Μεθοδολογία Σχεδιασμού για την Αξιοποίηση των νέων Μέσων σε Παιδαγωγικές και Εκπαι-δευτικές Δράσεις


Δημοσιευμένα: août 14, 2022
Αλιβίζος Σοφός
Περίληψη

Το άρθρο αναφέρεται στη μεθοδολογία σχεδιασμού εκπαιδευτικών δράσεων με τη χρήση των νέων Μέσων σε παιδαγωγικές και εκπαιδευτικές δράσεις. Πρόκειται για μια θεώρηση που θέτει ως βασικό σημείο αναφοράς το διδακτικό μετασχηματισμό, ενώ τα νέα Μέσα προσεγγίζονται μέσα από τη γενικότερη παιδαγωγική και εκπαιδευτική προοπτική. Ως εκ τούτου η προτεινόμενη μεθοδολογία δεν προσανατολίζεται στην τεχνολογική τεκμηρίωση των εκπαιδευτικών επιλογών με στόχο την εκμάθηση τεχνολογικών και μόνο δεξιοτήτων χρήσης (skills). Αντιθέτως, οι επιστημονικές ρίζες τοποθετούνται στο επιστημολογικό πλαίσιο των κινήματος της Νέας Αγωγής, της προοδευτικής Αγωγής, της μεταρρυθμιστικής Αγωγής, που στοχεύουν σε παιδοκεντρικές, εργασιοκεντρικές, συνεργατικές και δημοκρατικές εκπαιδευτικές παρεμβάσεις. Το άρθρο χρίζεται σε δύο μέρη. Το πρώτο αναφέρεται στη σημασία του διδακτικού μετασχηματισμού και κυρίως στις προϋποθέσεις που πρέπει να υφίστανται, προκειμένου να καταστεί εφικτός ο μετασχηματισμός αυτός. Στο δεύτερο μέρος παρουσιάζονται οι πέντε φάσεις που περιέχει η προτεινόμενη μεθοδολογία του σχεδιασμού εκπαιδευτικών δράσεων με τη χρήση των νέων Μέσων. Στόχος του άρθρου αυτού δεν είναι η αναλυτική αιτιολόγηση, τεκμηρίωση και παρουσίαση της μεθοδολογίας, αλλά αντίθετα η συνοπτική παρουσίασή της, προκειμένου να βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς στις δύο πρώτες βαθμίδες της εκπαίδευσης να προσανατολιστούν και να προσδιορίσουν τις βασικές ενέργειες για την παιδαγωγική τεκμηρίωση της εκπαιδευτικής τους παρέμβασης με την αξιοποίηση των νέων Μέσων.


 

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Διάλογος
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.