Καταναλωτικές Συνήθειες της Γενιάς Ζ (Generation Z)
Abstract
Η εργασία μας αφορά στην καταναλωτική συμπεριφορά στη Γενιά Z (GenZ). Στόχος μας είναι να αναλυθούν οι παράγοντες και οι συνήθεις που επηρεάζουν τους καταναλωτές της γενιάς Ζ. Δημιουργήσαμε στο ψηφιακό εργαλείο «Goοgle Forms», ένα ερωτηματολόγιο στο οποίο θέσαμε κάποιες ερωτήσεις σχετικά με τις καταναλωτικές συνήθειες αυτής της γενιάς. Η ομάδα μας μοίρασε αυτό το ερωτηματολόγιο ηλεκτρονικά και λάβαμε αποτελέσματα από 50 άτομα, ηλικίας 12 έως 18 ετών. Μέσα από αυτές λάβαμε σημαντικά αποτελέσματα που εξηγούν τον τρόπο σκέψης των ατόμων αυτής της γενιάς σχετικά με το θέμα της κατανάλωσης.
Article Details
- How to Cite
-
Λεονταρίδη Κ., Μαυρόγιαννης Γ., Μακρή Α., & Λαούδης Γ. (2023). Καταναλωτικές Συνήθειες της Γενιάς Ζ (Generation Z). Open Schools Journal for Open Science, 6(2). https://doi.org/10.12681/osj.34113
- Section
- Greece
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution licence that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g. post it to a repository), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
Authors are permitted and encouraged to post their work online prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).