Μελετώντας τις οικουμενικές αξίες μεταξύ εφήβων με τη βοήθεια της στατιστικής. Ένα παράδειγμα συνεργατικής μάθησης στο γυμνάσιο
Résumé
Ο ρόλος του σχολείου στην ανάδειξη των «οικουμενικών αξιών» και της έννοιας του «ενεργού πολίτη» είναι κρίσιμος. Αυτή η πρόταση οδηγεί τους μαθητές στον αναστοχασμό για τα θέματα του εθελοντισμού, της κοινωνικής προσφοράς, του συλλογικού και του ατομικού συμφέροντος μέσα από τα μαθήματα της Γλωσσικής Διδασκαλίας και των Μαθηματικών.
Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές της γ΄ γυμνασίου εργάζονται ομαδικά δημιουργώντας ένα ερωτηματολόγιο που θα αξιοποιηθεί σε ένα κοινωνικό πείραμα μεταξύ των συμμαθητών τους. Το ερωτηματολόγιο στηρίζεται στη λογική της προσφοράς χρημάτων και εθελοντικής εργασίας σε σκοπούς που οι ερωτώμενοι θα επιλέξουν. Αφού αυτό συμπληρωθεί από τους μαθητές και των τριών τάξεων του σχολείου, παραδίδεται στους μαθητές της β΄ γυμνασίου. Εκείνοι, με βάση
τις αρχές της στατιστικής επιστήμης που έχουν γνωρίσει στα Μαθηματικά, επεξεργάζονται τα ερωτηματολόγια και συγκροτούν πίνακες, γραφικά κλπ, τα οποία αποτυπώνουν τα αποτελέσματα της έρευνας. Τα στατιστικά δεδομένα επιστρέφουν στους μαθητές της γ΄ τάξης που εκπονούν την τελική έκθεση.
Article Details
- Comment citer
-
Καλύβας Φ., Ολντάσι Π., Σκανδάλου Ο., Φουσέκης Δ., Μουρατίδης Χ., & Χιονίδης Π. (2020). Μελετώντας τις οικουμενικές αξίες μεταξύ εφήβων με τη βοήθεια της στατιστικής. Ένα παράδειγμα συνεργατικής μάθησης στο γυμνάσιο. Open Schools Journal for Open Science, 3(6). https://doi.org/10.12681/osj.24308
- Numéro
- Vol. 3 No 6
- Rubrique
- Greece
Ce travail est disponible sous licence Creative Commons Attribution - Pas d’Utilisation Commerciale - Partage dans les Mêmes Conditions 4.0 International.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution licence that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g. post it to a repository), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
Authors are permitted and encouraged to post their work online prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).