νέων δεδομένων που διαμορφώθηκαν υπό το βάρος της πανδημίας του Covid 19 που επέφερε ραγδαίες αλλαγές στην εκπαιδευτική διαδικασία αλλά και γενικότερα στην καθημερινότητα των μαθητών. Με το παρόν άρθρο επιχειρείται η διερεύνηση και η ανάδειξη που είχε η πανδημία του Covid 19 στην ψυχό-συναισθηματική ανάπτυξη των μαθητών, και ο ρόλος που καλούνται να διαδραματίσουν οι εκπαιδευτικοί σε μία κατεύθυνση ενδυνάμωσης της ψυχικής ανθεκτικότητας του μαθητικού δυναμικού, προκειμένου να αμβλυνθεί ο αρνητικός της αντίκτυπος. Από την ανασκόπηση ερευνών που έχουν πραγματοποιηθεί τα τελευταία χρόνια, διαπιστώνεται η πολλαπλή επίδραση που είχε η πανδημία στην ψυχοκοινωνική, γνωστική και σωματική ανάπτυξη των παιδιών. Τα ερευνητικά ευρήματα επισημαίνουν αυξημένα επίπεδα άγχους, ανησυχίας και φόβου, όπως επίσης δυσκολίες συγκέντρωσης, ευερεθιστότητα, νευρικότητα και έντονα συναισθήματα μοναξιάς ως απόρροια της κοινωνικής αποστασιοποίησης. Για το λόγο αυτό οι εκπαιδευτικοί, αλλά και γενικότερα το σχολείο είναι σημαντικό να προβούν σε μεθοδευμένες και καλά σχεδιασμένες ενέργειες για την πολύπλευρη υποστήριξη του μαθητικού δυναμικού. Προτάσσεται δηλαδή, η ανάγκη σχεδιασμού ψυχό-εκπαιδευτικών δράσεων με σκοπό την ενδυνάμωση της ψυχικής ανθεκτικότητας μέσα από την αξιοποίηση ενός συνδυασμού διαφορετικών διδακτικών μεθόδων και πρακτικών, που εναρμονίζονται με τις ανάγκες και τα χαρακτηριστικά του μαθητικού δυναμικού.
Article Details
- How to Cite
-
Μπαλτά Ι. Λ. (2022). Ενίσχυση της ψυχικής και συναισθηματικής ανθεκτικότητας των μαθητών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για την άμβλυνση του αντίκτυπου της πανδημίας του Covid 19: Ο ρόλος του εκπαιδευτικού και ενδεικτικές πρακτικές. Open Education: The Journal for Open and Distance Education and Educational Technology, 18(2), 182–196. https://doi.org/10.12681/jode.28193
- Section
- Section 1

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Copyright Notice
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution Non-Commercial License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g. post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
Authors are permitted and encouraged to post their work online (preferably in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work.