Το στερεοσκόπιο του smart phone και του tablet στη μαθησιακή δραστηριότητα στη τάξη αλλά και στην μελέτη του περιβάλλοντος. Η σωστή χρήση των κινητών τηλεφώνων και των tablets


Published: Mar 14, 2019
Δημήτριος Αιβαλιώτης
Πέτρος Φραγγατζής
Βασιλική Κατάκαλου
Γιώργιος Παυλής
Ραφαήλ Γιαβρίμης
Δανάη Βασιλείου
Αθανάσιος Σίσκας
Αλέξανδρος Αθηνιώτης
Ιωάννης Κουτσούμπας
Αλέξανδρος Κλειδαράς
Δημοσθένης Βαμβουρέλλης
Γιώργιος Βαλαβάνης
Θεόδωρος Σαλιαμπούκος
Ασημάκης-Παναγιώτης Σάκκης
Μαρία-Νεφέλη Κεχρινιώτη
Παναγιώτης Κεχρινιώτης
Ελένη Καζαντζή
Ευστράτιος Γαλής
Αλέξανδρος Βαφέας
Δημήτριος Καρούλης
Γαβριήλ Ουγκώ Μπέττι
Κωνσταντίνος Βαρβάρας
Δημήτριος Φραγγατζής
Βλάσσιος Ταμβακέρας
Abstract
Σωστή ή λάθος η χρήση των tablets και των smart-phone στα σχολεία? Πώς επιδρά στις επιδόσεις των μαθητών?Αν επιχειρήσουμε να δώσουμε στην τεχνολογία μια θέση στην εκπαιδευτική διαδικασία, δηλαδή ως εργαλείο διερεύνησης και μάθησης και όχι ευκαιρία για διασκέδαση ή μέσο για άσκοπες πλοηγήσεις, τότε ίσως έχουμε μπροστά μας μία άλλη οπτική γωνία στη διδασκαλία. Προχωρήσαμε  λοιπόν σε μια απλή κατασκευή με  φτηνά μέσα και πολύ εύκολη χρήση που στηρίζεται στις ικανότητες των σύγχρονων κινητών και tablets και με τα οποία εξερευνούμε εύκολα το μικρόκοσμο που μας περιβάλλει. Η κατασκευή αυτή έγινε προκειμένου να μελετήσουμε ευμεγέθεις μικροοργανισμούς που ζουν στο θαλασσινό νερό και όχι μόνο. Φτιάξαμε ένα στερεοσκόπιο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο σχολείο, στο φυσικό περιβάλλον και είναι εύκολο να χρησιμοποιηθεί από το νηπιαγωγείο μέχρι το λύκειο. Απλά υλικά από πλέξιγκλας και με αναζήτηση απλών φτηνών  φακών κατάλληλα επιλεγμένων και τοποθετημένων, προσέχοντας τη γεωμετρία της κατασκευής φτιάξαμε το στερεοσκόπιο που θα παρουσιάσουμε. Η αρχική ιδέα είναι γνωστή στο διαδίκτυο, αλλά σε απλή μορφή, με άλλα υλικά  και αμφίβολη χρήση. Η χρήση του στερεοσκοπίου που φτιάξαμε μας εξέπληξε και ξεπέρασε τα αναμενόμενα, δίνοντας  εξαιρετικές φωτογραφίες, βίντεο αλλά και την ικανότητα μέσω του διαδικτύου  να μεταφέρουμε όλα αυτά που είδαμε σε άλλους μαθητές και χρήστες, όπως η συνεργασία με το Σχολείο της Ίμβρου στη Τουρκία μέσω της τηλεδιάσκεψης. Αξιοποιώντας  τις νέες τεχνολογίες σε ομαδοσυνεργατικές εργασίες, πειραματιζόμαστε δημιουργούμε το δικό μας πολυμεσικό υλικό και το παρουσιάζουμε, ενώ αυτοαξιολογούμαστε από ειδικά διαμορφωμένες εφαρμογές μέσα από ένα εύχρηστο και προσβάσιμο περιβάλλον εργασίας.
Article Details
  • How to Cite
  • Αιβαλιώτης Δ., Φραγγατζής Π., Κατάκαλου Β., Παυλής Γ., Γιαβρίμης Ρ., Βασιλείου Δ., Σίσκας Α., Αθηνιώτης Α., Κουτσούμπας Ι., Κλειδαράς Α., Βαμβουρέλλης Δ., Βαλαβάνης Γ., Σαλιαμπούκος Θ., Σάκκης Α.-Π., Κεχρινιώτη Μ.-Ν., Κεχρινιώτης Π., Καζαντζή Ε., Γαλής Ε., Βαφέας Α., Καρούλης Δ., Μπέττι Γ. Ο., Βαρβάρας Κ., Φραγγατζής Δ., & Ταμβακέρας Β. (2019). Το στερεοσκόπιο του smart phone και του tablet στη μαθησιακή δραστηριότητα στη τάξη αλλά και στην μελέτη του περιβάλλοντος. Η σωστή χρήση των κινητών τηλεφώνων και των tablets. Open Schools Journal for Open Science, 2(1), 320–329. https://doi.org/10.12681/osj.19528
  • Section
  • Greece
Downloads
Download data is not yet available.
References
Βάβουλα, Γ., Καραγιαννίδης, Χ. (2005). Επισκόπηση στη μάθησης μέσω κινητών συσκευών, Review of the State – of – the – Art in Mobile Learning.
Δεβετζής, Λ. (2014). Mobile learning: Μάθηση μέσω κινητών συσκευών. Αλεξάνδρειο Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλονίκης, 2014.
Δοσούλα, Α. (2015). Αξιολόγηση εφαρμογής των tablets σε σχολική τάξη. Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Φλώρινα, Νοέμβριος 2015.
Σύψας, Α. & Τσουμάνης, Σ. (2014). Κινητή Ηλεκτρονική Μάθηση (mobile learning). Μάθηση με τη χρήση φορητών συσκευών. Πρακτικά του 8ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Καθηγητών Πληροφορικής, Βόλος.
Καμαρίνα Α. Η εκπαιδευτική αξιοποίηση του tablet σε εξωσχολικό περιβάλλον. Πτυχιακή εργασία. Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, Παιδαγωγικό Τμήμα, Φλώρινα 2016.
Γιαστράνης Σ. Παραγωγή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού υλικού με χρήση Επαυξημένης Πραγματικότητας για τη διδασκαλία της ενότητας «Αναπαράσταση της πληροφορίας στον υπολογιστή» στο Γυμνάσιο. Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Open Education - The Journal for Open and Distance Education and Educational Technology Special Edition one “school distance education Volume 12, Number 2, 2016 Section one. © Open Education.
Σουβαλιώτη, Α. (2008). Η εισαγωγή και εφαρμογή των νέων τεχνολογιών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Αναζήτηση των πιθανών μεταβολών στο εσωτερικό της εκπαιδευτικής πρακτικής. Μια ποιοτική προσέγγιση. Πάτρα
Σοφός, Α. (2011). Μεθοδολογία _Σχεδιασμού _για _την _Αξιοποίηση _των _νέων _Μέσων _σε _Παιδαγωγικές _και _Εκπαιδευτικές _Δράσεις. Παιδαγωγικά Ρεύματα στο Αιγαίο, 5, 85-98. http://www.rhodes.aegean.gr/ptde/revmata/issue5/SOFOS.pdf
Bronack, S. C. (2011). The role of immersive media in online education. Journal of Continuing Higher Education 59(2), 113-117. doi: 10.1080/07377363.2011.583186
Gimbert, B., & Cristol, D. (2004). Teaching curriculum with technology: Enhancing children’s technological competence during early childhood. Early Childhood Education Journal, 31(3), 207–216.
Most read articles by the same author(s)