Τόμ. 5 Αρ. 1 (2011)
Δημοσιευμένα: 14.08.2022
Στο τεύχος αυτό παρουσιάζονται κυρίως οι ερευνητικές προτάσεις και τα ερευνητικά πορίσματα από τη δραστηριότητα συναδέλφων από διάφορους κλάδους των παιδαγωγικών επιστημών, αλλά και κείμενα για γενικότερα ζητήματα της παιδαγωγικής, της μάθησης και της διδασκαλίας. Ως κεντρική αναφορά στην ενότητα ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ έχουμε μία παρουσίαση του Haward Gardner (επίτιμου διδάκτορα του Τμήματος Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού του Πανεπιστημίου Αιγαίου) από τον Γ. Χατζηγεωργίου. Ο Haward Gardner, ο σημαντικός αυτός Αμερικανός επιστήμονας επηρέασε τη γνώση μας για την νοημοσύνη, ταρακουνώντας κυριολεκτικά το μύθο της μίας, μοναδικής και μετρήσιμης νοημοσύνης. Τη θεωρία του της πολλαπλής νοημοσύνης παρουσίασε ο ίδιος στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου το 2009 με την ευκαιρία της ανακήρυξης του σε επίτιμο διδάκτορα.
Θεωρείο
Εκπαιδευτικό συμβόλαιο: προώθηση της συμμετοχής των μαθητών στη διαμόρφωση και ε-φαρμογή των κανόνων της σχολικής τάξης
Τσαμπίκα Καράκιζα , Δημήτρης Κολοκοτρώνης , Τιμολέων Θεοφανέλλης
Ο στιγματισμός των συμμετεχόντων στην εκπαιδευτική διαδικασία: η περίπτωση των εκπαιδευτικών προσχολικής ηλικίας
Ευφροσύνη-Άλκηστη Παρασκευοπούλου-Κόλλια
Συνεκπαίδευση παιδιών με και χωρίς διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές (ΔΑΔ) στο σχολείο
Χριστίνα Κ. Συριοπούλου - Δελλή
Η αξιοποίηση των σχολικών βιβλίων στην εκπόνηση δημιουργικών εργασιών στο Ενιαίο Λύ-κειο
Ευάγγελος Ι. Μανωλάς, Ιωάννης Ε. Θεοδωρόπουλος
Exploitation of Information and Communication Technologies relating to the instruction of the subject of Modern Greek Language in Greek Junior High schools: Ideas and attitudes of teachers (philologists)
Maria Paradia, Sotirios Glavas, Napoleon Mitsis, Athanassios Kyriazis, Haido Samaras, Kostas Aggelakos
Οι επετειακές σχολικές εκδηλώσεις: διδακτική της ιστορίας σε ιδεολογικό πεδίο
Παρασκευή Γκόλια, Σοφία Αναστασιάδου
Διάλογος
Προσκήνιο
Βιβλιοπαρουσιάσεις
Το ταξίδι-αναζήτηση του Ζήνωνα με άξονα το όνειρο και πυξίδα το φως
Λουίζα Χριστοδουλίδου