Το Γεωπάρκο της Λέσβου είμαστε «εμείς»


Published: Jul 23, 2020
Keywords:
γεωπάρκο γεωλογική κληρονομιά γεω-παίγνια τυπική -άτυπη εκπαίδευση
Κλειώ Γαγάνη
Νεφέλη Κεχρινιώτη
Παρασκευή Κουκούλα
Παναγιώτης Κεχρινιώτης
Ευστράτιος Γαλής
Ευαγγελία Πετσίδη
Μαρία Ζαφειρίου
Ειρήνη Μουτζουρέλλη
Μαρία Ζερβού
Γεωργία Σκαλοχωρίτου
Γεώργιος Διγιδίκης
Abstract

Η γεωλογική κληρονομιά αποτελεί αναφαίρετο δικαίωμα του κάθε τόπου ξεχωριστά, χωρίς, όμως, πολλές φορές να αποτελεί κοινό «κτήμα» όλων των κατοίκων του. Στην διαπίστωση αυτή ερείδεται η συγκεκριμένη ερευνητική πρόταση με θέμα: «Το Γεωπάρκο της Λέσβου είμαστε “εμείς”». Στην εργασία αυτή προσεγγίζεται η έννοια «γεωπάρκο» και συγκεκριμένα το Γεωπάρκο της Λέσβου, με τρόπο βιωματικό και διαδραστικό, μέσα από την μελέτη του ρόλου και των επιδράσεών του στη διαμόρφωση της ταυτότητας του τόπου και των ανθρώπων του με τρόπο αμφίδρομο. Το ερευνητικό ερώτημα που τίθεται είναι διττό. Κατά πρώτον, ποιες είναι οι γνώσεις της τοπικής κοινωνίας και της μαθητικής κοινότητας για το τι είναι «γεωπάρκο» και κατά δεύτερον, ποια η σημασία της διεθνούς αναγνώρισης του Γεωπάρκου της Λέσβου στην ανάπτυξη του νησιού.

Article Details
  • Section
  • Greece
Downloads
Download data is not yet available.
References
Αρχοντίδου Αγλαΐα, Αχειλαρά Λίλιαν, Αργύρης Παντελλής,1995, «Λέσβος Αιολική», εκδ. Αστερισμός- Λίζα Έβερτ, Αθήνα.
Βελιτζέλος Ε., Ζούρος Ν., 2000, «Απολιθωμένο Δάσος Λέσβου», Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Απολιθωμένου Δάσους Λέσβου, Εκδ. Τοπίο, Αθήνα.
Βελιτζέλος Ε., Μουντράκης Δ., Ζούρος Ν., Σουλακέλλης Ν., 2003, «Άτλαντας Γεωλογικών Μνημείων Αιγαίου», Υπουργείο Αιγαίου, Αθήνα.
Γκότοβος, Α. 1992. Παιδαγωγική Αλληλεπίδραση. Αθήνα: Gutenberg.
Δημητρόπουλος, Ε. 1990. Αξιολόγηση. Αθήνα: Γρηγόρης.
Ζούρος Ν.,1998, «Το απολιθωμένο Δάσος-Ανάδειξη και προστασία-τουριστική ανάπτυξη-εναλλακτικές μορφές τουρισμού», Πρακτικά Α΄ Επιστημονικού συμποσίου για το Απολιθωμένο Δάσος της Λέσβου, Μυτιλήνη,1996.
Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας. 2006. «Η Πύλη για την ελληνική γλώσσα»: www.greek-language.gr/greekLang/index.html
Κοντής Ι. Δ.,1973, «Λεσβιακό Πολύπτυχο από την Ιστορία, την Τέχνη και τη Λογοτεχνία.», Εκδ. Έσπερος, Αθήνα,
Ματσαγγούρας, Η. 1995. Η Ομαδοκεντρική διδασκαλία και μάθηση. Αθήνα: M. Γρηγόρης.
Σύνδεσμος φιλολόγων Ν. Λέσβου,2004, «Ιστορία της Λέσβου», Μυτιλήνη
Most read articles by the same author(s)