Λόγοι επιλογής και μεταβολής της συναισθηματικής στάσης στη μάθηση της Γερμανικής στην Δημόσια Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση - Πιλοτική Εφαρμογή Ανώνυμου Ερωτηματολογίου


Δημοσιευμένα: août 14, 2022
Δημήτρης Ζέππος
Περίληψη

Στο άρθρο αυτό περιγράφεται η πιλοτική εφαρμογή ενός ερωτηματολογίου για την ανάδειξη των προσδοκιών και απόψεων που έχουν οι γονείς και μαθητές του Ελληνικού Δημόσιου Γυμνασίου, σε σχέση με την επιλογή και χρησιμότητα της εκμάθησης της Γερμανικής γλώσσας στο δημόσιο σχολείο. Επιχειρείται μέσα από την πιλοτική εφαρμογή να διαπιστωθεί αν, και σε ποιό βαθμό, είναι δυνατή η στατιστική καταγραφή των απόψεων με τη χρήση αποκλειστικά ανώνυμου ερευνητικού εργαλείου, χωρίς να χρησιμοποιηθούν ερευνητικά δεδομένα που προέρχονται από προσωπικές συνεντεύξεις. Παρατίθεται μία ενδεικτική καταγραφή των ερευνητικών δεδομένων σε συνδυασμό με μία πρώτη αξιοποίησή τους με τη χρήση απλής αναλογικής σύνθεσης, ώστε να αναδειχθεί η ικανότητα του ερωτηματολογίου να στηρίξει τη διατύπωση αξιοποιήσιμων ερευνητικών δεδομένων, ενώ παράλληλα διαπιστώνονται ενδεικτικές τάσεις στις απόψεις των γονέων και μαθητών σχετικά με το γνωστικό αντικείμενο. Ακόμα, προτείνονται τρόποι ανάλυσης και σύνθεσης των ερευνητικών δεδομένων με τη χρήση συγκεκριμένων στατιστικών εργαλείων που αναφέρονται στη διεθνή βιβλιογραφία. Διαπιστώνεται, τέλος, πως η διεξαγωγή, σε πανελλαδική κλίμακα, μίας τέτοιας έρευνας μπορεί να συμπληρώσει το επιστημονικό κενό που υφίσταται στον ελλαδικό χώρο για το ζήτημα των προσδοκιών των γονέων και παιδιών στο μάθημα της Γερμανικής ως δεύτερης επιλεγόμενης ξένης γλώσσας. Με τον τρόπο αυτό παρέχεται ένα σημαντικό εργαλείο εκπαιδευτικής και επιμορφωτικής πολιτικής.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Θεωρείο
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.