Υποστηρικτικοί θεσμοί για την εκπαίδευση των παιδιών των προσφύγων
Περίληψη
Το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα καλείται να προσαρμοστεί στις μεγάλες αλλαγές τις οποίες έχει επιφέρει το προσφυγικό κύμα κατά τα τελευταία χρόνια στην κοινωνική σύνθεση του πληθυσμού. Στο χώρο του σχολείου υλοποιούνται αλλαγές, καθώς η εκπαίδευση αποτελεί το βασικό πυλώνα της κοινωνικής συνοχής. Βασικός στόχος της εκπαίδευσης είναι η ένταξη των παιδιών με προσφυγικό υπόβαθρο στην κοινωνική, οικονομική και πολιτιστική ζωή της χώρας και όχι η αφομοίωσή τους. Οι κοινωνικές διαφορές απειλούν τη συνοχή του κοινωνικού ιστού της χώρας υποδοχής και αυξάνει τις δυσκολίες στη ζωή των προσφύγων. Στο παρόν άρθρο θα παρουσιάσουμε τους θεσμούς για την υποστήριξη των μαθητών- προσφύγων στο σχολείο με ιδιαίτερες αναφορές στις Τάξεις Υποδοχής και στις Δομές Υποδοχής και Εκπαίδευσης των προσφύγων. Επίσης θα αναφέρουμε τα ζητήματα τα οποία προκύπτουν στο πλαίσιο της λειτουργίας των υποστηρικτικών θεσμών και θα διατυπώσουμε προτάσεις για το διδακτικό υλικό και το διδακτικό προσωπικό το οποίο στελεχώνει Τάξεις Υποδοχής και στις Δομές Υποδοχής και Εκπαίδευσης των προσφύγων.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Διακογεωργίου Α. (2024). Υποστηρικτικοί θεσμοί για την εκπαίδευση των παιδιών των προσφύγων. Παιδαγωγικά ρεύματα στο Αιγαίο, 13(1). https://doi.org/10.12681/revmata.37701
- Τεύχος
- Τόμ. 13 Αρ. 1 (2024)
- Ενότητα
- Θεωρείο
Αυτή η εργασία είναι αδειοδοτημένη υπό το CC Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Παρόμοια Διανομή 4.0.