Υποστηρικτικοί θεσμοί για την εκπαίδευση των παιδιών των προσφύγων
Abstract
Το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα καλείται να προσαρμοστεί στις μεγάλες αλλαγές τις οποίες έχει επιφέρει το προσφυγικό κύμα κατά τα τελευταία χρόνια στην κοινωνική σύνθεση του πληθυσμού. Στο χώρο του σχολείου υλοποιούνται αλλαγές, καθώς η εκπαίδευση αποτελεί το βασικό πυλώνα της κοινωνικής συνοχής. Βασικός στόχος της εκπαίδευσης είναι η ένταξη των παιδιών με προσφυγικό υπόβαθρο στην κοινωνική, οικονομική και πολιτιστική ζωή της χώρας και όχι η αφομοίωσή τους. Οι κοινωνικές διαφορές απειλούν τη συνοχή του κοινωνικού ιστού της χώρας υποδοχής και αυξάνει τις δυσκολίες στη ζωή των προσφύγων. Στο παρόν άρθρο θα παρουσιάσουμε τους θεσμούς για την υποστήριξη των μαθητών- προσφύγων στο σχολείο με ιδιαίτερες αναφορές στις Τάξεις Υποδοχής και στις Δομές Υποδοχής και Εκπαίδευσης των προσφύγων. Επίσης θα αναφέρουμε τα ζητήματα τα οποία προκύπτουν στο πλαίσιο της λειτουργίας των υποστηρικτικών θεσμών και θα διατυπώσουμε προτάσεις για το διδακτικό υλικό και το διδακτικό προσωπικό το οποίο στελεχώνει Τάξεις Υποδοχής και στις Δομές Υποδοχής και Εκπαίδευσης των προσφύγων.
Article Details
- How to Cite
-
Διακογεωργίου Α. (2024). Υποστηρικτικοί θεσμοί για την εκπαίδευση των παιδιών των προσφύγων. Pedagogical Trends in the Aegean, 13(1). https://doi.org/10.12681/revmata.37701
- Issue
- Vol. 13 No. 1 (2024)
- Section
- Θεωρείο
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.