| More

Μελετώντας τις οικουμενικές αξίες μεταξύ εφήβων με τη βοήθεια της στατιστικής. Ένα παράδειγμα συνεργατικής μάθησης στο γυμνάσιο

Views: 307 Downloads: 141
Φώτης Καλύβας, Παυλίνα Ολντάσι, Ουρανία Σκανδάλου, Δημήτρης Φουσέκης, Χρήστος Μουρατίδης, Παντελεήμων Χιονίδης

Abstract


Ο ρόλος του σχολείου στην ανάδειξη των «οικουμενικών αξιών» και της έννοιας του «ενεργού πολίτη» είναι κρίσιμος. Αυτή η πρόταση οδηγεί τους μαθητές στον αναστοχασμό για τα θέματα του εθελοντισμού, της κοινωνικής προσφοράς, του συλλογικού και του ατομικού συμφέροντος μέσα από τα μαθήματα της Γλωσσικής Διδασκαλίας και των Μαθηματικών.
Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές της γ΄ γυμνασίου εργάζονται ομαδικά δημιουργώντας ένα ερωτηματολόγιο που θα αξιοποιηθεί σε ένα κοινωνικό πείραμα μεταξύ των συμμαθητών τους. Το ερωτηματολόγιο στηρίζεται στη λογική της προσφοράς χρημάτων και εθελοντικής εργασίας σε σκοπούς που οι ερωτώμενοι θα επιλέξουν. Αφού αυτό συμπληρωθεί από τους μαθητές και των τριών τάξεων του σχολείου, παραδίδεται στους μαθητές της β΄ γυμνασίου. Εκείνοι, με βάση
τις αρχές της στατιστικής επιστήμης που έχουν γνωρίσει στα Μαθηματικά, επεξεργάζονται τα ερωτηματολόγια και συγκροτούν πίνακες, γραφικά κλπ, τα οποία αποτυπώνουν τα αποτελέσματα της έρευνας. Τα στατιστικά δεδομένα επιστρέφουν στους μαθητές της γ΄ τάξης που εκπονούν την τελική έκθεση.



Keywords


γλώσσα; μαθηματικά; συνεργατική μάθηση; οικουμενικές αξίες

Full Text:

PDF

References


Αγγελάκος, Κ. (2004). Η διαθεματικότητα και τα ‘νέα’ προγράμματα σπουδών της υποχρεωτικής εκπαίδευσης: Κριτική προσέγγιση μιας ασύμβατης θέσης. Στο Κ. Αγγελάκος, Γ. Κόκκινος (Επιμ.) Η διαθεματικότητα στο σύγχρονο σχολείο & Η διδασκαλία της Ιστορίας με τη χρήση πηγών, Αθήνα, 43–54.

Βλαχογιάννη, Α. (2006). Διδακτικές προσεγγίσεις στα φιλολογικά μαθήματα. Θεωρία και πράξη. Αθήνα: Δάρδανος-Τυπωθήτω.

Κατσαρού, Ε., Μαγγανά, Α., Σκιά, Α., Τσέλιου, Β., (2006). Νεοελληνική Γλώσσα Γ΄ Γυμνασίου. Βιβλίο εκπαιδευτικού, Αθήνα: ΟΕΔΒ.

Κατσαρού, Ε., Μαγγανά, Α., Σκιά, Α., Τσέλιου, Β. (2008α). Νεοελληνική Γλώσσα Γ΄ Γυμνασίου. Τετράδιο Εργασιών, Αθήνα: ΟΕΔΒ.

Κατσαρού, Ε., Μαγγανά, Α., Σκιά, Α., Τσέλιου, Β. (2008β). Νεοελληνική Γλώσσα Γ΄ Γυμνασίου, Αθήνα: ΟΕΔΒ.

Κατσουλάκος, Θ. (2014). Αρχαία Ιστορία Α΄ Γυμνασίου. Βιβλίο του καθηγητή, Αθήνα: ΟΕΔΒ.

Φουντοπούλου, Μ. Ζ. (2011). Αρχαία Ελληνικά και Νέο Σχολείο: Αδυναμία Σύγκλισης ή Νέες Προοπτικές; Στο Μείζον Πρόγραμμα Επιμόρφωσης. Βασικό Επιμορφωτικό Υλικό. Τόμος Α: Γενικό Μέρος, Αθήνα: Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, 26–41.

Χατζηδήμος, Δ. Χ. (2011). Εναλλακτικές Μορφές, Τεχνικές και Μέθοδοι Διδασκαλίας και Μάθησης. Στο Μείζον Πρόγραμμα Επιμόρφωσης. Βασικό Επιμορφωτικό Υλικό. Τόμος Α: Γενικό Μέρος, Αθήνα: Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, 26–41.


Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2020 Φώτης Καλύβας, Παυλίνα Ολντάσι, Ουρανία Σκανδάλου, Δημήτρης Φουσέκης, Χρήστος Μουρατίδης, Παντελεήμων Χιονίδης

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.