Η Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη στο μεταίχμιο: Διδακτικό αντικείμενο ή στάση ζωής για τη μαθητική κοινότητα;
Abstract
Η Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη έχει πλέον ενσωματωθεί στο σύστημα αξιών της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, με το σχολείο να καλείται να αποτελέσει κέντρο ανάπτυξης περιβαλλοντικής συνείδησης της κοινότητας. Στο πλαίσιο της παρούσας εργασίας διερευνάται η δυνατότητα του σχολείου να συμβάλει στην προσπάθεια της τοπικής κοινωνίας για εφαρμογή των αρχών της κυκλικής οικονομίας. Πυρήνα της δράσης αποτέλεσε η συλλογή υλικών κλαδέματος δένδρων του Δήμου Καρδίτσας και υπολειμμάτων καφέ από γνωστές επιχειρήσεις της πόλης που επιμελήθηκε το 1ο Πειραματικό ΓΕΛ Καρδίτσας, ώστε στη μονάδα του εργοστασίου της τοπικής Ενεργειακής Κοινότητας να παραχθεί καύσιμο υλικό υψηλής ποιότητας. Η σύγκριση της εμπειρίας που προέκυψε από τη δράση με τα ευρήματα της διεθνούς βιβλιογραφίας οδήγησε την ομάδα έργου στο συμπέρασμα ότι ο πλέον πρόσφορος τρόπος εισαγωγής της αειφορίας στην εκπαίδευση πρέπει να βασιστεί στην αξιοποίηση των μαθησιακών ευκαιριών του πραγματικού κόσμου και όχι στην απαίτηση για την εισαγωγή της ως ένα ακόμα αντικείμενο του ΑΠ.
Article Details
- Come citare
-
Πανάγου Φ., Φλώρος Κ., Ασκονίτη Σ., Επιβλέπων εκπαιδευτικός Ι. Γ., Επιβλέπων εκπαιδευτικός Π. Τ., & Επιβλέπουσα εκπαιδευτικός Μ. Κ. (2025). Η Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη στο μεταίχμιο: Διδακτικό αντικείμενο ή στάση ζωής για τη μαθητική κοινότητα; . Open Schools Journal for Open Science, 8(1). https://doi.org/10.12681/osj.43591
- Sezione
- Greece

Questo lavoro è fornito con la licenza Creative Commons Attribuzione - Non commerciale - Condividi allo stesso modo 4.0 Internazionale.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution licence that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g. post it to a repository), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
Authors are permitted and encouraged to post their work online prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).