test Μετανεωτερικότητα, ψηφιακή μετάβαση και εξουσία: Η εκπαίδευση και η ταυτότητα στον 21ο αιώνα|Παιδαγωγικά ρεύματα στο Αιγαίο

Μετανεωτερικότητα, ψηφιακή μετάβαση και εξουσία: Η εκπαίδευση και η ταυτότητα στον 21ο αιώνα


Δημοσιευμένα: Dec 2, 2025
Αλιβίζος (Λοΐζος) Σοφός
Περίληψη

Η παρούσα εργασία εξετάζει τη μετάβαση από τις στατικές και ιεραρχικές κοινωνικές δομές του παρελθόντος στη ρευστότητα της σύγχρονης, μετανεωτερικής κοινωνίας, εστιάζοντας στις επιπτώσεις που αυτή επιφέρει στην εξουσία, την εκπαίδευση και τη συγκρότηση της ταυτότητας. Μέσα από θεωρητικά εργαλεία των Bauman, Beck, Giddens, Castells και Zuboff, αναλύεται πώς η τεχνολογία, σήμερα ιδιαίτερα η τεχνητή νοημοσύνη, η ψηφιακή μετάβαση και ο επιτηρητικός καπιταλισμός αναδομούν τις μορφές εξουσίας και επιβάλλουν νέες μορφές κοινωνικού ελέγχου. Παράλληλα, αναδεικνύεται η κρίσιμη αποστολή της εκπαίδευσης ως χώρου αναστοχαστικής μάθησης, πολιτικής ενδυνάμωσης, σε ένα περιβάλλον ρευστότητας, αβεβαιότητας και ψηφιακού κατακερματισμού της ταυτότητας.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Θεωρείο
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.