Η ακτίνα της Γης, ο προσδιορισμός του g και η μάζα της Γης
Resumen
Το θέμα της εργασίας είναι ο προσδιορισμός της μάζας της Γης, από μαθητές δύο διαφορετικών σχολείων της Ελλάδας. Το ερευνητικό ερώτημα της εργασίας είναι το ακόλουθο: ποιες αποκλίσεις προκύπτουν από τον προσδιορισμό της μάζας της Γης, αν πειραματικά προσδιοριστούν η ακτίνα της και η επιτάχυνση της βαρύτητας σε δύο διαφορετικές περιοχές;
Αρχικά, τα Σχολεία μέτρησαν κατά την εαρινή ισημερία την ακτίνα της Γης, αξιοποιώντας τη μέθοδο του Ερατοσθένη. Στη συνέχεια, οι δύο ομάδες μαθητών υπολόγισαν με τη μέθοδο του απλού εκκρεμούς την επιτάχυνση της βαρύτητας στην περιοχή τους, μεταβάλλοντας το μήκος του απλού
εκκρεμούς και μετρώντας την περίοδο. Η κλίση του διαγράμματος περίοδος στο τετράγωνο (Τ2) - μήκος (L) –με κατάλληλους υπολογισμούς- έδωσε την τιμή για το g. Τέλος, με αντικατάσταση στη , προσδιορίστηκε η μάζα της Γης. Στην εργασία γίνεται αναφορά στα αποτελέσματα των τελικών μετρήσεων καθώς και στη συνεργασία των μαθητών των δύο Σχολείων που πραγματοποιήθηκε μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας.
Article Details
- Cómo citar
-
Αναστασάκης Δ., Βαρδανίκας Ι., Βόγια Ι., Κομνηνός Γ., Κωστόπουλος Χ., Χαρίση Μ., Γλαράκη Δ., Ζιώκος Μ., Ασλάνογλου Λ., Μπλέρτα Σ., Αθανασιάδης Δ., & Δημόπουλος Β. (2020). Η ακτίνα της Γης, ο προσδιορισμός του g και η μάζα της Γης. Open Schools Journal for Open Science, 3(1). https://doi.org/10.12681/osj.22367
- Número
- Vol. 3 Núm. 1
- Sección
- Greece
Esta obra está bajo una licencia internacional Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution licence that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g. post it to a repository), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
Authors are permitted and encouraged to post their work online prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).