Επίδραση του ύπνου στην καθημερινότητα μαθητών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σχολείων πόλεως Ηρακλείου
Résumé
Στην παρούσα εργασία, αφού εξετασθεί η φυσιολογία και ο ρόλος του ύπνου που παίζει στην εδραίωση της μνήμης και της μάθησης, μελετώνται οι πιθανές επιπτώσεις έλλειψης ύπνου στην καθημερινότητα μαθητών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σχολείων πόλεως Ν. Ηρακλείου. Γενική εκτίμηση γονέων και καθηγητών αποτελεί η θέση ότι όσο περισσότερο διαβάζουν οι μαθητές τόσο περισσότερο αποδίδουν στα μαθήματά τους. Η εκτίμηση αυτή ενώ ισχύει κατά βάση, απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή όταν η διάρκεια μελέτης και οι διάφορες δραστηριότητες των μαθητών γίνονται σε βάρος του ύπνου τους. Για τη μελέτη αυτή συντάχθηκε ερωτηματολόγιο αποτελούμενο από 26 ερωτήσεις σχετικές με τις συνήθειες ύπνου των μαθητών, αλλά και τις απόψεις των γονέων τους για αυτές. Το δείγμα αποτελείτο από 831 μαθητές Γυμνασίων-Λυκείων πόλεως Ν. Ηρακλείου. Η αποδελτίωση των ερωτηματολογίων έδειξε μια στατιστικά σημαντική ελάττωση των ωρών βραδινού ύπνου από μαθητές Α΄ τάξης
Γυμνασίου σε μαθητές της Γ΄ τάξης Λυκείου. Ένα μεγάλο ποσοστό μαθητών επιλέγουν ως τελευταία ασχολία πριν κοιμηθούν τη χρήση Smartphone ή υπολογιστή ή τηλεόρασης, γεγονός που οδηγεί σε αναστολή της έκκρισης μελατονίνης, ορμόνης υπεύθυνης για την έλευση του βραδινού ύπνου. Υπνηλία διακατέχει όλο το μαθητικό πληθυσμό ιδιαίτερα τις πρωινές ώρες. Παρόλο που μαθητές κυρίως Λυκείου κάνουν χρήση καφεϊνούχων παρασκευασμάτων, δεν καταφέρνουν να αντιμετωπίσουν την υπνηλία τους αυτή. Κοινή πεποίθηση γονέων και μαθητών είναι ότι οι τελευταίοι χρειάζονται περισσότερες ώρες ύπνου. Η μελέτη αυτή πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο συνεργασίας του Σχολείου με το Τμήμα Ιατρικής του Πανεπιστημίου Κρήτης-Εργαστήριο Ύπνου, Μονάδα Εντατικής Θεραπείας του Πανεπιστημιακού Γενικού Νοσοκομείου Ηρακλείου και αποτελεί συνέχεια μελέτης που πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 190 μαθητών Λυκείου το 2014.
Article Details
- Comment citer
-
Πατεράκη Ρ., Σκουραδάκη Ε., Πιπεράκη ’Αννα, Φραγκούλη Ε., Μαργαρίτης Α., Γεωργιάδης Π., & Δημητρακόπουλος Χ. (2020). Επίδραση του ύπνου στην καθημερινότητα μαθητών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σχολείων πόλεως Ηρακλείου. Open Schools Journal for Open Science, 3(8). https://doi.org/10.12681/osj.24374
- Numéro
- Vol. 3 No 8
- Rubrique
- Greece
Ce travail est disponible sous licence Creative Commons Attribution - Pas d’Utilisation Commerciale - Partage dans les Mêmes Conditions 4.0 International.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution licence that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g. post it to a repository), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
Authors are permitted and encouraged to post their work online prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).